Fox Euromaster vs Fox warrior Es


Plaats reactie
Mark Hahne
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-05-2006 22:17
Locatie: Lichtenvoorde

02-05-2008 18:24

Hallo,

Ik kan aan 4 euromasters komen voor 175 euro..Ik weet niet hoe oud ze zijn en diegeen wie ze verkoopt weet het ook niet.. Is dat een koopje?

Of zou ik beter 2 nieuwe Warriors Es kopen.. dan weet je tenminste zeker dat ze goed zijn, en je mag toch niet meer 3 of meer hengels vissen..


Wat hadden jullie gedaan?

Groeten Mark
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

02-05-2008 18:50

Zou denk ik voor de oude euromasters gaan afhankelijk van de gewichtsklasse waarin ze zijn en de staat.
Maar hangt ook af van waar je wil vissen, grote van het water etc.

Voor de prijs van die 4 euromasters zit je helemaal niet verkeerd... en denk dat die warriors qua hengel niet tegenop kunnen qua blank...

Groet

Edward
Mark Hahne
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-05-2006 22:17
Locatie: Lichtenvoorde

02-05-2008 19:09

Ik vis vooral op putjes, en wil binnenkort eens proberen om hier in de buurt in een klein riviertje te gaan vissen.

Gewichtsklasse is 2,75.. Heb je nog tips waar ik op moet letten als ik er morgen naartoe ga?
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

02-05-2008 21:34

Controleren van de staat van de ogen, een klein braampje kan al problemen opleveren met vage onverklaarbare lijnbreuken.
Let op de reelhouder, de euromaster heeft een rubber laagje om de reelhouder, deze kan slijtage en kale plekken hebben je merkt dit aan het dichtschroeven van de reelhouder.
Zet ze alle vier in elkaar, en zwiep er goed mee heen en weer, zo hoor/voel je eventuele problemen of ruimte in de top tussen de twee delen, en of je wel de juiste top bij onderdeel hebt.
Trek ze krom, want dat kunnen die euromasters zeer goed, wees niet te bang.
Check de lak, ze zijn gebruikt wees niet te kritisch.
Check de staat van het kurk, je kunt het altijd ligt opschuren met fijn schuurpapier, dan wordt het zeker als nieuw.

Dat zijn dingen waar ik op zou letten... algemene dingen, en in dit geval bij de euromaster paar specifieke dingen, omdat ik de hengels ken.

Groet,

Edward
joey laamers

02-05-2008 23:58

Ik zou gaan voor de fox warrior elite ik heb laatst een setje gekocht en ze bevallen mij beter als de eromasters die heb ik namelijk ook gehad.
Als je een beetje rondkijkt kun je ze voor een goede prijs krijgen nieuw.
Ik had en setje van 3 voor 325 das dus geen geld.
enhet is echt een top hengel voor mij kan er geen sportex of weet ik wat tegen op.

groeten
Hans Gielissen
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-01-2004 20:07
Locatie: Eindhoven

04-05-2008 11:26

als die euromasters goed en netjes zijn en je wilt eigenlijk maar 2 hengels heb je ze nagenoeg gratis. De 2 mooiste zelf houden en de andere twee verkopen. Heb laatst nog een nieuw exemplaar uit oude voorraad gezien in een hengelsportwinkel en die moest toch nog steeds € 145 kosten. Is best nog regelmatig vraag naar volgens de winkelier. Leeftijd van de hengels is niet van belang wel hoe ze er uit zien maar dat kun je prima zelf beoordelen (zie antwoord Edward)
Mark Hahne
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-05-2006 22:17
Locatie: Lichtenvoorde

04-05-2008 22:27

Ik ben er ondertussen al geweest... Heb ze niet gekocht, aangezien van alle 4 de hengels het rubber van de reelhouder al weggesleten was, daardoor had ik ook speling op mn molen.

En van 2 hengels was de punt van de schuifdeel?? versleten waardoor als je de hengel op kop hield de top er afviel.. Dat lijkt me niet goed :)

Ik ga morgen naar de viswinkel om te kijken naar nieuwe stokken.. Denk dat ik voor de Warrior Es of Eurowarrior ga..

Groeten Mark
Plaats reactie