Portofoon/walky/talky


Plaats reactie
Douwe Bantema
Berichten: 174
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: Groningen

18-02-2008 07:55

Ik overweeg een portofoon/walky/talky set aan te schaffen ivm komende Frankrijksessie en wij op openbaar water toch op enige afstand van elkaar zitten.
Ivm veiligheid elkaar kunnen waarschuwen.
Wie heeft ervaring met een goede bereikbaarheid, geen batterijverslinder en geen Bart Smitkwaliteitsproduct? Ik weet dat een mobieltje ook een alternatief is.
Graag een reactie met een aankoopadvies, gebruikservaring?


bedankt,


Douwe
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-02-2008 08:05

Ik heb ze ook (geen Bart Smit), en gebruikte ze als alternatief voor draadloze beetmelders :D

Het bereik is over het algemeen ruim voldoende, de batterijen (accuutje) is echter na één nacht al leeg. Lijkt me voor een Frankrijksessie niet voldoende, opladen is een probleem aan de waterkant.

Voor mobieltjes zijn er veel meer laadmogelijkheden, eventueel via een booster, een accu of met een apparaatje dat je met de hand aan kan slingeren, zit je nooit zonder stroom. Enige nadeel kán zijn dat er precies in de middle of nowhere geen bereik is...
Sharief Palmberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-03-2006 01:25
Locatie: Breda

21-02-2008 12:15

Hoi

Ik gebruik zelf Midland's perfecte dingetjes, je kan er een oordopje aanzetten als je uit wilt varen met je hengel in de hand en de boot tegelijkertijd wilt besturen zodat je je maat op de kant ten alle tijden kunt horen. (Is maar een voorbeeld)
Groot bereik, ik geloof 40 KM in open vlaktes in de stad zal dit ongeveer 4 a 5 KM worden.
Waterdicht, trilfunctie, accu pack en tevens te gebruiken met 4 AA batt.
Het enigste is dat ze in NL eigenlijk niet gebruikt mogen worden IVM het zendvermogen wat in NL max 0.5 watt is en de midland's 5watt maximaal vermogen zenden maarja daarom zijn ze juist zo goed.
Oww ja, op marktplaats staan er verschillende op dus.

Gr S.Palmberg
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

21-02-2008 17:24

Ik heb deze gekocht bij de Gamma
Afbeelding
Tot nu toe bevallen deze goed. Zijn storingsvrij en we gebruiken ze ook altijd voor de wintersport. In de auto en op de berg. Setje koste mij toen 49,95 dus echt goedkoop zijn ze niet. Bereik ca 5km bij de meest gunstigste condities

Hier nog wat aanvullende gegevens.

Specificatie
8 kanalen, 38 CTCSS subkanalen
PMR frequentie (446MHz)
LCD display met verlichting
Compact formaat
Riemclip
Bereik tot maximaal 5Km
Vibratie functie
VOX control
Toetsenblokkering
Toetsen toontjes aan/uit
Auto channel scan
Monitor- en stopwatch functie
Headsetaansluiting 2.5 mm jack
Dual channel monitoring
Oproeptoon instelbaar
AutomaticSquelch
Roger Beep aan/uit
Inclusief laadstation, batterypacks en adapter
Ideaal voor gebruik bij: evenementen, bedrijfsterreinen, fabrieks-
hallen, kampeerterrein en communicatie op korte afstand

succes met je keuze
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-02-2008 23:04

Aanrader: Topcom twintalk9100, alles wat je nodig heb, 9km bereik, spatwaterdicht, headset etc etc...

Helaas, ze drijven niet...

Kijk eens bij KK 8-9, naast de jachthaven, bij de zandbult, hier ligt er één op de bodem :-(

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-02-2008 00:14

Sharief Palmberg schreef:Hoi

Het enigste is dat ze in NL eigenlijk niet gebruikt mogen worden IVM het zendvermogen wat in NL max 0.5 watt is en de midland's 5watt maximaal vermogen zenden maarja daarom zijn ze juist zo goed.
Oww ja, op marktplaats staan er verschillende op dus.

Gr S.Palmberg


erg leuk natuurlijk meer vermogen,echter zijn je batterijen nog sneller leeg....
En om contact te houden met je vismaat die 500 meter verder opzit is 500mw echt voldoende.

Douwe,

Als je een portofoon zoekt die vergunningsvrij is een goed bereik heeft,een goed geluid heeft,geen accupack verslinder is en niet op normale batterijen werkt,spatwater en stofdicht is en uitbreidbaar is en verder aan alle normen voldoet voor een lang en probleemloos gebruik en wellicht het belangrijkste aan de waterkant oplaadbaar is (12 volt accu van bv je auto of boot) kun je kiezen voor een kenwood tk-3201 protalk.
Maar ja ze kosten dan ook iets duurder dan een bartsmit/gamma setje maar dan heb je ook wat waar je lang mee vooruitkan.
Al met al kan je met die goedkope setjes prima uit de voeten en zullen veel vissers een kenwoodporto overbodig vinden.
Ik heb zelf 2 van die kenwoods en moet je bekennen dat ik ze niet veel gebruik aangezien de vismaten zelf een porto hebben ik gebruik er dan ook maar meestal 1tje... wellicht verkoop er 1,uiteraard alleen voor een goed bod.
het gaat dan over deze porto : http://images.google.com/imgres?imgurl= ... n%26sa%3DN

mvg

viktor
Douwe Bantema
Berichten: 174
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: Groningen

22-02-2008 10:29

Nuttige tips mannen, bedankt. Meer tips, altijd welkom.



Douwe
Plaats reactie