Zo, sessie ten einde.
De JRC hoofdlijn heeft het behoorlijk te verduren gekregen en moet werkelijk toegeven is een superdraad.
Ik zat dus weer op mijn stek en viste dus op 300 meter afstand. Ik wist dat het nu wel moeilijk was een vis te verschalken aangezien de temperatuur van het water, was amper 5,5°C. Omstandigheden waren dus wel degelijk niet optimaal. Ik had dan ook wel mijn stek zorgvuldig uitgekozen en lag op de ondiepere plaatsen, ik wou dus optimaal gebruik maken van het zonnetje als die er al door kwam schijnen.
Een sessie maken met nieuw materiaal (bedoel ik de nieuwe JRC draad en alsook het JRC rigmateriaal in combinatie met de JRC haakjes) houdt in principe altijd wel een risico in.
Maar ik had er het volste vertrouwen in. Ik had gekozen voor de onderlijn Cocoon Brown 25 lb (deze was bij het maken van mijn onderlijnen steeds zo'n 15 cm gestript), dit in combinatie met een mouth snagger en het haakje Connect 4 MBT, maatje 6. Door de mouth snagger te gebruiken had ik reeds bemerkt bij de handpalmtest dat deze haak onmiddellijk draaide en prikte.

Ik moet hier eerlijk toegeven dat het materiaal voldeed aan mijn stoutste verwachtingen, de lijn, onderlijn en haak kregen het een paar keer zwaar te verduren door de talrijke steurs die ik kon landen. Alsook karper deed erg zijn best en de drils waren dan ook zeer goed in de onderrug te voelen. Vissen waren allen perfect gehaakt.
Hier één van mijn vissen die tijdens deze sessie geland werden.

Hier rest mij enkel nog één zaakje te vermelden.
Ik kan het klein materiaal van JRC aan iedereen van harte aanbevelen!!
Mvg
Frank