Vlemmix Tilburg uw ervaring.


Rob Trommelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-06-2002 02:00
Locatie: Tilburg

01-04-2003 22:03

Hallo allemaal.
Ik heb in het materiaal forum gelezen wat jullie ervaringen zijn t.o.v. hengelsportzaken. Daar ben ik veel negatiefs tegengekomen betreffende Vlemmix. Nu ga ik met mijn billen bloot; ik werk daar nu sinds afgelopen winter. (van een bijna 30 jarige hobby myn werk gemaakt). Ik wil eenieder vragen wat er volgens hem/haar allemaal verbeterd zou kunnen worden betreffende Vlemmix. Ik kan dan alleen maar mijn best doen om daar wat mee te gaan doen. Ik spreek alleen voor Vlemmix, Tilburg.
Bij voorbaat dank.
Rob
jan bane
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-04-2003 02:00
Locatie: katwijk

01-04-2003 22:52

ik vind het anders een super zaakje.
ik heb veel spullen daar besteld.
maar alles kan natuurlijk verbeterd worden.

veel sucses en het is zeker een leuke hobby.
mzzl.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

01-04-2003 23:08

De kwaliteit van het eigen merkt Badger, valt erg tegen. Slechte naden bij tenten, slechte kwaliteit van veel producten.

Maar de merk artikelen zijn gelijk als bijv een bekende winkel.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-04-2003 23:56

Jordy,

Voor een derde van de prijs, mag het voor mij de helft zo lang meegaan.

MVG

Klaas
Rob Trommelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-06-2002 02:00
Locatie: Tilburg

02-04-2003 07:53

Hallo Jordy (en iedereen)
Het merk Badger is vervangen door ons eigen huismerk X2. Het klopt dat de kwaliteit voorheen soms te wensen overliet. De X2 producten zijn echter aanzienlijk verbeterd, ten op zichte van Badger. Er zit zoals gewoonlijk 1 jaar garantie op. Dus als iemand problemen heeft met X2 artikelen, kom dan naar de winkel zodat wij de kans hebben dit meteen op te lossen. Ook als je garantie vervallen is, is veel mogelijk. Vraag hier om!
Bedankt, iedereen, voor de reacties tot nu toe.
Groetjes,
Rob
coen zwaans
Berichten: 261
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: volkel

02-04-2003 09:47

hoi

ik heb een tent bij jullie gekocht van expire 3 ofzoiets. alle stokken zijn gebroken naden lopen verkeerd. kan ik hier gerantie op krijgen er stond volgens mij dat je er 3 jaar gerantie bij kreeg? en ik heb hengels gekocht van jullie, alien star een eigen merk van jullie ik heb er 2 van gekocht en mijn toppen zijn alletwee afgebroken met het ingooien ik ben hiermee naar jullie winkel geweest en ik kreeg geen gerantie ( kan dit alsnog)?? dus de gerantie en de kwalitijd mag wel wat verbetert worden.

ik heb 2 shimano's gekocht en daar van is er 1 kapot. moet ik die naar jullie brengen?

mvg coen
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

02-04-2003 12:10

Coen, ik weet niet jij met je spullen doet, maar je hebt zo te zien al aardig wat brokken gemaakt!

Tip: misschien ietsje voorzichtiger met je spullen omgaan?? :wink:
coen zwaans
Berichten: 261
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: volkel

02-04-2003 14:37

ik ben voorzichtig met mijn spullen.
maar het is wel toevoelig dat 2 toppen van mijn hengels gebroken zijn
en die tent die had een vriend van mijn ook gekocht en bij hem liepen ook al die naden verkeert enz.
en ik denk dat als je naden verkeert lopen dat de stokken ook niet goed passen en daarom allemaal gebroken zijn.

mzzl
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

02-04-2003 14:56

Ik heb daar een overwarp gekocht en toen ik hem voor het eerst opzetten leek het wel gate kaas heel veel kleine gaatjes erin en dat hoort niet maar ik heb meteen een nieuwe gehad en die is wel goed!!

groeten
kevin
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-04-2003 17:09

Muizen????
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Marijn van Oirschot
Berichten: 111
Lid geworden op: 22-03-2003 01:00
Locatie: Haaren

02-04-2003 17:38

Ik vind dat vlemmic zich meer moet gaan richten op karper en niet Witvis Snoek etc.
O
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

02-04-2003 17:42

Marijn,

verklaar je eens nader..
Niet iedereen die vist is karpervisser.
Snoekvissers en witvissers willen ook graag profiteren van een goede prijs/kwaliteitsverhouding, waarom zou Vlemmix niet in die behoefte mogen voorzien.

MvG Raymon
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

02-04-2003 19:38

Ik heb ook aardig wat spullen via de postorder gekocht bij vlemmix. DE kwaliteit van de onbekende wmerken vindt ik erg slecht, ik weet niet hoe da nu is. Zo had ik een strechter gekocht en terwijl ik lekker achter uitgeleund langs de waterkant zat brak de knop af. Dus lag ik daar met mijn bek in het gras. IK gebeld en ze zeide "ja dan moet u niet zo hard in de leuning vallen met de rug". JA, het koste meer aan brandstof dan het gewoon zelf te maken dus laat maar hangen dan. En ik heb ook al twee keer de verkeerde spullen opgestuurd gekregen. En keer een verkeerd schepnet die niet in het blok paste en een totaal andere stoel. Sinds dien koop ik er niets meer, ik betaal wel wel wat meer en dan heb ik te minste het goeie en kan ik er makkelijker mee terug.
Maar aan mijn ervaringen kan jij niks doen want je werkte er niet dus trek het je niet al te veel aan.
mzzl patje
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

02-04-2003 22:43

Rob,

Ik denk dat het personeel (uitzondering bevestigd de regel) weinig verstand van zaken heeft.
Als je een grote hengelsportzaak bent valt er natuurlijk ook te verwachten dat je personeel kundig is op zijn eigen gebied en ik vindt dat erg tegenvallen bij jullie. Er loopt een super-irritant ventje rond die verschrikkelijk uit de hoogte doet en daar absoluut geen reden voor heeft. Ook de service is er niet als het zou kunnen. Voorbeeld: Ik was een tijdje terug in jullie zaak met een kapotte Shimano 4500, het zou opgestuurd moeten worden en ik was mijn molen 2 a 3 weken kwijt. Dat vind ik veel te lang in het hoogseizoen dus naar een andere zaak gegaan, 2 dagen later was het euvel opgelost. Kijk, dan vraag ik mij eigen af waarom dat niet bij vlemmix mogelijk is.

En dan nog het feit dat de "echte" merk producten vervangen worden door het eigen merk. 7 jaar geleden kwam ik nog met plezier bij jullie maar nu alleen nog maar voor het goedkope lood, wat me op een ander punt brengt, het lood wat jullie onder de naam korda vekopen, is dat ook geen eigen merk?

Een vriend van me heeft de x2 shelter en is al 3 keer terug geweest omdat het ding van ellende uit elkaar viel. Ik denk dan ook dat er niet zo veel verschil is tussen badger en x2.
Met vriendelijke groet,
Ties
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

02-04-2003 23:12

Jezus,

Wat kunnen jullie zeuren zeg :smile:
Als je denkt voor 10 Eurocent op de eerste rij te kunnen zitten heb je het goed mis.

Koop je een "Bagger" tent... verwacht dan ook bagger.

Zelf heb ik veel spullen bij de firma Vlemmix gekocht en vreemd genoeg nog nooit klachten gehad. Uiteraard gaat er wel eens iets kapot, maar meestal is dat te verwachten bij producten in die prijsklasse.
Helaas zit er dan niets anders op dan terug te keren naar de winkel en het probleem voor te leggen.... en dat doe je dan maar niet bij een of ander "super-irritant ventje" maar bij iemand die iets zinnigs te zeggen heeft.

Alle problemen die ik tot nu toe heb gehad zijn zonder meer en op fatsoenlijke wijze opgelost en bovendien men is verplicht om garantie te geven op de producten dit is gewoon wettelijk vastgelegd en dat weten ze daar ook maar al te goed.

Volgens mij zijn ze bij Vlemmix prima in staat om eventuele problemen netjes en snel op te lossen zolang jezelf maar niet als "super-irritant ventje" komt binnenlopen.

Nog even over die kapote Shimano... volgens mij hebben we hier dus niet te maken met een product met een slechte tot matige kwaliteit. Bovendien geeft Shimano ook de nodige garanties aan de door hun geleverde producten.... Vlemmix stuurt deze dus terug naar Shimano waar de mankementen op deskundige wijze en met de juiste onderdelen worden verholpen. Dat een andere zaak ervoor kiest om deze producten zelf te gaan repareren is hun goed recht maar zoiets kan en mag je gewoon niet verlangen van een winkelier.

Mzzls, Bart

ps. geen gezeik meer met een "Bagger" tent... koop dan een Titan van Nash voor de 7-voudige prijs.... dan begint de ellende (in veel gevallen) pas echt... en denk je dat je eigen winkel in 2 dagen de naden opnieuw voor je zal sealen of je een nieuwe tent meegeven?
coen zwaans
Berichten: 261
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: volkel

03-04-2003 13:16

ik heb die tent van expire 3 gekocht en die tent koste mij 350 gulden (160 euro). daar kun je toch wel iets van verwachten, op zijn minst goede stoken enz.

mzzl coen
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

03-04-2003 13:23

Coen, helaas dus niet, want zelfs bij tenten van 450 Euro (of meer) willen die stokken wel eens als lucifers afbreken.

Neemt niet weg dat je er wel garantie op hebt.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

03-04-2003 17:42

ha ik kan gelukkig sinds deze week artikelen krijgen tegen inkoop prijs van de groothandelaar :lol: :lol:

Mijn zwager werkt in een dierengroothandelaar

Ik koop lekker nergens anders meer!!!

Op de Fox en Nash artikelen na, daar kunnen zij niet in voorzien, maar wat maakt het uit. Mijn nieuwe bivvy gaat volgens verkoopprijs 4x over de kop dus tel uit mijn winst!!

Alleen op deze manier ben je Goedkoper en beter als vlemmix uit

strakke lijnen
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-04-2003 17:49

HEEEEEEEEE Jordy !!
Heb jij nog vrienden nodig ?
Dag vriend :grin:
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

03-04-2003 20:45

Beste Bart,
Waarschijnlijk heb je het begin van deze topic gemist want R. Trommelen vroeg naar de ervaringen van mensen bij vlemmix. Hierop geef ik een antwoord, niet meer en niet minder. En als mijn spullen kapot gaan die ik gekocht heb bij mijn vaste hengelsportzaak krijg ik indedaad binnen 2 dagen nieuwe spullen, echter moet het defect buiten mijn schuld ontstaan zijn.
MVG Ties
p.s. wanneer tentstokken breken bij een gerenomeerd merk is dit toeval, wanneer bij badger de tentstokken NIET is dit ook toeval.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-04-2003 22:21

Jordy...kan ik nog wat voor je doen??...slijm slijm slijm...ik zal maar heeeel lief zijn voor het vrouwtje als ik jou was!! hehehe
perhaps regiokorting voor mij??
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-04-2003 22:22

p.s..ik zal Dennis maar niet als vriend nemen hoor...die vist toch enkel maar met tweedehandse spullen hehehehe
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

03-04-2003 22:53

Ties,

Brekende tentstokken zijn NU misschien aan de orde bij een Badger tent maar in het verleden hebben de bivydome van Rod Hutchinson en andere merken exact hetzelfde probleem gehad. Nog altijd zijn de spreidblokken van de Titans van Nash een zeer kwetsbaar punt (nog maar niet te spreken over de naden!!!), verschillende dure Fox "paraplu's" zoals de Ultra 50 hadden baleinen niet meer op splinters leken dan iets anders. Dit zijn toch zeker geen goedkope produkten. Ook daar werd over geklaagd en de problemen werden/zijn voor een groot deel verholpen.... en tegelijkertijd is de verkoopprijs flink opgeschroefd. Veel winkeliers verkopen sommige dure producten niet eens meer vanwege al deze problemen... en jij verwacht wel een Badger die op alle punten in orde is?

Verder gaf je iederdaad je eigen ervaringen aan die je hebt met Vlemmix. Maar erg redelijk ben je op sommige punten nou ook weer niet. Ik ken geen winkel welke in staat is om een defecte 4500 van Shimano binnen 2 dagen naar Shimano te sturen... het daar te laten repareren en dan ook nog terug in de winkel kan laten komen... de PTT krijgt dit niet eens voor elkaar... jij verwacht dat men hiervoor een couriersdienst op pad stuurt?

De winkel die defecte spullen binnen 2 dagen repareerd of anders nieuwe spullen geeft.... welke is dat? Dan ga ik daar voortaan ook winkelen want dat is echt te gek!

Verder gaf ik mijn eigen mening over Vlemmix en ondanks alle slechte verhalen heb ik nooit last gehad van een slechte service.
Ik ben vaak genoeg in de winkel geweest en als ze zoveel troep verkopen waarom zie ik dan nauwelijks mensen die terug komen met kapote tenten, gebroken hengels en door ondeskundige irritante ventjes worden geholpen?

Bart
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

04-04-2003 00:01

Koop je een "Bagger" tent... verwacht dan ook bagger

ja maar wel adverteren dat het superspul is.

ben er 1 keer geweest nooit meer
veredelde dierenzaak
lekker adverteren met spullen die je niet hebt .....ben je goed bezig
Rob Trommelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-06-2002 02:00
Locatie: Tilburg

04-04-2003 01:21

Hallo allemaal,
Wederom bedankt met de reactie, daar kunnen we wat mee! Serieus.
Reacties mijnerzijds:
Donald Steven; kom eens langs, krijg je koffie persoonlijk van mij, zie wat we te bieden hebben, in ieder geval al jaren geen dierenspullen meer! En we hebben ook superspul, voor elke beurs wat.
Ties Kanters; Als je hopelijk weer eens komt, dan kom je naar mij, ik ben geen irritant ventje.Trouwens, al ons personeel vist zelf ook met plezier, echter niet alle op karper. Zelfs een van onze teamgenoten is uitgenodigd om aan de wereldkampioenschappen deel te nemen.Ervaring genoeg dus. En als je denkt dat je niet op een juiste wijze geholpen word door een van onze colegas, vraag dan naar onze bedrijfsleider (of mij).Wij verkopen nog steeds merk producten, naast onze eigen X2 lijn, en ons Korda lood is ook van Korda. Dat geval met Shimano, is treurig, dat bevestig ik. Er word aan gewerkt om dergelijke euvels zo snel mogelijk op te lossen.Ik zelf zou ook balen als ik mijn molen weken zou moeten missen.Heb nu trouwens het idee om morgen voor te stellen dit op te lossen (in de toekomst) door een leen molen mee te geven tijdens de duur van reparaties.(eigen merk molen met freerunner, bv) Goed idee?En als ik 3x terug zou gaan met een steeds weer defecte shelter, dan vroeg ik om een ander, beter product.Wie weet hebben ze dit ook wel?
Patrick: spullen die je per post besteld, komen niet uit de winkel in Tilburg.(postorderlijn/internet=ander filiaal) Maar als het niet goed is, sta er dan op dat de postorder dit snel oplost.Ga niet akkord met uitspraken van een verkoper die zegt:ja, je zult wel.....!In noodgevallen langs de winkel komen. Oke?
Iedereen alweer bedankt. Proberen ons best voor jullie te doen.
ga door met reacties.