Nut van (TXR) draadloze sounderbox


Plaats reactie
Richard Brinksma
Berichten: 51
Lid geworden op: 29-09-2007 20:01
Locatie: 's-Gravenhage

08-02-2008 21:07

Ik zit met min of meer een dillema.

Ik heb FOX SX piepers. De aller eerste met oranje logo en zelf in te stellen led kleur.
Nu heb ik daarbij de orginele sounderbox met antidiefstal beveiliging.

Maar nu heb ik ook van Fox een TXR set.
Ik zit te twijfelen om misschien het TXR set van de hand te doen.
Als ik een nachtje zit zit ik eigenlijk niet verder van mijn hengels dan de lengte van mijn Sounderbox kabel.
Oke misschien 1 of 2 keer voor gekomen dat het verder was maar altijd zicht op mijn kostbaarheden.

Kan iemand mij voordelen van een draadloos systeem geven want ik weet eigenlijk niet waarom ik het set heb en wat de voordelen er van zijn?

Groet,

Richard
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

08-02-2008 21:14

In sommige situaties is draadloos handig bv,bij zware neerslag en je heb geen direct zicht op je hengels omdat anders de regen in je tent komt en kwa herrie je optonocs niet meer hoort.Of je zit in een woonwijk te vissen,dan zet je het geluid van je optonics uit voor overlast.Als je niet wil laten weten dat je een run hebt aan je collega vissers kun je ook je optonics uitzetten en alleen de ontvanger aan.

GR.Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Richard Brinksma
Berichten: 51
Lid geworden op: 29-09-2007 20:01
Locatie: 's-Gravenhage

08-02-2008 21:21

dennis van den hoven schreef:In sommige situaties is draadloos handig bv,bij zware neerslag en je heb geen direct zicht op je hengels omdat anders de regen in je tent komt en kwa herrie je optonocs niet meer hoort.Of je zit in een woonwijk te vissen,dan zet je het geluid van je optonics uit voor overlast.Als je niet wil laten weten dat je een run hebt aan je collega vissers kun je ook je optonics uitzetten en alleen de ontvanger aan.

GR.Dennis


Hoi Dennis,
Dat is heel begrijpelijk allemaal maar zoals ik eerder beschreef ik heb ook een normale ouderwetse sounderbox. (Met kabeltje zeg maar.) En die kan het zelfde als mijn TXR set.

Het gaat mij om een paar argumenten om te helpen beslissen om het TXR set te houden of te verkopen.
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

08-02-2008 21:35

Werkt ook prima Richard.Voor jouw visserij ist prima toch?Als je b.v op Du Der zit en je hengels staan 60 meter of verder in het water ivm waterstand is het verdomd handig.Maar ja hier vis je ook niet elk weekend neem ik aan?En draadloos kan je verder van je hengels weglopen(niet te ver natuurlijk)en ben je dus niet aan een draadje van 10 m afhankelijk.Geen draadloos systeem is dus funktioneel in de nacht of als je je medevissers niet wilt laten meegenieten van jouw run.
Gr.Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

08-02-2008 22:40

Richard,

ik denk dat jij het beste zelf kan bepalen of je van het draadloze systeem nog gebruik gaat maken.
Anders is het zonde dat het maar in de kast blijft liggen, nu het nog te verkopen is.

Ik vis zelf al 15 jaar zonder (draadloze) sounderbox, het is maar net wat je gewend bent. Ook nooit echt nodig gehad.
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
de loor kim
Berichten: 15
Lid geworden op: 07-02-2008 18:43

08-02-2008 22:57

groot voordeel veel minder rommel met elektriciteitdraad geen struikeldraden meer dus.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-02-2008 23:39

Richard, ik heb de hengels soms tien meter uit de kant voor een rietkraag staan en ooit wel eens in de waadbroek de draadjes uit de verklikkers gelopen tijdens een aanbeet.
De draad ligt namelijk ook door de rietkraag, s'nachts zie je hem sowieso niet en ook de koeten, ratten en ander gespuis zien hem niet.
Ratten schijnen bovendien de draad soms met een dropveter te verwisselen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Evert Jan van Schaik
Berichten: 159
Lid geworden op: 25-01-2007 22:38

09-02-2008 23:05

Ik zou voor draadloos kiezen.
Zo'n draad ligt altijd in de weg vooral in het donker en je bent mobiel.
Als je onverhoopt een keertje wat verder van je hengels moet zijn dan kan dat.
En wat Henk zij"RATTEN" die stomme beesten kunnen nergens vanaf blijven ze vreten overal doorheen.
Richard Brinksma
Berichten: 51
Lid geworden op: 29-09-2007 20:01
Locatie: 's-Gravenhage

10-02-2008 05:32

Dat ratten mijn sounderbox kabel aanvreten heb ik niet gehad maar wel dat ze mijn net op eten.
Het TXR systeem gaat maar gewoon blijven.

Zit er op het niet TXR systeem een diefstal beveiliging ?

Groet
Evert Jan van Schaik
Berichten: 159
Lid geworden op: 25-01-2007 22:38

10-02-2008 11:46

Richard Brinksma schreef:Dat ratten mijn sounderbox kabel aanvreten heb ik niet gehad maar wel dat ze mijn net op eten.
Het TXR systeem gaat maar gewoon blijven.

Zit er op het niet TXR systeem een diefstal beveiliging ?

Groet


Haha mijn vis maat ook.
Hij had net een nieuwe gekocht en jawel gelijk de eerste nacht was het al raak.
Nu maar hopen voor mij dat ze niet kunnen klimmen want ik heb 'm maar tegen een boom staan tegenwoordig :lol: :lol:
Plaats reactie