spullen bestellen in het buitenland


Plaats reactie
mark jones
Berichten: 8
Lid geworden op: 20-03-2007 21:15

24-01-2008 18:37

Dag mensen!

ik ben nog steeds zoekende naar een adres waar ik drie 4500b's voor een fatsoenlijke prijs kan aanschaffen. Nu heb ik van iemand een amerikaanse website gekregen, die de 4500b's voor omgerekend 75 euro per stuk verkoopt (+ een eurootje of 20 aan verzendkosten)

nu mijn vraag.. heeft iemand ervaring met deze website (http://www.basspro.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10151&catalogId=10001&langId=-1&partNumber=38725&hvarTarget=search&cmCat=SearchResults) of andere ervaringen met het bestellen van visspullen in het buitenland?

ik hoor het wel!


groeten Mark
Danny Mieremet

24-01-2008 18:45

De Dollar staat mooi laag, dus het is zeker interresant om spullen in amerika te bestellen. Niet veel mensen zullen basspro kennen. Je komt er pas achter als je het besteld hebt. Probeer ze anders eens te bellen of te mailen.

Let Op:

Het kan zijn als je het met de post laat versturen dat je een belasting na heffing krijgt van 19%.
Een collega van mij bestelde een Camera in China via Ebay. Toen hij de Camera thuis kreeg zat er een brief, beter gezegd een acceptgiro, bij. Hierin werd hij verzocht nog even 19% van € 1.150,- over te maken......

Achteraf had hij het dus beter in NL kunnen kopen dan was hij net zo duur uitgeweest en had hij geen maand te hoeven wachten. Daarbij komt ook nog eens de garantie. Ze zeggen wel vaak wereldwijde garantie.... maar let wel goed op.

Succes!
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

25-01-2008 02:36

Hier in Thailand zijn die 4500b's ook erg goedkoop vergeleken met Nederland betaal er hier zon 80 euro voor (afhankelijk van de wisselkoers). Ik snap niet waarom ze zoveel duurder moeten zijn in Nederland.
mai pen rai
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

25-01-2008 09:01

Rob Blok schreef:Hier in Thailand zijn die 4500b's ook erg goedkoop vergeleken met Nederland betaal er hier zon 80 euro voor (afhankelijk van de wisselkoers). Ik snap niet waarom ze zoveel duurder moeten zijn in Nederland.


In nederland is alles duurder omdat wij Woutertje Bos in de regering hebben zitten.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-01-2008 09:53

Nou, we hebben al heel lang BTW hoor.

Een gangbare prijs voor 4500b is 125 euro. Maar als je een beetje zoekt vind je ze ook voor 100 euro. Trek je de BTW eraf zit je op 80 euro. Zonder verzendkosten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

25-01-2008 10:01

Wanneer je spullen in het buitenland bestel, doe dit dan alleen als de leverancier de originele verpakking verbreekt en er een sticker REPAIR op wil plakken. Dan wordt er geen BTW geheven.

Jos.
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

25-01-2008 11:57

Bij AT Hengelsport te Den Helder, kosten ze €89,-

Met een beetje zoeken, kom je dus al een heel eind...


Hele fijne man om zaken mee te doen!!!!

MVG,
Mark
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

25-01-2008 14:31

Kees Ouwehand schreef:Nou, we hebben al heel lang BTW hoor.

Een gangbare prijs voor 4500b is 125 euro. Maar als je een beetje zoekt vind je ze ook voor 100 euro. Trek je de BTW eraf zit je op 80 euro. Zonder verzendkosten.

Groet, Kees


En in Thailand hebben we geen btw ? Die is hier ook 7 % Overigens de winkel waar ik het over had was een van de duurste winkels qua visspullen. Dus ik ben vrij zeker dat het nog goedkoper te vinden is ook.
mai pen rai
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-01-2008 17:00

Hier 19%.

Vergeleken met Engeland zijn wij goedkoper.

En ga maar door. Door de bank genomen valt het nog wel mee. Hoewel alles zeker duurder wordt. Maar dat is om ons heen ook.

Ik wil niet onaardig zijn, maar in Thailand bestellen Rob? :-?

Dan toch maar naar Den Helder? :)

Ik vermoed dat het netto prijsverschil met US té klein is om het bruto echt aantrekkelijk te maken dit in de US te bestellen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

25-01-2008 17:58

Klopt maar in je antwoord Kees begon je appels met peren te vergelijken een in btw prijs met een ex btw prijs. Een goedkope winkel met een dure winkel. Daarom melde ik het even.

Ik raad niemand aan om iets in Thailand te bestellen, ze spreken simpelweg niet goed genoeg engels en betalen is erg lastig. Voor mij is het echter goed te doen omdat het mijn woonplaats is.

Ik kijk echter nog wel op Nederlandse websites en vergelijk de prijzen wat. Buiten het feit dat Nederland veel meer heeft is het toch op sommige punten veel veel duurder.

Het viel me gewoon op wat die shima dingen scheelde met Nederland en dan was ik nog in een dure winkel. Ik moet nog zon 4500b hebben en daarvoor ga ik wat meer zoeken denk dat dat nog wel zon 10-15 eur kan schelen. Dan zou ik heel goedkoop uit zijn.
mai pen rai
Hans Gielissen
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-01-2004 20:07
Locatie: Eindhoven

25-01-2008 21:26

hallo Mark,

eigen import uit Amerika is alleen dan interessant als het prijsverschil echt groot is. Met de huidige dollarstand koop je een 4500B voor $110 omgerekend € 70. Maar dan ben je er nog lang niet.

Kijk eens naar het onderstaande rekensommetje (even snel uit het hoofd en alle bedragen afgerond dus niet kijken op een paar euro verschil)

Hou er maar gerust rekening mee dat er een kleine 50 dollar "handling en shipping" bij komt (voor 3 molens). Als je mazzel hebt laat de douane ze passeren en heb je ze dus voor 380 dollar thuis (€ 240 per 3) Als je pech hebt (en de ervaring leert dat je meestal pech hebt) betaal je invoerrechten ( TARIC code voor molens geeft aan 3,7% = € 8,80) samen dus €248,80 en daar bovenop nog eens 19% BTW. (onze douane is zo vriendelijk om ook BTW te heffen over alle bijkomende kosten) dus € 47,30 maakt € 296 per 3 zeg € 99 per stuk.

Hierdoor is het niet echt interessant meer want als je drie 4500's koopt ben je met enig zoeken in Nederland een soortgelijk bedrag kwijt en heb je ook nog garantie.

Trucs als verpakken als cadeautje of "repair" werken zelden. Er zijn gewoon heel duidelijke regels en de douane kent meer trucs dan wij.
Plaats reactie