Nieuwe vriezer, ervaringen gewenst


Plaats reactie
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

23-06-2008 21:51

Hoi mensen,

Ik heb nu een grote vrieskist maar die vreet stroom naar mij idee. ding is ook al 15-20 jaar oud vermoed ik (2e handsje)
nu zit ik te kijken naar een nieuwere (lees zuinigere vriezer)

tot zovel lukt het me nog wel.

Maar aangezien ik mijn "nieuwe" vriezer op zolder wil hebben (huidige staat beneden) zit ik te kijken naar een staand model. met 7-8 lades. die krijg ik namelijk wel door het trapgat naar boven. een kist zoals ik nu heb past namelijk niet door het trapgat.

nu heb ik een kist van 380L hierin gaat 180kg bolletjes.

nu zit ik te kijken naar een staand model van ook rond de 350-400L ik neem aan dat je de laden eruit kunt halen en met een beetje goed stapelen moet je er wel een bult in kunnen krijgen toch?
Hebben jullie ervaring met een staand model waar je de laden uithaalt en kun je er zo nog veel boilies in kwijt? wil namelijk niet inleveren qua ruimte.

graag jullie ervaring.
Gr. Remko
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

23-06-2008 22:43

Jouw oude vrieskist zal, als ik jouw verhaal goed begrepen heb, altijd economischer ingedeeld zijn dan jouw eventuele nieuwe vrieskist met laden vrees ik. Natuurlijk kan jij je laden eruit halen, maar het zal altijd moeilijker zijn om deze net zo goed te benutten als een liggende kist. Dus ik denk dat je qua economische en functionele ruimte toch wel achteruit zal gaan.

Mitchel
Hans Gielissen
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-01-2004 20:07
Locatie: Eindhoven

23-06-2008 23:24

vaak zitten er tussen de laden ook nog platen (Liebherr) of roosters. Je wint niet zo gek veel door de laden eruit te halen. Zou je er een grote ruimte van kunnen maken dan rolt er steeds een hoop uit. Laden hebben ook voordelen, overzichtelijk per soort opslaan.
Houdt er wel rekening mee dat het invriesvak (bovenste vak) vrijwel altijd een stuk kleiner zal zijn dan bij een kist.
Als je toch gaat investeren kijk dan of je een "no frost" kunt kopen. Zit bovenin een ventilatortje dat er voor zorgt dat er geen ijsafzetting in de kast komt. Hoef je nooit meer te ontdooien, scheelt ruimte en veel minder nattigheid als je een zak boilies meeneemt om te vissen of voeren.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

24-06-2008 18:08

Mitchel,

ik weet dat het on economischer is met inpakken. maarja het is het 1 of het ander voor mij. veel geld uit blijven geven aan stroom of iets minder in de vriezer maar wel geld besparen.

maarja liefst lever ik niets in op ruimte. daarom vraag ik of er mensen zijn die een grote staande vriezer hebben en hoeveel er bij hun in gaat en hoe ze het inpassen. (met/zonder lades etc)

hoop dat er nog meer zijn met ideeën?

Groeten...
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

24-06-2008 19:49

**Onnodige quote**

Ik zou gewoon de lades gebruiken, zoals Hans al zei, om de boillies te sorteren. Ik beantwoorde gewoon jouw vraag of je ruimte ging verliesen, praktisch gezien wel dus. Maar de voordelen zijn er ook hoor! Zoveel boillies ruimte zou het nou ook niet schelen hoor ;)

Mitchel
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

24-06-2008 21:32

ik vul gewoon mijn lades helemaal vol met losse boilies
en hij is lekker zuinig 8) a++ heb ik, je heb ze ook al in a+++
Jan Peter Teerling

25-06-2008 10:36

Nog nooit van vriesdrogen gehoord zeker Dennis?

Remko,

In die staande vriezers zit het koelgedeelte meestal onderin, door de lades er uit te halen en vol te stapelen met zakken zal de koude lucht erg moeilijk kunnen circuleren. Lades er dus in laten en proberen zo economisch mogelijk vol te krijgen. Wat vaker draaien en/of aanschaffen van boilies zal de kwaliteit van het aas niet minder van worden.
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

25-06-2008 17:13

**Onnodige quote**

nein
laat maar horen? billenmans :D
boilies in zakken is zeker beter?
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

25-06-2008 22:26

Remco, wij hebben hier thuis ook grote staande vrieskast van bosch.
Heeft 7 grote lades en 3 kleintjes, 7 grote kunnen eruit, de 3 kleintjes zijn kleppen.
Heeft anti-ijs optie wat ijsvorming in je vriezer tegen gaat wat je de jaarlijkse ontdooi beurt bespaart. En minder ijsvorming bij je bollen.

Gekocht via http://www.goedkopen.nl Af te halen in Enter.
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

27-06-2008 09:02

hoi

Het zit zo: een staande diepvries is nooit zo economisch als een kist.

Het verbruik bij vergelijkbare types zal ongeveer hetzelfde zijn(of zelfs iets minder
bij de kist: koude daalt) maar als je even doorrekend liggen de kosten per kilo hoger.
De reden is dat de kist veel meer kan bevatten dan een staande.
Bij u speelt de vorm natuurlijk rol, maar ik weet niet of u echt veel zal besparen
op invries/gewicht basis (= electriciteitsprijs per ingevrozen kilo)

Groeten
En soms...... is er karper
Plaats reactie