Slaapzak goed houden?


Plaats reactie
Jan Peter Teerling

20-03-2008 17:41

Even een vraagje.Kan het kwaad dat je je slaapzak in een hoes gepropt bewaard?

Ik bewaar mijn slaapzak (Fox 5 seazon) in een sleepingbagbag (das Engels voor luxe slaapzakhoes met rits en draagband :o ) ook van Fox. Na gebruik aan het water lucht ik hem thuis goed zodat er geen vocht meer in kan zitten. Daarna gaat hij weer terug in die luxe slaapzakhoes dus. Ik heb het idee dat dat kreng er niet beter van wordt,en hij een stuk minder warm is. Hij zit er stevig in gepropt samen met het kussen.

Liever geen commentaren als : Lijkt me niks mis mee en dergelijke.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

20-03-2008 17:56

Zeer goed vraag Jp, ik heb het zelfde probleem ik hoorde dat oprollen en netjes er in doen niet zo goed idee was, en dat je de slaapzak er in moest proppen, maar ook daar heb ik me twijfels over.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

20-03-2008 18:15

2x per jaar naar de stomer en hij is weer lekker warm en luchtig opgeklopt.
Het warmteverlies krijg je omdat het materiaal in de slaapzak aan elkaar gaat klitten waardoor de warmte slecht word vastgehouden.

Mischien moet je hem zelf eens goed opkloppen?

mvg ruben
Gebruikersavatar
Bart Olde Kalter
Berichten: 74
Lid geworden op: 05-05-2007 14:18
Locatie: Losser

20-03-2008 19:23

Het beste kun je de slaapzak los op een stoel hangen/leggen; als je de slaapzak opgerold in de hoes laat zitten druk je de vulling in elkaar en wordt je slaapzak minder warm.
Verder zo min mogelijk wassen alleen goed luchten in de buitenlucht na de sessie.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

20-03-2008 20:24

als ik thuis kom van het vissen hang ik 'm op zolder. lekker wijd uit en het zolderraam op een kiertje.
en hij mag pas weer naar beneden als er gevist gaat worden.
moet je wel een zolder hebben natuurlijk....

gr. rick
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

21-03-2008 12:55

rick boom schreef:als ik thuis kom van het vissen hang ik 'm op zolder. lekker wijd uit en het zolderraam op een kiertje.
en hij mag pas weer naar beneden als er gevist gaat worden.
moet je wel een zolder hebben natuurlijk....

gr. rick


En een zolderraam natuurlijk...
Jan Peter Teerling

21-03-2008 14:35

Heren,

Alvast bedankt tot zover,zal hem naar de stomerij brengen kijken of dat iets oplost.

Zolder(raam) heb ik hier niet,neem niet aan dat ophangen in een vochtige fietsenschuur helpt om het probleem op te lossen.. :D
Gebruikersavatar
Ad van Workum
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-08-2005 15:59
Locatie: Delft

23-03-2008 21:40

Ola,

Zoals Carlo en al de andere inderdaad al bevestigden, je snurkzak in je compressiezak laten zitten is inderdaad niet goed. Ondanks dat de syntetische vezels er beter bestand tegen zijn dan dat dons dat was, is het nog steeds verstandig om bij thuiskomst hem uit de compressiezak te halen en binnenste buiten op te hangen. Hierdoor kan het ingetrokken vocht er sneller uit verdampen en blijven de vezels langer hun veerkracht en warmte isolerende werking behouden. Bij grote bedrijven als Bever zwerfsport kun je een kwaliteitszak als die jij hebt goed laten reinigen. Of de gewone stomerij er wel zo goed mee omgaat dat weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Suc6 in ieder geval
That dreams may come true.
Jan Peter Teerling

24-03-2008 13:35

Hallo Ad,

Bedankt voor de info,we gaan even bellen! Was vannacht wéér ergg koudddd,heb dr zelfs een sleepingbagcover (Das Engels voor dun slaapzak bedekkend dekentje :o ) van Aqua overheen gehad..

Maar wel kerp gevangen midden in een sneeuwstorm.. :D
Gebruikersavatar
Ad van Workum
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-08-2005 15:59
Locatie: Delft

24-03-2008 15:57

Kijk Jan Peter,

Dat zijn de betere berichten. Overigens zijn ze volgens mij bij Bever ook instaat om hem eventueel bij te vullen. Anders wordt het toch echt tijd voor een warmere snurkzak.

Suc6,
Ad
That dreams may come true.
domien van der woude
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-11-2007 20:03
Locatie: achlum

20-04-2008 17:18

elke keer als je weer gaat vissen ff op schudden !!!
Niels Rook
Berichten: 166
Lid geworden op: 22-09-2007 10:43
Locatie: gouderak

20-04-2008 18:51

wat maakt het nou uit of hij warm blijft 8)
vroegah hadde we geen slaapzakken en tenten toen sliepen we gewoon buiten :evil:

:wink:
je hebt je hart op de juiste plaats ..... alleen jammer dat het nog klopt
Jan Peter Teerling

20-04-2008 20:05

Nee Niels vroeger sliepen we als we de kans hadden in grotten, konden we gelijk onze artistieke creaties (oer graffiti!) op de wanden kalken als we ons verveelden.

Vroeger hadden we ook geen hengels, moet we nu de karpers dan ook maar weer met speren te lijf?

Kijk uit naar je volgende zinvolle post! :D
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

21-04-2008 16:43

Toen ik een dikke slaapzak kocht zeiden ze dat ik die JUIST NIET op mocht rollen. Ik moest de slaapzak perse in de hoes proppen....
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

21-04-2008 18:30

ha ha die niels,
moet je is aan hem vragen hoe hij ze slaapzak goed houd hahahahaha :lol: :lol: :lol:
maare jp,
heb die van mij pas geleden ff laten rollen in de droger en dat is ook best goed gegaan.
hij was weer lekker luchtig toen ik hem eruit haalde.
en de droger is lang nie zo duur als de stomerij lijkt mij.
groete
zal wel......!
Niels Rook
Berichten: 166
Lid geworden op: 22-09-2007 10:43
Locatie: gouderak

21-04-2008 18:35

stefan andriessen schreef:ha ha die niels,
moet je is aan hem vragen hoe hij ze slaapzak goed houd hahahahaha :lol: :lol: :lol:
maare jp,
heb die van mij pas geleden ff laten rollen in de droger en dat is ook best goed gegaan.
hij was weer lekker luchtig toen ik hem eruit haalde.
en de droger is lang nie zo duur als de stomerij lijkt mij.
groete



nou laat ik daar maar kort over wezen :
ren nooit je tent uit met je slaapzak en stretcher op je rug

enne jp bij mij komt er maar zelden wat zinnigs uit, ken er ook niks aan doen :wink:
je hebt je hart op de juiste plaats ..... alleen jammer dat het nog klopt
Jan Peter Teerling

22-04-2008 07:54

Tja, als je de stretcher al op je rug blijft zitten.. Kan niet zeggen dat ik hier echt met een verbaasde blik zit Niels.. :lol:
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

22-04-2008 11:50

Even een vraagje.Kan het kwaad dat je je slaapzak in een hoes gepropt bewaard?

Ik bewaar mijn slaapzak (Fox 5 seazon) in een sleepingbagbag (das Engels voor luxe slaapzakhoes met rits en draagband ) ook van Fox. Na gebruik aan het water lucht ik hem thuis goed zodat er geen vocht meer in kan zitten. Daarna gaat hij weer terug in die luxe slaapzakhoes dus. Ik heb het idee dat dat kreng er niet beter van wordt,en hij een stuk minder warm is. Hij zit er stevig in gepropt samen met het kussen.


Phoe is wel een lastige vraag JP... lijkt mij zo niks mis mee... 8)

Misschien je kussen los vervoeren, zodat de slaapzak meer ruimte heeft ik de "sleepingbagbag"

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Plaats reactie