Ben op zoek naar een ONDIEP landingsnet om mee te struinen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-04-2003 15:41

Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede landingsnet om mee te struinen en om makkelijk mee te nemen als ik met de fiets op zoek ben naar karper.
(Ik heb reeds twee grote landingsnetten voor Frankrijk!!).
# Dit landingsnet moet stevig zijn (geen dunne grafiet armpjes die bij het minste of geringste afbreken)..dus liefst holglas armen
# Geen idioot diep net...vang toch maar enkel kleintjes!!

Het probleem is dat ik enkel maar grote netten vindt in de hengelsportzaken of van die kleine zwakke kinder-netten met zo'n schuifsteel.

Wie weet iets te koop voor mij??

Wellicht is dat inklapbare schuifnet van PB products iets wat ik kan gebruiken??....lijkt mij dat het net makkelijk in de war / knoop raakt op het moment dat het jou natuurlijk niet uitkomt wanneer je hem wilt uitschuifen..or am i wrong?
Met vragende groeten
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

30-04-2003 19:16

Hoi Hans,
waarom een nieuwe kopen waarom doe je het niet op deze manier zo doe ik het ook je pakt een gewoon karper net je plakt onder het net bij elkaar en plakt dit met tape vast aan je steel zo deden ze het vroeger ook zo kun je het ook verwissel tape eraf als je toevallig wel een grote karper aan het drillen bent snappie

Gr,
kevin
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

01-05-2003 23:19

John, is het zo'n net, dat als je een "schakelaar" overhaalt, dat de armen naar elkaar toe klappen, en je het net dicht kan schuiven?
En hoe diep is die net, en wat vraag je ervoor, of hoeduur is ie nieuw? Is er ook een diepere versie, en zoja; hoe duur

Ik hoop dat je deze vragen kunt beantwoorden


mvg
Robbert
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-05-2003 23:46

Heren bedankt voor jullie reacties

Kevin...sorry maar tape zie ik niet zo zitten..lijkt me dat het ook telkens los laat als het net nat is geworden..wel gebruik ik soms elastiek..maar da's ook behelpen.

John....kun je mij vertellen hoe het net inklapt..heb hier namelijk nog zo'n oud model inklapnet liggen van zo'n 10 jaar terug(balcombe?) die grofmazig is..als je dit net wilt uitklappen wil het nog wel eens gebeuren dat het net in de knoop/war raakt..en ja dat is natuurlijk ook niks, dus ben benieuwd naar hoe dit met de pb net gaat (dat uitklappen dus)
Met vragende groet
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

02-05-2003 08:33

Een vriend van me heeft ook zo'n PB net. Een mooi systeem, maar voor bij het struinen vind ik het net te zwaar (alu-steel) Daarnaast is het net ingeklapt lastig vast te houden, omdat de armen via het spreiderblok langs de steel worden geleid. Hierdoor heb je behoorlijke klauwen nodig om het net te dragen. Maar misschien ligt dat aan mij :wink:
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

02-05-2003 19:14

"Hoe kom je er dan bij dat ik mijn net zou willen verkopen??? "

Daar kom ik niet bij.. Maarja, niet geschoten is altijd mis.. Stiekum hoopte ik dat je hem zou verkopen :smile:

mvg
RObbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-05-2003 21:00

John..bedankt voor de info..al met al klinkt het interresant genoeg voor mij om eens een bezoekje je brengen aan hengelsport osdorp

Robert...een beetje dom..vindt je zelf nou ook niet?!
MVG
Hans Brinkel
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

02-05-2003 21:07

Ik heet RoBBert, dubbel B dus..
Dom? Why? Het zou toch kunnen dat ie em zou verkopen? Was trouwens niet m'n hoofdvraag, maarja..

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-05-2003 00:49

Hee Hans,waarom verknutsel je niet een net wat je al in bezit hebt.
Als je daar bij wijze van spreken de bodem uitknipt en weer een beetje fatsoenlijk dichtnaait,heb je toch ook een prima ondiep net ?
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
bart joosen
Berichten: 83
Lid geworden op: 18-08-2002 02:00
Locatie: Brecht (Belgie)

03-05-2003 14:42

Waarom een ondiep net?

Je kan zoals Jullian Cundiff (of hoe noemt die ook al weer?) je net bijeenbinden tegen de steel van uw net met plakband of met een stukje binnenband. Als je nu een karper schept, wordt het net dieper naargelang je het net hoger houdt als de karper er in zit.


Groetjes

Bart
Plaats reactie