PRIMEUR de nieuwe fox bigpit molens


Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-12-2007 15:25

Peter,

Ouwetje van JRC ?

Destijds ( ca 10 jaar terug ) gaven ze nog levenslange garantie op het frame.

m.vr.gr.

Michel
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

28-12-2007 18:48

gaat dit onderwerp nu nog over molens van fox?????

of gaan we nu lekker vuurspuwen over kwaliteiten van andere fabrikanten :-?

fox is toch geen goedkope/slechte meuk of wel soms :cry:
robert jager
Berichten: 67
Lid geworden op: 19-09-2005 17:47
Locatie: carpcity

28-12-2007 20:01

heren, even wat de prijs betreft,ik heb gehoord, de richtprijs gaat over de 500euro ik zou niemand in mijn kennissenkring kennen die hiermee zal gaan vissen ik vraag me af wie wel.
Laatst gewijzigd door robert jager op 29-12-2007 07:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

28-12-2007 20:28

(sorry voor deze oneliner!!)

:o :o
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-12-2007 22:57

Peter;

Als joi baas n beetje kan rijden mag je wel n schone broek mee nemen :P :P :P :P



Gr :wink:
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

28-12-2007 23:57

allemachtig, voor die prijs zou ik dan toch echt gaan voor de infinity's. Waarom in hemelsnaam zo duur? Nja edward, heb je toch gelijk. Ik dacht dat ze eerder goedkoper zouden zijn. Valt dat even vies tegen....
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

29-12-2007 13:30

Alles is duur in het leven
KSN
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

29-12-2007 17:47

Ongeveer advies verkoop 375€ en 525€
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

29-12-2007 18:02

Tibor Peters schreef:allemachtig, voor die prijs zou ik dan toch echt gaan voor de infinity's. Waarom in hemelsnaam zo duur? Nja edward, heb je toch gelijk. Ik dacht dat ze eerder goedkoper zouden zijn. Valt dat even vies tegen....


Molens in de handen gehad? Een molen kan je pas testen in de praktijk.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-12-2007 19:22

Voor geïnteresseerder wat leesvoer.


USER REPORT ON THE STRATOS 12000 AND THE STRATOS 12000 FS.

First impressions.

At Fox HQ we saw the first of these reels, without getting to test them at the time. The next thing was to get a feel for them. Everything seemed to be fine, even the way the reel felt in the hand, and how the mechanisms sounded. Important, because that is what gives the customer in the shop their first impression. The reels looked great, and the options of a shallow, intermediate and deep spool was a real bonus. Not knowing any other reel with a bale arm lock, I thought this was a great selling point, and lets be honest, a brilliant safety feature. Many anglers I speak to always talk about the amount of ‘bling’ incorporated in a lot of today’s carp reels. The somewhat subdued look of the 12000’s smacks of functionality, and imparts a serious intent. In short, it didn’t look like a bauble on a Christmas tree!! One of the over-riding features is the weight of the reels. It’s heavy enough to feel robust, but light enough to bring great balance to any set-up. Balance, for me, is one of the most important things, because if that is right then you will inevitably get the best from it. In short, both models felt, looked and handled better than any reel I had used before. The proof of the pudding, however, was how they would perform on the bank. It would do me little good or more importantly, Fox, if I didn’t take things to the limit. So that is exactly what I did!

On the bank.

I am fortunate at the moment, to be fishing a lake that requires very long-range fishing. Being an old sand pit, it is also a brutal environment for any fishing tackle. After re-distributing the wealth a little, I ended up with three of each model. All were loaded with low diameter braid, and I set off on a voyage of destruction. A day was spent casting, and generally getting a feel for the reels. Without a doubt both models put metres on my casting. And with the aid of a laser range finder, the longest I achieved with a baited rig was 201 metres. I was able to do things with a lead that I had never been able to do before, and I don’t mean in a sexual way!! The superb line lay and the slow oscillation meant I didn’t have to worry about wind knots and loops forming on the line. This in turn means that I could give the cast my full attention, not having to worry about the rig ‘cracking off’. Happy that I could get where I wanted to go, it was now time to give them, what was for me, the ultimate test. Having both sets on the bank, I left one of them submerged in the sandy water for periods up to twenty-four hours. The first thing that surprised me is that none of them sounded, or felt like, any sand had actually got into the working parts. This was confirmed when the reels simply carried on as before. I am a serial back winder, and have been for most of my fishing life. In order to find out how good the clutches were I played all the fish I hooked on the clutch. Not once did it let me down. There was no tightening, and they remained perfectly smooth at all times. On the 12000 FS there was absolutely no problem with the free-spool facility, it just carried on going despite the month long abuse I gave them. The bale arm lock continued to work faultlessly despite being used repeatedly.

I have never tried so hard to break something, but they survived the month long torture. In that time, I reached distances 30 meters in excess of those I could previously achieve. Having that ability to get to otherwise unfished areas is a great advantage, and as a direct consequence I caught 12 carp in excess of 30lb (I have added a further seven since), and two carp over 40lb. The whole experience was made so much better because of a reel that not only looks the dogs watsits, but because it “does what it says on the tin”, and performed faultlessly throughout. One very important thing was the amount of interest that was shown by other anglers. Most of those that have seen them, and a few that I allowed to use them, have said they would like to own a set. And to be quite honest…I can’t blame them!!

And no, you cannot have them back…ever!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-12-2007 19:40

updated: 06 August 2007 by Mark Little
Stratos 12,000 FS
MAGNESIUM

SUPPLIED IN BOX: MANUAL
REEL BAG
SPARE SPOOL
HANDLE KEY
HANDLE KEY WARNING CARD
SPARE PAIR OF SPOOL WIPERS
SWING TAG
QC CARD

MATERIALS
BODY MATERIAL MG
SIDE PLATE MATERIAL MG
ROTOR MATERIAL MG
* SINGLE MACHINED ANODISED ALUMINIUM HANDLE P
MACHINED ALUMINIUM ANODISED SPOOL P
* SOLID ALUMINIUM ANODISED BAIL-ARM P

GEARING
GEAR RATIO 4.2:1
OSCILLATIONS PER STROKE 21,3
SUPA-SLOW GEAR CYCLE P

BEARINGS
NUMBER OF BALL BEARINGS 21
NUMBER OF ROLLING BEARINGS 1

SPECIAL FEATURES

FRONT CLUTCH WATER & DIRT SEAL P
WEIGHT REDUCING HOLE IN BODY P
KNOT RECESS IN SPOOL & THICKER LINE GROOVE P
SHIMS FOR VARIOUS LINE DIAMETERS 2
SHIMS FACTOR FITTED POSITION 1 FRONT, 1 BACK

WEIGHT
* WEIGHT (grams)

STANDARD FEATURES
FOX FREE SPOOL SYSTEM P
DYNAMIC BALANCED PROFILE P
TWIST FREE ROLLER P
MESH-TECH GEARING SYSTEM P
ANTI BACKLASH SYSTEM P
SURE-GRIP SOFT TOUCH FITTINGS P
MICRO LINE LAY ADJUSTMENT P
SLIPPER STEALTH CLUTCH P
MAGNETIK LUBE SYSTEM P
RANGE CASTING CLIP P
SPARE SPOOL P

SPOOL DETAILS
* STANDARD SPOOL
* (SPARE) SHALLOW SPOOL
* (SOLD SEPARATELY) CONTINENTAL SPOOL
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

31-12-2007 10:04

Lol, voor 500 euro zou zo'n molen toch wat meer moete kunnen dan alleen goed functioneren, want dat redt je met een budget van 100-200 euro ook wel. Dan zou deze molen de tegenhanger moeten worden van de aero technium magnesium van Shimano, en dat haalt ie niet. Als je dan perse 1500 euro kwijt wil aan molens zou ik die technium magnesiums halen, die zien er strak uit :D


Groetjes Wiljo
Gewoon doen..........8)
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

31-12-2007 10:12

Afbeelding
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-12-2007 10:39

Wiljo,

Dat dit soort type molens qua prijsstelling niet voor een ieder is weggelegd is duidelijk. Verbaas me wel over het feit dat je vanaf een plaatje en een aantal gegevens al een definitief oordeel kan vellen. :wink: Heb degelijke molens nog nooit in mijn handen gehad toch hoop ik de kans te krijgen op Carp 2008 in Zwolle dat eens mee te maken. Dan nog is het lastig de om over alle eigenschappen een mening te verkondigen die enig hout snijd. Laat staan om vergelijkingen te maken, oké persoonlijke voorkeur is prima daar houd ik het maar op. :wink:

Dat in vorige reacties er een aantal door de mand zijn gevallen zal nu wel duidelijk zijn. Een gelikt plaatje doet veel, schijnbaar? :lol:

Groet,
Peter
Jan Peter Teerling

31-12-2007 10:54

Mooi zo'n user report.Ben ik benieuwd of die user zijn onderzoek geheel onafhankelijk heeft uitgevoerd.Laten we wel wezen,van een molen in de hand houden weet je nog niet wat voor product je hebt.Dan zul je hem moeten kopen en zal je de kwaliteit pas na intensief gebruik duidelijk worden,maar voor de prijs van 500,- zal dat bij mij pas over een jaar of 500 zijn.
Gebruikersavatar
Martijn de Boer
Berichten: 350
Lid geworden op: 03-12-2005 19:52

31-12-2007 13:44

Je moest maar eens thuiskomen met het nieuws dat je 2 nieuwe molentjes gekocht hebt voor 1000 euro....

Ik geloof dat ze me gelijk naar het gekkenhuis brengt! :lol:

Jan Peter, Dat wou ik net zeggen!
PJ Otte, Van welke bron komt deze revieuw?

Ik krijg opeens hetzelfde vieze smaakje in mn mond wat ik ook krijg bij het lezen van de laatste Fox catalogus...
Als ze me missen... ...dan ben ik vissen!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-12-2007 14:14

Kreeg deze reacties binnen via kennissen vanuit Engeland. Daar schijnt men al wat verder te zijn dan hier?

Geld nu eenmaal voor alles waar een dik prijskaartje aanhangt. Met een dikke BMW thuiskomen ook, zal dan gelijk bij onderstaande oma gezet worden. (helaas)

Oma zit in een psychiatrische instelling, want ze is een beetje in de
war. Die dag raast ze weer eens met haar rolstoel door de gang.
Maar plots zwaait er een deur open en gekke Gerrit verspert haar de weg.
"Rijbewijs" zegt hij streng.
Oma haalt een chocotof papiertje uit haar handtas en geeft het hem.
Gekke Gerrit bekijkt het grondig.
"OK" zegt hij en zij vertrekt weer met piepende banden.
Maar wat verder zwaait er weer een deur open en zotte Jules doet haar
stoppen."Papieren van de wagen !"
Oma geeft hem een wikkel van een chocoladereep uit haar handtas.
Jules bekijkt die vooraan en achteraan."OK, rij maar door"
Nu knalt oma extra hard door de gang,om de verloren tijd in te halen.
Maar weer zwaait er een deur open en crazy Harry staat voor
haar,volledig naakt, met een knaap van een erectie.
"Oh nee", zucht oma, "wéér alcoholcontrole !"

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

31-12-2007 15:18

En deze van de opa van dik 80 komt voor de jaarlijkse controle bij de huisarts.
Vraagt de dokter en hoe gaat ie tegenwordig, prachtig antwoord opa, ik heb een nieuwe liefde in mijn leven gevonden, een knappe jonge vrouw van 20 jaar, ik ben in de bloei van mijn leven grinnikt opa, we komen net teweten dat ze in verwachting is!!!
De dokter kijkt hem aan en zegt, allez... laat me een waar gebeurt vehaal vertellen.
Een patient van mij gaat ieder jaar op beren jacht, hij is echter niet de jongste meer en in zijn verstrooidheid vertrekt hij met zijn paraplu in plaats van zijn geweer.
Op een dag staat hij oog in oog met een bruine beer, hij richt zijn plu en probeert te schieten, weet je wat er toen gebeurde, en hij keek opa aan, nee antwoorden opa, de beer viel kermend dood neer, neee dat kan niet antwoorde opa, dan dan moet er iemand anders geschoten hebben!!!
Ahwel zegt de dokter om op uw geval terug tekomen...........
CN :lol:

[imgAfbeelding][/img]
Laatst gewijzigd door Cor Nannings op 31-12-2007 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Unicorn Carp Fisching