spiegelreflex camera


Gebruikersavatar
corne van gils
Berichten: 116
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00

20-04-2003 13:27

Kan idd ook, ik scan ze ook wel eens in, maar dan moet je niet vergeten om er daarna een jpeg bestandje van te maken , ik was dat laats vergeten en ff een foto per mail verstuurd (5000 kbs) oeps, foutje bedankt.
de ontvanger zat niet op de kabel en was er dus niet blij mee :wink:

mvg corne

ps ik lever geen cd in maar laat er 1 maken dit scheelt een stuk scan-werk en de foto's zijn van ontzettend goede kwalitieit

_________________
als ze me missen, dan ben ik vissen !!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: corne van gils op 2003-04-20 13:28 ]</font>
gert-jan terluin
Berichten: 74
Lid geworden op: 23-09-2002 02:00
Locatie: Steenwijk

22-04-2003 12:35

Willem haalde het onderwerp ook al aan. De lenshoek: 50mm is zoals et menselijk oog het waarneemt dus het meest echt. Verder gebruik ik meestal 50 tot 80 mm. (verder gaat mn lenst niet..) Ik vind dit persoonlijk veel mooier dan dat overdreven gedoe met groothoeklenzen. Je zit dan bovenop de vis welke meteen een pond of wat groter lijkt. dat groter lijken vind ik (is persoonlijk dus!) echter spuuglelijk en verpest de hele compositie. Wat mij betreft mag er wel iets van de omgeving op staan.

GJT
Willem Barnas

22-04-2003 16:34

Enneh,

Zelfs die omgeving kun je eventueel buiten beeld laten met een 50-80mm., je moet dan echter de vis wat anders vast laten houden (hoger) en de compositie aanpassen (inzoomen > max. 80mm.), maar goed...

Van mij mogen ze in de bladen e.d. alle foto's/dia's genomen m.b.v. een groothoeklens (18-30/35mm.) boycotten, die foto's worden enkel zo genomen omdat het dan wat 'meer' lijkt... Vergeet het gelul over de mogelijkheden van het iets grotere diafragma maar, ze doen het puur om bovenstaande reden en niet alleen in de bladen...!

Groeten en kiek ze,
WB :wink: