Rodpod / Buzzerbars? Met 1 of 2 Banksticks?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

24-02-2008 23:00

Hoi allen! :D

Net even gezocht en niets kunnen vinden, toen het topic "Foto's van je vis-installatie" bekeken en zag verschillende mensen met verschillende opstellingen. Ik twijfel überhaupt nog een beetje tussen een nieuwe rodpod of losse banksticks + buzzerbars. Heb altijd een rodpod gebruikt en bevalt tot nog toe prima, maar hij hangt letterlijk met wat takjes aan elkaar (takjes vervangen de kwijtgeraakte rvs onderdeeltjes die alles op de plek hielden :P )

Ik ga in Juni vissen op een water waar ik zowieso langere banksticks nodig heb. Maar toch twijfel ik nog over de volgende zaken;

In geval van een rodpod :) :
*) Zijn er rodpods die goed wat dieper in het water te plaatsen zijn? Zoja, welke / ervaringen?

In geval van banksticks / buzzerbars, wat zijn jullie ervaringen met :) :
*) Alleen banksticks, waardoor je hengels wel heel vrij los van elkaar te plaatsen zijn?
*) Banksticks met buzzerbars, maar dan met 2- of 1 bankstick per buzzerbar ivm stevigheid?

Ik ben gek op de looks, waardoor ik niet zo snel voor 2 banksticks zonder buzzerbars zou gaan... Want dan zou ik ze alsnog zo precies mogelijk naast elkaar zetten omdat er gewoon HOT!!! uitziet 8)
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

25-02-2008 16:12

mijn vraag is: welke rodpod heb jij :-? want bij de fox horizon een daar kan je gewoon ultimate banksticks onderzetten (kan denk ik ook bij vele rodpods dat is handig en is vet of gewoon 2 voor een hengel bankstickts met buzzerbars (of zonder) ziet er best VET UIT HOOR maar het gaat toch ook om de stevig heid en om vangen!!! 8)

groetjes jesse
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

25-02-2008 16:19

Ik kan de buzzerbars van mijn rodpod natuurlijk gebruiken op banksticks, ware het niet dat mijn rodpod zo brak is dat ik de buzzerbars er nog onmogelijk af kan draaien zonder een deel van de rodpod mee te trekken. Haha en een gaar ding, kansloos, moet gewoon vernieuwd worden :P Dus twijfel ik wat ik ga kopen.

Maar t'is idd een idee, om in ieder geval dezelfde buzzerbars te gebruiken voor de rodpod of los met banksticks.
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

25-02-2008 16:24

Marvin Honsbeek schreef:Ik kan de buzzerbars van mijn rodpod natuurlijk gebruiken op banksticks, ware het niet dat mijn rodpod zo brak is dat ik de buzzerbars er nog onmogelijk af kan draaien zonder een deel van de rodpod mee te trekken. Haha en een gaar ding, kansloos, moet gewoon vernieuwd worden :P Dus twijfel ik wat ik ga kopen.

Maar t'is idd een idee, om in ieder geval dezelfde buzzerbars te gebruiken voor de rodpod of los met banksticks.


welke rodpod heb je dan? (ik heb de eco heb ik voor als ik ooit op stenen moet vissen heb toen ik begon met karper vissen gekocht ik ga nu de adjusta of jrc europod of zo :-? )

groetjes jesse
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

25-02-2008 17:00

jesse cohen schreef:
Marvin Honsbeek schreef:Ik kan de buzzerbars van mijn rodpod natuurlijk gebruiken op banksticks, ware het niet dat mijn rodpod zo brak is dat ik de buzzerbars er nog onmogelijk af kan draaien zonder een deel van de rodpod mee te trekken. Haha en een gaar ding, kansloos, moet gewoon vernieuwd worden :P Dus twijfel ik wat ik ga kopen.

Maar t'is idd een idee, om in ieder geval dezelfde buzzerbars te gebruiken voor de rodpod of los met banksticks.


welke rodpod heb je dan? (ik heb de eco heb ik voor als ik ooit op stenen moet vissen heb toen ik begon met karper vissen gekocht ik ga nu de adjusta of jrc europod of zo :-? )

groetjes jesse


Doet er niet zoveel toe welke rodpod ik heb :P Enige dat ik weet is dattie van Ultimate is, al 5 jaar oud is en zo'n beetje uit elkaar valt ;) Maar dit is totaal niet relevant tot mn vragen :wink: moet gewoon iets nieuws hebben.
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

25-02-2008 17:35

wat wil je er voor uit geven,staat nog ergens een croqpod van solar
te koop,kun je met losse banksticks vissen,of op iedere buzzerbar een bankstick,of twee kun je zelf bepalen,of je zet de pod ertussen,dan heb je
een gehele rodpod en staat als een huis,en dat alles ook nog zeer compact en klein om mee te nemen.
heb hem sinds kort zelf ook,echt een aanrader.

mvg leon.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

25-02-2008 18:28

leon gijtenbeek schreef:wat wil je er voor uit geven,staat nog ergens een croqpod van solar
te koop,kun je met losse banksticks vissen,of op iedere buzzerbar een bankstick,of twee kun je zelf bepalen,of je zet de pod ertussen,dan heb je
een gehele rodpod en staat als een huis,en dat alles ook nog zeer compact en klein om mee te nemen.
heb hem sinds kort zelf ook,echt een aanrader.

mvg leon.


Oh mag best wat kosten! Staatie op marktplaats of op dit forum? Ik ga intussen zelf even zoeken waar 'ie staat 8)
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

25-02-2008 18:33

marktplaats,en al gevonden.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

25-02-2008 18:39

leon gijtenbeek schreef:marktplaats,en al gevonden.


nope :oops:
Gebruikersavatar
aldwin janssen
Berichten: 6
Lid geworden op: 25-01-2008 23:54
Locatie: groesbeek

25-02-2008 21:55

markplaats solar ff bij zetten en dan zoeken,zit ff bij m'n
vismaat grt leon.
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

26-02-2008 19:01

Als je ze in het water zet zou ik met een goalpost setje vissen en dan wel van RVS. Waarom RVS? Simpel omdat het vaak dunnere toch sterkere banksticks zijn die je makkelijker in de bodem gedrukt krijgt helemaal op zandafgravingen. Als je met je Fox plastic aan komt zetten krijg je het vaak niet goed de bodem in. Een rodpod voor in het water vind ik zelf minder fijn. Gr Dirk
.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

26-02-2008 20:31

Ben vandaag even in de winkel wezen kijken en liep tegen deze aan:

De SOUL Carbonium Structure
Afbeelding

Heeft veel verstelmogelijkheden en de buzzerbars los te halen om op losse banksticks te plaatsen. Ik denk voor mij wel ideaal omdat ik 'm dan meestal als rodpod zou gebruiken en die enkele keer dat ik met banksticks wil vissen sloop ik gewoon de buzzerbars er even af :D

Goed idee?
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

26-02-2008 20:40

je hebt van verschillende merken pods met dit systeem.

ik heb een horizon van fox. als je op een graskantje of iets vist kan je mooi de banksticks ervan af halen en samen met de buzzerbars als goalpost gebruiken.
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

26-02-2008 22:11

Mischien zoiets?
Afbeelding
De horizontale as is Ø25mm en de verticale is Ø30mm.

Gr Gerrit 8)
Laatst gewijzigd door gerrit schippers op 26-02-2008 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
bu swier
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-04-2007 12:09
Locatie: Hem (Nabij Hoorn

26-02-2008 22:49

sorry voor de offtoppic. Ik ben ook opzoek naar iets nieuws. En zit ook hard te denken aan de SOUL Carbonium Structure lijkt mij wel wat. Ga hem snel maar eens bekijken in de winkel. Dus mensen kom op met de info over deze pod.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

26-02-2008 22:51

bu swier schreef:sorry voor de offtoppic. Ik ben ook opzoek naar iets nieuws. En zit ook hard te denken aan de SOUL Carbonium Structure lijkt mij wel wat. Ga hem snel maar eens bekijken in de winkel. Dus mensen kom op met de info over deze pod.


Ziet er idd erg goed uit. Wel stevig enzo! En heel licht!

Ik twijfeelllll, denk wel dat dat 'm wordt. Gezien je de buzzerbars dus makkelijk los kunt halen en er banksticks onder kunt schroeven. Eventueel is zelfs de hele pod op te hogen door de poten los t schroeven en er langere op te schroeven. Zijn ook gewoon banksticks dush 8)
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-02-2008 23:12

Beste Marvin,
HOT er uit zien? mooi en als je hierdoor vis mist en het je beetindicatie beinvloed of je niet voldoende verspreid kan zitten? Maakt me geen drol uit hoe het staat, moet vis opleveren, vis al weer een x aantal jaren met losse stokken ook zonder buzzerbars. Past ook zo in de tas, geen gedoe met foudralen enz.

Op orient kan je na gelang het jaargetijde beter met losse sticks vissen anders ben je beperkt als je onder de boompies zit(zie foto) word lastig beide kanten van het water bevissen niet waar. :D

Afbeelding

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

26-02-2008 23:20

peter postema schreef:Op orient kan je na gelang het jaargetijde beter met losse sticks vissen anders ben je beperkt als je onder de boompies zit(zie foto) word lastig beide kanten van het water bevissen niet waar. :D
Groet,
Peter


Ok 8) Je hebt een punt. Maar 't gaat me er dan ook om; als ik maar kan combineren. Mn hengels los van elkaar zetten voor een keer vind ik echt niet erg! :) En dat kan natuurlijk ook prima als ik een rodpod heb / vind die perfect te transformeren is tot losse banksticks / buzzerbars of zelfs helemaal zonder buzzerbars en alles los! :D
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-02-2008 23:23

Pfff als je zoiets zoekt wat ook nog te tillen is en mee te nemen dan komt een skypod een aardig stuk in de richting. Heb je ook direct de hoogte indien nodig. Hbe zelf gewoon losse stokken in diverse hoogtes, op een steiger zet ik de stokken gewoon in het water naast de steiger. Alleen in frnakijk met rotsbodems loop je tegen de beperkingen op van geen rodpod :wink:

Kost een paar centen heb je ook wat :lol:
Peter
It's not who you are, it's who you know.
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

27-02-2008 17:19

Je hebt een Pb Marvin.

Vlekkie...
peter de Cock
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-10-2003 02:00
Locatie: Brunssum

27-02-2008 18:14

Plaats reactie