Hengel keuze


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris Ronde
Berichten: 29
Lid geworden op: 01-10-2003 02:00
Locatie: nieuw vennep

23-01-2008 21:22

Hallo karpervrienden,

Ik heb een vraag:

Nou wil ik 3 nieuwe hengels kopen voor het iets zwaardere werk zoals wateren waar je tussen de 60 en 120 meter moet gooien.
Maar wil wel stokken die nog lekker drillen maar dus ook aardig gooien.
Vis nu zelf met handbuilt 2 1/4 lbs hengels maar voor het verdere gooien is dit te ligt.

Nu heb ik gezien de fox euromasters 2.75lbs gezien (ben wel gecharmeerd van de rode blank met kurk)
en de danau bionic 2.75lbs (ook rode blanks met fome)

Nu is de vraag hebben jullie ervaring met deze hengels en zouden jullie met 2.75lbs dit werk redden of moet ik gaan kijken naar 3lbs hengels.

Weet uiteraard dat hand gebouwde hengels beter zijn maar wil niet al te veel uitgeven voor een 2de set.

Alvast bedankt voor de info
Beter a bad day fishing as a good day ad work
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

24-01-2008 09:24

ik heb laatst een promotie film van korda gezien...

en daar melden ze ook een paar hengels van daiwa in... daiwa infinity met een molen met een grote spoel... de molen was er wel eentje van 799 eurotjes van daiwa maar... die hengel... gooide hij met gemak 100 meter... de hengel buigt niet heel veer door zodat als je echt een harde dril hebt dat je nog een beetje spanning erop kan zetten... 2.75 gebruike hij... echt echt echt een zeer mooie hengel...

http://www.daiwasports.co.uk/products/?id=476&sec=1

en als dat te duur is heb je nog een hele goede hengel die ik waarschijnlijk zelf ook ga kopen dan dat is die daiwa mission

http://www.daiwasports.co.uk/products/?id=644&sec=1

het is ook persoonlijk wat je lekker vind vissen en werpen maar zelf zou ik voor 2.75 gaan
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

24-01-2008 11:10

Chris,

De originele euromasters worden niet meer gemaakt, wellicht liggen ze nog her en der in de winkels hoor.... maar 2e hands kun je ze wel vinden, en anders kom je op de Eurowarrior ( Fox zelf ), of de euromaster2 van Sanders' beide alleen in 2,75Lbs
De 2,5 / 2,75 / 3Lbs versie van de originele euromaster heeft een parabolische actie en buigt geheel door.
Maar omdat hij best parabolisch is, kan het natuurlijk ook zo zijn dat je daarmee voor echt verre worpen wat moet inleveren.
Dan gooi je weer verder met een hengel die de actie meer in de top heeft.
Shimano heeft bijvoorbeeld van de Speedmaster de playing action, en de long cast versie, de een redelijk parabolisch, de ander toch een stuk stugger in de top.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Chris Ronde
Berichten: 29
Lid geworden op: 01-10-2003 02:00
Locatie: nieuw vennep

25-01-2008 08:10

Bedankt voor de reacties, ga zeker even kijken naar jullie opties.
Word een hele klus om wat naar mijn zin te vinden denk ik maar dat het gaat lukken is zeker.
Beter a bad day fishing as a good day ad work
Plaats reactie