is er iemand die deze unit al geprobeerd heeft?


Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

05-01-2008 15:30

check it out

http://www.anglingtechnicsbaitboats.co. ... iption.htm

leuk speeltje nietwaar? alleen die prijs pfffff +-800 euri

mvg

viktor
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

05-01-2008 16:05

Wel handig als het mistig is.... :lol:
Richard Brinksma
Berichten: 51
Lid geworden op: 29-09-2007 20:01
Locatie: 's-Gravenhage

07-01-2008 10:24

Sorry hoor wat een complete onzin.
Straks krijg je nog radar voor je voerboot zodat je geen aanvaring kan krijgen met een andere voerboot of een eend.

Neem gewoon een opblaas boot.
Is goedkoper en werkt perfect. En wordt het mistig heb je nog altijd een lijn in je handen die je terug kan begeleiden naar je stek.

Groet,

Richard
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-01-2008 10:35

gps in je rubberboot is ook handig. Zeker omdat veel mesne de hengel meenemen de boot in. Bij mist kanje dan snel verdwalen, zeker op een groot (frans) meer is het een extra stukje veiligheid en daarnaast hoef je geen (visverspelende) markers meer te gebruiken
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

07-01-2008 13:16

dit is toch geen vissen meer!!!!!!!!!!!
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

07-01-2008 20:25

Mark Uitenhoven schreef:dit is toch geen vissen meer!!!!!!!!!!!


inderdaad mark,dit is ook geen vissen maar een gps,en dat is heel erg handig.
Ja mensen anno 2008 in het digitale tijdperk kun je dit soort speeltjes verwachten....
het was er al in de vorm van een draagbaar speeltje die ook in het karpervissen word toegepast alleen voor de voerboot was hij er nog niet,nu dus wel.

maar er zijn dus geen mensen die hem in bezit hebben?
wil graag een uitgebreide test horen en of lezen...

ik wacht rustig af

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

07-01-2008 20:32

Richard Brinksma schreef:Sorry hoor wat een complete onzin.
Straks krijg je nog radar voor je voerboot zodat je geen aanvaring kan krijgen met een andere voerboot of een eend.

Neem gewoon een opblaas boot.
Is goedkoper en werkt perfect. En wordt het mistig heb je nog altijd een lijn in je handen die je terug kan begeleiden naar je stek.

Groet,

Richard


Richard? uiteraard gebruik ik ook een rubberbootje.....jaaa!!!!is ook erg handig.
Maar dat je het compleet onzin vind gaat natuurlijk nergens over,laten we eerlijk zijn,toen de voerbootjes uitkwamen (voor mijn tijd)vond een slag volk ook dat het onzin was en niets met vissen te maken had,nu anno 2008 zie je ze overal aan de waterkant...is toch zo?
Kijk waar markt is voor spullen zullen fabricanten altijd zoeken naar nieuwe dingen....zo ook hier het geval.
We spreken mekaar in 2015 nog wel een keer als ze standaard in elke flitsende voerboot zitten,ojaa dan is het natuurlijk al de normaalste zaak van de wereld.

mg

vkiktor
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

07-01-2008 20:36

Martijn Nederpel schreef:gps in je rubberboot is ook handig. Zeker omdat veel mesne de hengel meenemen de boot in. Bij mist kanje dan snel verdwalen, zeker op een groot (frans) meer is het een extra stukje veiligheid en daarnaast hoef je geen (visverspelende) markers meer te gebruiken


martijn!!met jouw kan ik praten :lol: jij snapt het

groet viktor
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-01-2008 20:39

Handig hulpmiddel hoor, maar in de praktijk geeft het toch al snel een afwijking van 3 tot 16 METER.
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

07-01-2008 20:40

ben zelf geen kampioen in het inwerpen van mn lijnen,zeker in her donker!!!
ben wel handig met electronica en ander prutswerk,heb dus wel een voerboot gebouwd.
techniek is het mooiste wat er is!!!!
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

07-01-2008 20:54

marco ,3 tot 16 meter? das wel erg veel,at geeft aan dat het "ongeveer"2 meter is bij 6 satjes.........vaag toch?

gerben, ja natuurlijk is techniek het mooiste wat er is,zonder techniek zouden we nu ook geen berichten kunnen typen

mvg

viktor
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

07-01-2008 20:57

Marco schreef[quote]Handig hulpmiddel hoor, maar in de praktijk geeft het toch al snel een afwijking van 3 tot 16 METER.[quote]

Aha,vandaar dat ik altijd te laat ben met afslaan als ik op de tomtom rij........ :oops:
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

07-01-2008 21:49

gerben, ja natuurlijk is techniek het mooiste wat er is,zonder techniek zouden we nu ook geen berichten kunnen typen

mvg

viktor[/quote]

:D :D :D :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

08-01-2008 08:06

Meten = weten Viktor. Ik heb wel eens met twee GPS'en tegelijk in m'n handen een rondje gelopen om de afwijkingen te bepalen. De verschillen in toestellen (niet de minste, 800 & 1000 E ) waren niet gering. Uiteraard hangt de ontvangst ook af van het aantal satellieten, de omgeving etc.

Daarnaast moet op een voerboot het signaal ook nog eens van de boot naar de ontvanger verstuurd worden. Twee meter afwijking lijkt me dan ook vrij optimistich.
Als je echter op je voerbootje ook nog eens een dieptemeter hebt zitten, kan je iig de juiste koers bepalen en dan op de gewenste diepte het zooitje droppen :D
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-01-2008 10:45

Het is een hulpmiddel dat mits goed gebruikt plezier oplevert.
Wat dacht je van gps in de rubberboot in combinatie met een visvinder op eeen groot water? ja vaart grofweg naar je stek en terplaatsae gebruik je de visvinder om je rig op dat taluutdje te positioneren. En als je terugvaart kan je kooi je anndere hengels omzeilen want door die zijwind ben je meer afgedreven dan verwacht!
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

18-03-2008 22:53

Beste allemaal,

Vandaag eens gebeld met de importeur van de fullcrum navigator,volgens hem zijn er in totaal 14 van deze units verkocht in nederland en belgie.(Rechtstreekse klanten van anglingtechincs niet mee gerekend)
Nu kom ik dolgraag in contact met 1 of meer gebruikers van dit systeem.
Dus als 1 van jullie deze toevallig in het bezit heeft of iemand kent die deze bezit neem dan aub contcat met mij op.
betreft dus dit gps systeem:
http://www.anglingtechnics.co.uk/naviga ... iption.htm


Verder heb ik ook nog deze prototype gevonden op internet
Zie link:
http://draadlozefishfinder.free.fr/gupp ... g=nl&pg=81
Ik weet dat er al diverse vissers hier in nederland met deze voerboot gps varen en kom ik graag in contact met 1 of meer van deze personen.

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

19-03-2008 00:14

het hoeft echt niet zo moeilijk hoor...

wat krijgen we als volgend, robots die voor ons de karpers vangen ?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

19-03-2008 03:33

Mooie aanvulling Nick....
K. van den Herik

19-03-2008 08:25

karpervissen is niet moeilijk las ik eens. Met 10.000 florijnen kom je al een heel eind. Gelukkig is er nog iets meer...

Maar je gebruikt wel eens markers of een peilhengel Nick?
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

19-03-2008 09:17

Nick van den Oord schreef:het hoeft echt niet zo moeilijk hoor...

wat krijgen we als volgend, robots die voor ons de karpers vangen ?



wie weet nick,maar ik denk van niet,wel ooit een draadloos bestuurbare onderwater robot met camera mogen aanschouwen...ook een leuk speeltje :lol:
Nick ik maak uit je posting op dat je gps voor de voerboot compleet onzin vind,prima ieder zijn ding.
Ik raad je dan ook aan veel aanwezig te zijn in de topic waar ze uitleggen hoe je het best een aluminium waker kan rollen en kan gebruiken,aangezien alle hitech onzin is mag ik aannemen dat je geen optonics gebruikt.

gr viktor
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

19-03-2008 09:30

Marco Mensing schreef:Mooie aanvulling Nick....


Niks geen mooie aanvulling marco,waarschijnlijk een ondoordachte impulsiefe post van een 19 jarige die niet eens de gehele topic heeft gelezen,wellicht sinds kort een auto heeft waar hij in het weekend van water tot water rijd met een dik stratenboek en landkaart van nederland...laten we eerlijk zijn tomtom voor de auto is toch absurd? Dadellijk krijgen we nog een auto die zelf van punt a tot punt b rijd...dat is toch geen autorijden meer? :o
waar gaat dat naar toe?
nick rijd liever op de fiets of met paard en wagen naar het water...of niet nick?

mensen als je niks zinnigs te melden hebt reageer dan niet!
Open dan een eigen topic zoiets van "het grote hitech onzin dingen voor het karpervissen topic" of "dat heeft toch niks meer met vissen te maken topic" of "ik wil wel maar kan het niet betalen topic" of
"ik wil wel maar mag niet van mijn moeder topic'' of "ik wil graag veel posten dus post je onzin hier topic''

lijkt me duidelijk

gr

viktor
Richard Brinksma
Berichten: 51
Lid geworden op: 29-09-2007 20:01
Locatie: 's-Gravenhage

19-03-2008 09:32

Viktor van Ophuizen schreef:
Richard Brinksma schreef:Sorry hoor wat een complete onzin.
Straks krijg je nog radar voor je voerboot zodat je geen aanvaring kan krijgen met een andere voerboot of een eend.

Neem gewoon een opblaas boot.
Is goedkoper en werkt perfect. En wordt het mistig heb je nog altijd een lijn in je handen die je terug kan begeleiden naar je stek.

Groet,

Richard


Richard? uiteraard gebruik ik ook een rubberbootje.....jaaa!!!!is ook erg handig.
Maar dat je het compleet onzin vind gaat natuurlijk nergens over,laten we eerlijk zijn,toen de voerbootjes uitkwamen (voor mijn tijd)vond een slag volk ook dat het onzin was en niets met vissen te maken had,nu anno 2008 zie je ze overal aan de waterkant...is toch zo?
Kijk waar markt is voor spullen zullen fabricanten altijd zoeken naar nieuwe dingen....zo ook hier het geval.
We spreken mekaar in 2015 nog wel een keer als ze standaard in elke flitsende voerboot zitten,ojaa dan is het natuurlijk al de normaalste zaak van de wereld.

mg

vkiktor


Hoi Viktor.
Is al weer een tijdje geleden dat je topic heb gestart.
Moet je inmiddels bekennen dat ik zelf ook een casco van een voerboot heb gekocht en heb afgebouwd.
Dit na wederom zeik nat te zijn geworden door een onvindbaar lek in mijn boot
Groet,

Richard
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-03-2008 00:14

Beste richard,

Zo zie je maar weer hoe snel meningen kunnen veranderen,wellicht zie je in de toekomst ook wel eventuele
voordelen bij een gps systeem.
effen zomaar een aantal van mijn gedachtengangen :
1: al je stekken terug kunnen vinden tot op "2 meter'' naukeurigheid.
2: Als je op wateren vist waar dat eigenlijk niet mag,(en dat gebeurd) zonder verlichting
je lijnen uitvaren (op grote afstanden lukt dat bijna niet,zeker niet als je op de kant vist op afstand,met een diepetemeter erbij word dit uiteraard wel makkelijker)
4: Als je stek bezet is kan je vanaf een 2e stek altijd je marker terug vinden.(indien daar dan niet gevist
wordt :-? )
5:Dat geld dan ook voor het voeren,altijd je aas op elke digitale marker droppen vanaf elke plek langs het water(en dat is dan voor mij de makkelijkst bereikbare plek)
6:Geen zichtbare markers meer in het water.

ik denk hier toch zeker een hoop voordelen (en lol :lol: )aan te hebben,teminste als het goed werkt.

Ik heb vandaag effen gebeld met de vertegenwoordiger van deze gps: http://draadlozefishfinder.free.fr/gupp ... g=nl&pg=81
Deze man gaf me een eerlijk antwoord betreft de nauwkeurigheid van het apparaat.Wat blijkt je moet minimaal 8 satelieten ontvangen om op die 2 meter uit te komen,met minder zit je dus al op 10 meter afwijking,nu vraag ik me dus af hoeveel satelieten deze ontvangt als je met nat bewolkt weer aan het water zit.
Hiervoor heb ik echt praktijkervaringen nodig van diverse eindgebruikers,deze blijken momenteel ontvindbaar,het kan natuurlijk zijn dat ze de testvissers de opdracht KOE hebben meegekregen tot dat deze binnenkort te koop zijn.

ik wacht wel af.....

mvg

viktor
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

20-03-2008 02:56

Waarom vind ik deze techno troep niet leuk meer :cry:
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

20-03-2008 04:18

Viktor mijn mening is toch mijn mening
(voor mijn idee heeft leeftijd daar helemaal niets mee te maken, t maakt me ook niet echt van hoe jong/oud iemand is)

Naar mijn zeggen is een mening die bij iedereen kan verschillen, of heb ik het dan helemaal verkeerd?

toevallig heb ik nog niet eens een rijbewijs.. dus helemaal niets TomTom, gewoon gezond op de fiets :wink: .

oh en viktor, waar ergens staat er in mijn post dat all dit ''hi-tech'' gebeuren onzin is ? je moet niet meteen te hard van stapel lopen. Natuurlijk gebruik ik optonics en swingers. Een voerboot vindt ik zelfs ook nog wel kunnen, maar dan nog steeds kan ik sommige dingen net wat te over dreven vinden.


viktor als je iemands anders mening niet kan respecteren dan zou ik vooral niet op een board aanwezig zijn !

@ K. van den Herik
Nee ik gebruik inderdaad geen markers en peil hengels, nog nooit geprobeerd. 8)

mvg,
Nick