Rx' en versus Optonics!!!


Plaats reactie
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

09-04-2003 14:13

Beste mede-consumenten,

Zijn we nu echt van God los of hoe zit het?
Elders op het 'aanbod-forum' worden een paar beetverklikkers aangeboden.
Het betreft hier een setje digitale rx'en met ontvanger en lederen (?) hoesje. De bedragen die hiermee gemoeid zijn varieren van een kleine € 700,- tot € 1040,-.
Zijn we nu helemaal alle zin voor realiteit verloren als we dit voor een paar beetverklikkers gaan betalen of ben ik slechts een ouderwetse doemdenkende roepende eenling in de woestijn???
Groet,

John

P.s. 'Skunk Anansie', 'Limp Bizkit' en 'S.T.P.' behoren tot m'n cd verzameling. :smile:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-04-2003 14:26

nee john het is echt niet normaal meer zeker als je ziet dat een bijv ultimate een draadloos systeem kan leveren voor rond de 200 euro inclusief 3 piepers en sounderbox en het leuke is dat de meeste beetmelders uit dezelfde fabriek komen en dat bijv een fox beetmelder niet meer dan 5 euro kost
mvg martijn
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

09-04-2003 14:37

Geachte heer Pannekoek,

Laat dat alstublieft ieder voor zich uitmaken!
Ook U hebt de wijsheid niet in pacht meen ik te mogen zeggen!!!!
Mocht U, zoals in dit geval, geen interesse hebben voor de aangeboden artikelen reageer dan gewoon niet. Doe in elk geval een poging ieder in zijn waarde te laten ipv betreffende forum te voorzien van "oeverloos gezwam"!

Niettemin met zeer vriendelijke groet,

John Stoetzer
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-04-2003 16:48

John,

Een marketing cursus zou je de ogen kunnen openen ondanks jouw/onze leeftijd. Het is dus niet altijd alle waar naar zijn geld, maar soms ook wat de gek er voor geeft. Een en ander afhankelijk van de marketing srategie. Verder ben ik mede schuldig, dus laat ik iedereen maar in zijn waarde. Heb ook zeker niet de wijsheid in pacht. Dit laatste vooruitlopend op eventueel aanvullend commentaar van andere John'en.

Groeten, Kees
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

09-04-2003 18:55

Kees,

Jij slaat de spijker volledig op zijn kop!
Ik citeer: "Wat de gek er voor geeft!".
En aangezien wij, althans de meeste, karpervissers mijnsinziens een beetje "gek" zijn geven we idd. veel geld uit aan uitrustingen.
Of derhalve iets waar naar zijn geld is tsja voor de een wel en voor de ander niet dus dat laten we maar in het midden!

Ik stoor me een beetje aan de reakties op die betreffende advertentie. Verdorie die beste man wil alleen maar iets verkopen en zie daar; de reakties op die advertentie zijn niet van de lucht en raken kant noch wal!

Marketing heb ik gestudeerd op de M.E.A.O. te Tilburg maar mijn huidige werk als bewaarder bevalt me veel beter!! Wel heb ik alle boeken nog mogelijk kan ik die ruilen tegen dat RX-setje? Wat denk jij??? (haha)

Kees bedankt voor je reaktie!

Met vriendelijke groet,

John Stoetzer
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

09-04-2003 19:01

Hé, waar ben ik dat laatste zinnetje vaker tegengekomen? :wink:

Niet lullig bedoeld, trouwens.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

09-04-2003 20:02

Geachte heer John,

Dat ik inderdaad de wijsheid niet in pacht heb moge duidelijk zijn gezien m'n vraag, waar ik overigens nog steeds geen antwoord op heb.
U had mischien ook kunnen antwoorden dat u me een ouderwetse, doemdenkende, roepende eenling in de woestijn vind.
Op de desbetreffende advertentie op het aanbodforum stel ik heel simpel de vraag waarom deze verklikkers zo duur zijn en wens de aanbieder sucses met de verkoop.
Vervolgens krijg ik daar een wat (onbedoeld) ontwijkend antwoord op waarop ik wat cynisch reageer en besluit de vraagstelling in een andere vorm op dit forum te plaatsen.
Dit uit het oogpunt dat deze vraagstelling hier beter op z'n plaats is.
Laat het een ieder duidelijk zijn dat het
absoluut niet m'n bedoeling is geweest mensen NIET in hun waarde te laten.

Gezien de wat sarcastische ondertoon in uw posting geeft u me wel het gevoel een gevoelige snaar te hebben geraakt.

Wat betreft het ruilen van rx' en tegen achterovergedrukte boeken uit een P.I. (veronderstel ik) denk ik dat u een behoorlijke wasmand vol de poort uit zal moeten werken alvorens een eventuele 'deal' te kunnen maken.
Het e.e.a. brengt wel met zich mee dat u waarschijnlijk het 'bewaard worden' zult kunnen ervaren zonder er echt veel moeite voor te hebben moeten doen.

Wel zou ik nog steeds graag willen weten waarom desbetreffende verklikkers zo duur zijn.

Vooruitlopend op eventueel 'aanvullend commentaar' bied ik alvast m'n excuses aan voor m'n kant nog walgerakend gelul.
Desalniettemin met vriendelijke groet,

John
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-04-2003 21:05

Ach, ach, wat een bijval uit een onverwachte hoek. :smile:

John,

Je vraag vond ik niet zo vreemd en je opent een eigen topic, dus zit je een ander daarmee niet echt in de weg.

Goed, je verwacht normale verhoudingen tussen fabricagekosten en verkoopprijs voor een eerlijk product. Hier zit je echter in het segment van de markt die exclusiviteit claimt en waarbij geen groot marktaandeel is voorzien en de winstmarge hoog wordt gehouden. Maar er is natuurlijk wel een markt voor. De fabrikant heeft overigens ook genoeg goedkopere piepers waarmee ze de markt domineren met lage winstmarges. Die gaan als broodjes over de toonbank. Dus niet iedereen heeft het er voor over.

Met dat ik zelf schuldig ben doelde ik op het feit dat ik ook wel dure spullen heb. Alleen voor piepers heb ik het niet over. Ik vind mijn setje Delkims al duur genoeg en kan wel zonder zender/ontvanger. Ben nog nooit door een run heengeslapen en heb ook niet de halve plas daarmee gewekt. Moet wel bekennen nog een reserve set beetverklikkers te hebben. Maar voor andere zaken heb ik wel weer veel geld over. Ik heb bijvoorbeeld meerdere sets dure hengels en molens. Ik geloof niet zo in allround wat dat betreft. Maar, het is maar wat je belangrijk vind. Maar inderdaad, met onze welstand is de sky onderhand de limit, ook of misschien wel vooral als het om een liefhebberij gaat. Op zich wel iets om over na te denken.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-04-2003 21:28

Helemaal mee eens John,
Het belangrijkste van een optonic is volgens mij dat hij piept als je beet hebt. Als iemand het hier niet mee eens is zeg het rustig. Mijn Fox ES'jes kosten circa 50 euro per stuk nieuw. Dat zou ik er niet eens voor betalen als ik ze ook tweede hands kan krijgen. Heel veel bekende merken denken heel slim en heel simpel. Als we de prijzen hoog houden, verkopen we minder, hebben we meer winst en minder gezeik met garantie. Er zijn wel bagger immitaties maar heel veel zijn precies hetzelfde als het origineel. Als ik zie wat voor enorme bedragen mensen neertellenvoor merkartikelen, lach ik me soms kapot. Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook shimano molens en fox piepers, maar ik vind het zwaar overdreven om piepers met alle mogelijke snufjes aan te schaffen, voor zo veel geld.
Als mensen het geld ervoor hebben en het er voor over hebben moeten ze het helemaal zelf weten. IK zeg echter één ding: Vis vang je met gezond verstand, niet met tigduizend euro aan materiaal!
groeten Daaf
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

10-04-2003 10:20

Daaf,

Dank voor je bijval, al zal goed verstand alleen niet altijd leiden tot vis vangen.

Kees,

Dank voor je begrijpelijke uiteenzetting maar zou je me misschien alsnog kunnen uitleggen wat er zo exclusief aan deze rx' en is dat ze € 1000,- de drie moeten kosten?

Iedereen,

Natuurlijk moet iedereen zelf weten hoeveel ie van z'n zuurverdiende centen wil uitgeven aan z'n hobby/passie.
Zelf betaal ik ook (bijv.) liever wat meer voor een paar betrouwbare Fox' en dan voor een paar inferieure verklikkers.
In bovenstaande topic stel ik echter alleen de vraag waar de grens ligt en of we ons wellicht niet te ver laten meesleuren.
Kortom, een kritische kanttekening! Niet meer en niet minder!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

10-04-2003 11:56

john,
zelf vind ik de prijs van de rxen veel te hoog,inderdaad deze worden kunstmatig hooggehouden door fox,waarom? omdat ze er zo lekker veel aan kunnen verdienen.thats all,het enige verschil is dat hier een ontvangertje bijzit en dat deze ook een piep signaal afgeeft als de hengel uit de steun gehaald word,erg handig wel maar veel te duur.
Het probleem is de hype rond FOX,laatst was ik aan het vissen toen er een paar van die jochies kwamen kijken, ooooooo oooooaaaauucccc oooeeii een echte fox zeiden ze. Kijk hier begint het mee zelfs de jeugd heeft alzo iets van fox moet je hebben want dat is de beste.HYPE HYPE TURBO HYPE en dat weten ze hoog te houden daar in engeland,een staaltje knap marketings werk.
RX blue,inderdaad zie je goed snachts.
alleen die prijs,ongelofelijk duur.
Beste mensen hebben juliie al eens een fox open gemaakt????
nou ik wel....stelt geen reet voor allemaal standaard printen met wat rotzooi erop en ik durf te beweren dat ze niet eens de beste piepers zijn,ik ben er heilig van overtuigd dat THE BEAST 100x zo degelijk zijn dan b.v fox mmx.Ik kan het weten ik heb ze allebeide. Maar ja beste medevisser ondanks aldit gezeik zijn we geen stap verder gekomen,het enige wat we allemaal aan het doen zijn (geheel onbewust)is meedoen aan de hype,inderdaad de hype rond om fox.
denk daar maar eens overna

ps(zelf heb ik ook spullen van fox en moet zeggen dat ze echt wel goede shit maken,vaak doordacht en weloverwogen.Maar ja die prijssss..................)
Henk Schonewille
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-04-2003 02:00
Locatie: Hoogezand

11-04-2003 19:09

elke visser is min of meer modebewust, en de fabrikant is en modebewust en niet gek want hij houd zijn toko draaiende door ons als het even kan zoveel mogelijk al dan niet overbodig materiaal aan te smeren.
ik ben dan niet zo'n modegevoelig type( en heb geen bakken met geld uit te geven) dus ik doe het wel met wat minder luxe maar wel goede spullen, als ik maar plezier heb., en dat heb ik elk uur van de dag.
maar ik heb er geen moeite mee als een ander hengels en molens koopt voor 1.000 € of meer per stuk.
ik zelf heb een dure delkim beetverklikker en een zeer goedkoop merkloos dingetje en ze voldoen beide aan de eis: mij melden dat ik beet heb.
maar ik ben het wel met John eens dat wij ons vaak mee laten sleuren door een nieuwe mode trend of wat dan ook.
maar ach dat hoort bij het mensdom.


_________________
groetjes Henso

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk Schonewille op 2003-04-11 19:11 ]</font>
Shiko Boxman
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-03-2003 01:00
Locatie: Kampen
Contacteer:

14-04-2003 02:27

Het heeft met een aantal zaken te maken dat je zoveel geld neerteld voor een simpel aparaatje als een pieper. Het is gewoon een goeie strategie van de heren fabrikanten.

(hier volgt een marketing lesje)

Als fabrikant van een product zorg je ervoor dat je meerdere artikelen hebt die gelijk zijn aan elkaar. Nagenoeg dezelfde kostprijs hebben en qua prestaties het zelfde zijn.

Wat doe je als jij je product wilt verkopen aan een zo breed mogelijk publiek? Je laat de mensen zelf kiezen wat ze er voor willen betalen, je creeerd een low-budget, een mid-priced en een high-end range (om ff met termen om de oren te wapperen). Dan zorg je ervoor dat iedereen je producten koopt ongeacht de inhoud van diens portomonee. Iemand met weinig geld zal voor de low-budget of de mid-priced range gaan, en mensen met meer geld kopen de high-end range. Je verkoopt ze allemaal voor een goeie marge, de een wat meer dan de ander, maar je schuift wel genoeg dozen om dikke winst te halen!

Een ander puntje is het volgende, je zorgt ervoor dat je kwalitatief goed spul maakt, en je zet dat op de markt. Dan zorg je ervoor dat je dat spul weggeeft of nog zelfs toe betaald aan vissers met een grote naam (ik noem een danau of een hearn) er mee gaan vissen. Het resultaat mag voor zich spreken.... die jongens trekken grote vis aan de kant, dus dan zal het wel aan de aparatuur liggen (wordt gedacht door velen)

Ik zeg altijd maar, dure aparatuur is totaal geen garantie voor veel vis of voor grotere vis. Logisch nadenken wel :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shiko Boxman op 2003-04-14 02:27 ]</font>
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

14-04-2003 11:31

Om op het prijs verschil tussen fox, delkim en de ultimate piepers terug te komen vergeet niet dat delkim en fox het monopole gehad hebben op de draadloze piepers waardoor ze kunnen vragen wat ze willen maar met de komst van nieuwe artikelen van "b merken" zullen ze de prijs toch moeten bij stellen naar onder want het is nogal een vershil tussen 200 euro en 850 euro voor een set die allebei het zelfde doen.
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

14-04-2003 12:40

john ben het met je eens dat die erg duur zijn.
maar zolang er mensen zijn die "genaait" willen worden zijn er mensen die daarop inspelen.
ik heb ook op de betreffende post gerageerd omdat er gesuggereerd wordt dat die dingen ook voor 600(nog erg hoog) nieuw te koop zijn. ik wilde weleens weten waar. misschien is de rest er ook goedkoper :smile: maar volgens mij is dat een post van iemand die niet goed oplet en dus geen waarheid verspreid. dit is niet prettig als je je spullen wil verkopen dus mijn post aldaar was meer kritiek op die persoon. ik zette daar de juiste prijs neer en maar dat wil niet zeggen dat ik dat voor mijn materiaal neer tel.
mvg,
herman

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: herman derkx op 2003-04-14 12:41 ]</font>
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-04-2003 13:36

Ik was gisteren bij hengelsport 'Dennis beter goede tweedehands dan nieuwe bagger hengelsport' in Den Haag die in het bezit is van de genoemde RX' en en ik moet zeggen; koel, vet en waanzinnig tegelijk!!!
Mooier blauw bestaat er volgens mij niet!
Desalniettemin veeeeeeel te duur!

Herman,

Ik veronderstel dat het een mislukte poging van die R. H. is geweest om de prijs wat naar beneden bij te laten stellen door de aanbieder aangezien hij er wellicht zelf in geinteresseerd was.
Groet,

John
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

14-04-2003 13:58

Is er misschien ergens een mooie foto te vinden van deze Beruchte RX'en?? Begin wel benieuwd te worden wat dit voor waanzinnig spul moet zijn! :wink:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-04-2003 14:50

Remco,

Verwacht er niet al te veel van aangezien ze er niet echt veel anders uit zien dan de Micron, Micron SX etc.
Je moet ze echt in je handen hebben gehad en zien functioneren.
Maar hieeeeeeeeeeeeeeeer isie dan
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.foxint.com/new-releases.php" target="_blank" class=bericht>http://www.foxint.com/new-releases.php</a><!-- BBCode auto-link end -->
Lots a fun,

John
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

14-04-2003 15:49

Op 2003-04-14 14:50, schreef John Pannekoek:
Je moet ze echt in je handen hebben gehad en zien functioneren.

John


Als jij het zegt. Ik houdt het voorlopig maar bij m'n pennen. :wink:
guido van den berkmortel
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-04-2003 02:00
Locatie: Venlo

15-04-2003 21:41

Ja Remco, zo is dat. Lekker met het pennetje (natuurlijk zelfgemaakt) is voor mij ook de ultieme karpervisserij maar ook ik verschuil me zo af en toe achter een stel Sportex poken op 15 kg. RVS aan de Maas. Deze beruchte verklikkers zijn heeeeeeeeel mooi speelgoed echter dat draadloze zie ik niet als noodzaak. Heb nu sounderboxje met kabel, echter ook deze gebruik ik zelden want ik hoor mijn piepers zo ook voldoende( hoor ze wel liever dan mijn wekker) en kan me niet voorstellen dat alle bezitters van deze draadloze "piepers" iets aan hun oren hebben.......
Plaats reactie