Reparatie van ABU Cardinal 4 slip


Plaats reactie
Gerard Hoogerkamp
Berichten: 24
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

13-03-2008 21:53

Hallo Fisker,

Ik ben al 25 jaar in het bezit van een ABU Cardinal 4 molen. Niet gehinderd door enige kennis heb ik ooit, bij wijze van onderhoud, naaimachine olie bij de remschijfjes gedaan. Toen ik er achter kwam dat dit toch niet zo'n stakke actie was heb ik de schijfjes ontvet met wasbenzine en afasmiddel. Hier is de werking wel een stik door verbeterd maar nog niet optimaal. Er is nog steeds sprake van een merkbare hobbel die moet worden genomen voor dat hij in werking treed. Ook daarna gaat het met merkbaar weerstandsverschil. Het is mogelijk dat ik de slip een tijdlang op spanning heb laten staan. Ik heb begrepen dat de ABU hier gevoelig voor is. Heeft iemand een idee hoe dit probleem te verhelpen?

Voor de echte kenners nog een detail vraag. Weten julli het verschil tussen een Cardinal 4 en een Cardinal 44?

Groet,

Gerard
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-03-2008 22:48

Gerard,

Als je met een ABU Cardinal 4 een C4 bedoeld weet ik het verschil met een 44 wel. Al zijn er veel soorten Abu Cardinals, Zebco Cardinals etc. etc.
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... l%26sa%3DN

Dennis vd Bogaert zal je er veel meer over kunnen vertellen.
Overigens heb ik zelf de beste ervaringen met grafietpoeder als we het over de kunststof slipplaten van een Abu hebben.
Groet,

John
Plaats reactie