Lijn met goeie werp eigenschappen?


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-05-2008 17:14

Theoretisch Melvin. Let eerst even op, ik vis dit niet bij obstakels maar werpend op afstanden die ik anders niet kan halen! Mijn voorslagknoop is inmiddels wel zodanig geperfectioneerd zodat dit niet langer de zwakste schakel is, zoals bij veel beginners (eerst Mahin knoop goed leren maken en een miniem druppeltje secondelijm en dan testen). Breuk daar komt niet meer voor. Lijnbreuk kan alleen nog voorkomen doordat de lijn ergens achter blijft hangen en doorsnijd. Kan in beide gevallen gebeuren. Maar ja, ik vis dus niet zo bij obstakels.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
melvin de boer
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-04-2008 12:55
Locatie: Geleen

04-05-2008 21:28

Okee kees,

Laten we er maar over ophouden want hier komt geen einde aan. Jij hebt de voorkeur om met een voorslag te vissen ,ik heb de voorkeur om een sterkere hoofdlijn te gebruiken.Ik snap wel waarom en hoe je erover denkt en bij mensen met ervaring zal de visveiligheid amper in bedrang komen maar zie zoveel verkeerde handelingen met shockleaders dat ik het toch blijf afraden en blijf adviseren gewoon een sterkere hoofdlijn aan te schaffen.
Maar goed, ieder zijn eigen keus.

Gegroet Melvin
Als jullie me missen dan ben ik vissen !!!
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

04-05-2008 21:59

Probeer eens onderstaande lijn van Climax (=Sportex) in de 0,34 of 0,38 dikte....Toppertje!!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-05-2008 22:19

Waarom is deze goed?Aan de dikte te zien valt hij helaas al af tenzij je met iets komt waardoor hij toh gebruikt kan worden?