PRIMEUR de nieuwe fox bigpit molens


matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

25-12-2007 21:21

jah daar heb ik wel eens iemand een vis mee zien drillen en af en toe hield ik me hard vast vanwege die slip :)

jah ik bedoel de stratos daarmee.

sorry als ik het verkeerd verwoord
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-12-2007 21:41

Kenny,

Fox en alle andere fabrikanten/leveranciers bieden alleen producten aan. Of zij nu groot of klein zijn de klant bepaald uiteindelijk of het product aan haar gestelde eisen voldoet en een succes wordt. Dat Fox o.a. door een uitgekiende marketing in staat is op vele fronten een groot aantal kwaliteit producten te leveren is een sterk punt van hun.

Is voor ons als klant interessant dat er een grote verscheidenheid aan leveranciers en producten is. Monopoly posities daarin tegen werk voor ons als klant weer in ons nadeel. Het belang van innovatie en scherpe prijzen speelt dan immers een veel mindere rol meer voor de fabrikant. Zolang er nog een grote verscheidenheid aan fabrikanten en leveranciers zijn ben ik niet bang. Kom maar op met die molens zou ik zeggen. Wij als consument bepalen of een firma als Fox haar huiswerk goed gedaan heeft.

Groet,
Peter
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

26-12-2007 03:29

Juist, allemaal.
Wacht wel even tot een paar honderd gebruikers hun mening kunnen
geven.
Tot dan, lach niet, hou ik 't ff bij mijn Shimano's 3500..
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

26-12-2007 10:24

Ben ik dan de enige die vind dat ze met 17 en 21 kogelagers een beetje aan het doorslaan zijn?
Gewoon doen..........8)
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

26-12-2007 12:25

nee

wat doen kogelagers eigenlijk?
en hoeveel zitten er in de 4500B ?
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

26-12-2007 15:21

Dit vond ik op een Engels forum omtrent de nw. big pitt reels:

There is a review in this months Total Carp (I think) about them. The tester left them in sandy water for a few days and said they still worked fine.

Daarbij zien deze molens er ook nog eens strak uit, eindelijk eens niet van die glimmende zilveren apparaten die de Gendarme op een kilometer afstand (helaas) ziet :wink:

Gr.

Herwin
robbe van dyck
Berichten: 26
Lid geworden op: 20-04-2006 19:35
Locatie: buitenland

26-12-2007 15:48

Ze zeggen ook op de fox site dat er 200 meter mee gegooid is....
Ze zeggen zoveel...
Daiwa tournaments of infinityBR zijn ook geen glimmende zilveren dingen... Big Baitrunners van shimano ook niet, zelfs de goedkopere shimano baitrunners aero´s zijn in het zwart.
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

27-12-2007 08:02

Even als aanvulling op de eisen van PJ Otte. De slip is het meest belangrijke element van de molen. (Misschien bedoel je dat onder andere bij dril eigenschappen maar dat vind ik net wat te vaag) Ik heb op een water waar de vissen vrij zachte bekken hebben (in elk geval 's zomers) vrij veel mensen vis zien verspelen vlak voor het net. Ik weet dat het mij ook een aantal vissen gekost heeft.

Inmiddels vis ik weer met molens waarvan ik de slip 100% betrouwbaar vind en ik heb sindsdien ook geen losser meer gehad.

Hoe de slip van deze Foxxen werkt, kun je zelfs op de beurs niet testen. Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met de uitspraak dat je die pas kunt beoordelen na enkele maanden (jaren?) testen aan het water. Mijn oude molens werkten op de beurs óók perfect maar na enkele maanden merkte ik dat bij de aanslag al wat lijn door de slip heen ging en dat de momenten dat de lijn door de slip moest lopen minder soepel gebeurde dan voorheen.
Ik had absoluut geen slechte of goedkope molens en ze werkten verder ook perfect maar dit element heeft me uiteindelijk doen besluiten ze toch te verkopen.

Voor mij persoonlijk een van de slimste beslissingen van het afgelopen jaar.

Peter
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
K. van den Herik

27-12-2007 08:21

Hallo Peter (van de Sande),

Het verspelen van vis onder de hengel top, zeg met een meter of 5 lijn uit, heeft minder van doen met de slip. Dit is meer een mechanisch probleem, lees buiging hengel en wrijving ogen met de hoek van de lijn.

Kan je makkelijk testen: hengel, molen, unster en 25 meter lijn uit. Stel slip af dat die op 1 kg trekkracht door de slip gaat. Nu met 3 meter lijn...

Gokje? 2,5 misschien 3 kilo.

Maar ja nog steeds binden hele volksstammen hun lijn aan een hek en stellen de slip af.

MVG

Klaas
Freek Swaans

27-12-2007 10:08

Mooie molens, wat gaan ze kosten?
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

27-12-2007 12:09

zullen op de beurs nog niet te koop zijn zeker?

groeten
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

27-12-2007 13:21

Ben van shimano s overgestapt op de foxjes en heb geen moment spijt gehad.
Het enige nadeel van de fox zou kunnen zijn dat deze zwaarder draaien.
Denk maar niet dat ze die molens ontwikkelen en de volgende dag op de markt zetten, die dingen zijn echt wel intensief getest :wink:
Maar zoals met veel dingen: wat de boer niet kent eet ie niet.
Misschien is het verstandig om iets pas te veroordelen als je weet waar je over praat :roll:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-12-2007 14:22

Veroordelen of kat uit de boom kijken?

Dat laatste heeft toch ook iets met weten waar je over praat te maken?

Ooit wel eens als eerste wat gekocht. Dat is mij niet altijd bevallen. Ondanks naam en positieve aanbevelingen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

27-12-2007 16:05

Kees, kat uit de boom kijken is erg verstandig.
Wel erg lastig voor iemand die graag de nieuwe gadgets wil hebben :wink:
Maar er is wel een groot verschil tussen verstandig afwachten en na positieve danwel negatieve reacties hierop reageren of bij voorbaat het product af te schieten omdat het geen daiwa/shimano en dus niet goed is.
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

27-12-2007 20:49

ik heb de fox stratos fs 10000
ik snap niet dat mensen zeggen dat die slip slecht is.
die slip loop gewoon geleidelijk mooi af?
de opspoeling is gewoon perfect!!!

maar inderdaad hij loopt wat zwaar.
maar ik zie dat nadeel niet in als je aan het drillen ben,
je daar dan toch niet achterelkaar in

fox heb gewoon een prima molen geleverd!!!
en ja de modellen lijken op de modellen van concurenten.
maar hoe had die er anders uit moeten zien dan?

grtz leon
mvg Leon
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

28-12-2007 02:10

Ze bedoelen volgens mij de Stratos FS10000
http://www.raven.nl/nl/product/molens/1 ... foxcrl003/
Maar als ze een beetje voldoen en ze zijn niet idioot duur zullen toch veel mensen denk ik de overstap maken. De voordelen van een Big-pit en een baitrunner maar niet de kosten van een big baitrunner of infinity. Tja kwaliteit zal misschien minder zijn maar dat maakt het plezier wat je ervan kan hebben niet minder om. Maar goed eerst maar es ff de testen afwachten.

Tibor[/url]
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

28-12-2007 08:28

Tibor Peters schreef:Ze bedoelen volgens mij de Stratos FS10000
http://www.raven.nl/nl/product/molens/1 ... foxcrl003/
Maar als ze een beetje voldoen en ze zijn niet idioot duur zullen toch veel mensen denk ik de overstap maken. De voordelen van een Big-pit en een baitrunner maar niet de kosten van een big baitrunner of infinity. Tja kwaliteit zal misschien minder zijn maar dat maakt het plezier wat je ervan kan hebben niet minder om. Maar goed eerst maar es ff de testen afwachten.

Tibor


Niet om het een of ander, maar voor de prijs van een Fox Stratos bij Raven koop je elders een Shimano Longcast....
Prijstechnisch zijn de molens van Fox ook niet echt goedkoop ( thans niet overal ) ik zou voor hetzelfde geld wat een fox kost kiezen voor een shimano molen, niet omdat die molen van Fox slecht is ( want hoor bijna alleen maar positieve dingen voor de korte tijd dat ze op de markt zijn ), qua robuustheid en andere opties denk ik gewoon dat er beter te krijgen is voor de prijs, maar dat is mijn mening.... ben daarom ook benieuwd wat die Big-Pit foxen moeten gaan kosten om het echt de moeite waard te maken om voor fox te kiezen ipv een ander merk.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-12-2007 09:11

We zullen t wel zien, alsof er nog niet genoeg goede molens zijn .

En die 21 kogellagers snap ik ook niet , vroeger was 6 al onbetaalbaar.

Maar op vandaag willen we liever 21 klote lagers dan 6 goeie :P

Verder ben ik t 100% met Kees eens , ook ik heb (te) vaak iets als 1 van de 1e aangekocht met achteraf veel spijt.

Verder heb ik al meer als 20 jaar n stoel van foeks.

Ben dus ook van menig dat dit hun beste product ooit was.

Daarna nog de eerste generatie microns en toen was t voor mij kwa top producten over.


Gr :wink:
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

28-12-2007 09:22

molen ziet er mooi uit!

probleem is dat shimano gewoon naam heeft opgebouwd,probeer maar als een ander merk dat te overtreffen!!
zelf vis ik met de fox 10000e,fijne molen.
zou deze nieuwe zeker wel eens willen proberen!

dat zouden de mede karpervissers ook eens moeten doen,probeer eens wat anders :wink:

wat iemand anders al citeerde:wat de boer niet kent............
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-12-2007 11:02

Vannacht stond er een nieuwe dikke BMW met pech langs de snelweg. Moest toen weer aan verschillende reacties op KWO denken over dit onderwerp.

Om een gefundeerde mening op korte termijn te kunnen vormen zullen we mede over feiten kennis en ervaringen van consultants vissers waar Fox mee werkt moeten beschikken. Op Carp 2008 in Zwolle zal die gelegenheid zich ongetwijfeld voordoen voor een ieder die hierin geïnteresseerd is. Er zijn er zo heb ik begrepen die voor Fox de molens op hun waarde hebben kunnen testen. Op wat langer termijn zal mond op mond reclame en o.a. KWO er toe bijdragen dat voor en mogelijk nadelen naar voren komen om een meer realisaties beeld te krijgen dan wat nu door sommige hier neergezet is. Denk dan net als de eigenaar van de BMW vannacht aan prijs kwaliteit verhoudingen.

Kan me niet voorstellen dat firma’s die aan de top van de karpervisserij meedraaien een product in de mark zetten wat niet voldoet aan de eisen die vele karpervissers vandaag de dag stellen. Persoonlijke voorkeuren zullen ten alle tijden een rol spelen, gelukkig maar. Allemaal van dezelfde vrouw, vriend of hond en voor sommige onder ons spiegel of schubkarper houden is ook wat lastig. :lol:

Groet,

Peter
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-12-2007 11:38

peter ;


Die met die "dikke" bmw zoals jij dat noemt , kon zich dat ook niet voor stellen :P :P :P :P :P :P



Alleen val je met zn auto iets meer op als ie t ff niet doet 8)


Gr :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-12-2007 12:06

Menno,

Even on, mag volgende week met mijn baas zijn nieuwe BMW M5 ophalen. Weet niet of die net zo’n goed slip en dril vermogen heeft als de FS 12000 van Fox of ander om. Mijn ervaring van beide zal ik mits ik het overleef te zijner tijd wel aan je toevertrouwen. :lol:


Alle een prettige jaarwisseling en visrijk 2008 gewenst,

Peter
Jan Peter Teerling

28-12-2007 13:37

Kan me niet voorstellen dat firma’s die aan de top van de karpervisserij meedraaien een product in de mark zetten wat niet voldoet aan de eisen die vele karpervissers vandaag de dag stellen.

En hoe komt dat dat ze aan de top staan?Zo als Menno al aangaf,met producten die ze vroeger produceerden hebben ze naam gemaakt.

Wat ze nu produceren is grotendeels van iferieure kwaliteit.Een topprijs voor een product vragen,en dan nog niet eens een kwalitatief goede rits in de bij behorende foudraal doen!!Ook de tassen van Fox hebben inferieure rommel ritsen.Juist materiaal wat wat te verduren heeft en intensief gebruikt wordt,behoort (zeker voor die prijs!) goede ritsen te bezitten.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-12-2007 13:44

Fox?

Waren dat die Engelse jongens die vroeger goede stretchers maakten?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-12-2007 15:06

JPT

Als men een stok zoekt om te slaan is die gauw gevonden. De wijze waarop je hier je gal uitspuugt slaat nergens op. Dat je in tal van reacties je meer van de negatieve zijde laat zien dan een positieve zegt daarmee genoeg voor mij.

Ben de persoon niet om eventuele klachten over producten kwijt te kunnen. Wel dat ik persoonlijk door hun in alle redelijkheid goed behandeld ben bij problemen. En niet alleen bij hun voor de duidelijkheid. Wat molens aangaat (het onderwerp hier) van Shimano heb ik ook in het verleden problemen ondervonden die op een nette manier door hun zijn opgelost.

Kees,
En nog, als je in het wat duurdere klasse kijkt. Die aardig overeenkomt met de prijzen van vroeger? Met mijn 100 kg schoon aan de haak leek het me ook niet verstandig op een van wat dunne buizen te gaan liggen. Heb hier nog een JRC staan waar het aluminium laswerk van gescheurd is. Was mijn eigenschuld, dikke bult.

Groet,
Peter
__________
Alles heeft zijn prijs ook de kwaliteit