X2 Titanium Runner...


Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

20-11-2007 19:32

Beste mensen,

Ik ga nieuwe hengels halen en daarom wil ik er ook nieuwe molens bij.
Ik zag de titanium runner van X2.
Deze molen lijkt mij wel wat vanwege de 10 kogellagers.

Heeft er iemand ervaring met deze molen?

M.V.G,

Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

20-11-2007 21:17

Jah zijn mooie molentjes om in het rek te laten liggen.Maar na een paar vissen die goed door de slip gaan is het plaatje onder de spoel kapot die voor het tikken zorgt.En heb je dus geen geluid uit de slip dus je hoort niet ofdat de vis erdoor bonkt ofnie.Ze bewegen veel te veel als er druk op staat.Beugel gaat kapot.Dus liggen laten spaar door voor de shimano RE 6000 ofzo.

Gr remco
Gebruikersavatar
Sander vd Hill
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-10-2007 21:27

20-11-2007 21:22

zit er een op hengel nummer 3 en ben er niet helemaal ontevreden mee. Wil je iets beters maar niet TE duur neem dan een Sirax Speedster ofzo, heb je voor nog geen 35 euro een heel aardig molentje.
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

20-11-2007 22:59

Shimano RE?? Hell no nooit doen! Kep de vorrlopers daarvan ook gehad doen ik een jaar of 15 begon met het statisch vissen op karper et was me grootste miskoop ooit. Daarna heb ik de gte's nog een tijdje gehad en die slip was ook niet echt om over naar huis te schrijven.. Shimano heb top molens kep nu de 6500b USA werkelijk TOP dingen! Shimano maakt top baitrunners maar uitsluitend degene die de slip voorop hebben.

Ciau
Gebruikersavatar
Ivo Nijboer
Berichten: 132
Lid geworden op: 30-01-2007 19:53

21-11-2007 09:57

Arjan van Dijk schreef:Shimano RE?? Hell no nooit doen! Kep de vorrlopers daarvan ook gehad doen ik een jaar of 15 begon met het statisch vissen op karper et was me grootste miskoop ooit. Daarna heb ik de gte's nog een tijdje gehad en die slip was ook niet echt om over naar huis te schrijven.. Shimano heb top molens kep nu de 6500b USA werkelijk TOP dingen! Shimano maakt top baitrunners maar uitsluitend degene die de slip voorop hebben.

Ciau



Arjan,

had jij op je 15e levensjaar al geld voor 2x(3x) 6500B's, ik niet in ieder geval en rond die leeftijd is het nog maar de vraag of het 'veel' geld investeren in de hobby zo'n goed plan is. Niet iedere 15-jarige karpervisser(niet minderwaardig bedoeld) houdt de hobby aan omdat de belangen en tijd tussen je 15e en 18e snel veranderen.

Ik zal daarom ook adviseren om gewoon eerst de X2 Titanium runner aan te schaffen (heb er zelf ook mee gevist), of ander gelijkwaardig product. Om zo eerst nog even lekker door te vissen en eventueel over 2 á 3 jaar over te stappen op iets beter materiaal want de molens zijn aan het begin echt wel fijn (voor de prijs) maar na 2 seizoenen intensief vissen krijg je wel problemen met de baitrunner en slipwerking.

mvg,
Ivo

ps. 10 kogellagers zegt niet alles want de kwaliteit verschilt en vooral de vraag waar ze in de molen zitten.
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

21-11-2007 10:50

ik heb er voorheen twee gehad. Ik heb er een zomer intensief mee gevist. Op het begin voel je wel dat er genoeg kracht in de molen zit, de slip is ook niet onaardig.
Het opspoelen is wat minder, dat merk je wel tijdens het werpen.

Ik had aan het einde van zomer een molen waarvan de baitrunner er tijdens de run niet meer af wilde.
Bij de andere molen liet de beugel telkens los..
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

21-11-2007 13:17

ik heb ze ook, zijn niet echt supermolens, maar voor een jaartje kan het er wel mee door, en als je echt intensief gaat karperen dan zou ik toch voor iets beters kijken
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

21-11-2007 13:46

Ivo, mijn fout ik bedoelde toen ik 15 jaar geleden begon met statisch vissen. Dus niet vanaf me 15e. Ik heb de aero's een jaar of wat gehad en al die jaren afzien. Vervolgens heb ik de GTE's gehad dat was wel beter. Ben sinds dit jaar in het bezit van de 6500B's

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat, inderdaad Ivo, je zeer zeker niet het duurste van het duurste moet investeren aangezien je misschien niet weet of het karpervissen echt wat voor je is. Maar ik zou met een starters budget zeer zeker verder kijken als de aero's re. Shimano maakt baitrunners maar mijns inziens niet in het lage budget, dus de aero's. Kijk eens naar andere molens zo heeft spro namelijk ook erg goede spullen in het segment en met een redelijke winst.

Cheers, ps. ik blijf het wel altijd zeggen, goedkoop blijft altijd duurkoop. en bevalt het je super en wil je dan duurdere/betere spullen aanschaffen dan weet ik zeker dat je bijvoorbeeld Spro molens eerder zal kunnen verkopen op marktplaats als X2 zooi.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-11-2007 13:52

Arjan van Dijk schreef:Ivo, mijn fout ik bedoelde toen ik 15 jaar geleden begon met statisch vissen.


Toen was je 7 jaar oud dus... :roll:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

21-11-2007 14:56

Arjan van Dijk schreef:Shimano RE?? Hell no nooit doen!


Dan wil ik geloof ik niet weten wat jij ermee uitgevroten hebt want bij mij lopen ze als een trein
Gebruikersavatar
Ivo Nijboer
Berichten: 132
Lid geworden op: 30-01-2007 19:53

21-11-2007 15:21

goedkoop blijft inderdaad duurkoop, heb het nu ook goed voor mekaar heb alleen maar kwaliteit en degelijk materiaal. Maar het begin is goedkoop in mijn ogen wel de beste keus en RE's vind ik niks mis mee.

Tuurlijk er is beter maar, ik mocht wensen dat ik met RE's leerde vissen
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

21-11-2007 16:55

twee kamaraden van mij hebben ook re's. Prima molens. Ze spoelen vooral goed op en ze werpen als een speer.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-11-2007 17:06

Bart Koops schreef:Beste mensen,

Ik ga nieuwe hengels halen en daarom wil ik er ook nieuwe molens bij.
Ik zag de titanium runner van X2.
Deze molen lijkt mij wel wat vanwege de 10 kogellagers.

Heeft er iemand ervaring met deze molen?

M.V.G,

Bart



Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut.......
.klak..................zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz................zzzzzzzzzzzz.........
...KNALLLLLLLLLLL..KRAAAAAAAAAAAAAAK...PATS......PLONS !!!!
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Freek Swaans

21-11-2007 17:27

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !

8)
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

21-11-2007 23:07

Allemaal waar, maar ook een maat en ik hebben wat van die titaniums aangeschaft, en voor dat geld na ruim 1 1/2 seizoen nog steeds veel plezier van. En ja, ze hebben regen en modder overleefd...
Gewoon leuk molentje voor weinig geld. Geen gekke dingen mee doen en je kunt gewoon vissen. Zit nog een reservespoel bij ook, dus je kunt ook nog eens afwisselen met verschillende lijnen.

Inruilwaarde = nihil

smijt ze weg als ze stuk zijn, of geef ze gewoon weg als je na een tijdje andere koopt...
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

22-11-2007 11:08

Molentjes lopen lekker (10kogellagers), alleen heb ik ze na 2maal vissen gelijk verkocht.
Continue gooide ik de lijn in de knoop, en de lak is zeer gevoelig. (blad goudachtig en nog zilverachtig).
Zou eerder zoals hier nog een paar hebben gezegd voor leuke 2de hands molentjes in de buurt van je gaan zoeken.. :wink:
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
Danny van Langen
Berichten: 35
Lid geworden op: 07-10-2007 18:57
Locatie: De Lutte

22-11-2007 17:26

Ik zou ze ook niet kopen, heb ze zelf niet maar ik heb ze wel eens in de hand. Gaan snel kapot. Spaar even verder, heb ik ook gedaan.

mvg Danny
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

22-11-2007 19:56

Voor weinig geld zit je gewoon niet op de eerste rang. Hoe meer je uitgeeft hoe beter de kwaliteit is. De vraag is heb je dat er voor over?

Ik heb het een half jaar volgehouden met titanium runners. Toen viel de anti retour uit, oftewel de molen kon altijd terugdraaien (niet fijn tijdens een dril). De andere molen ging pas na een jaar kapot, zelfde probleem. De slip is eerst nog aardig goed, maar na een paar keer vissen begint hij te haperen.

Je kan ze gewoon kopen, je vist er een jaar mee en je flikkerd ze weg. Daarna heb je misschien wel geld voor betere molens!

Overigens zegt het aantal kogellagers erg weinig. Jan Junge heeft er ooit iets over geschreven in de karperwereld. Er zijn maar een aantal plekken (stuk of 5??) waar kogellagers nuttig zijn. De rest van de kogellagers kunnen er best inzitten maar hebben geen nut. Overigens zegt de kwaliteit van de kogellagers ook nog wat (en die is niet hoog bij titaniumrunners :lol: )
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
henri eenkhoorn
Berichten: 87
Lid geworden op: 14-08-2006 18:25
Locatie: kampen

22-11-2007 20:13

altijd maar weer gelijk over shimano beginnen er zij goede molens tegen een leuke prijs zoals
ABU hele goede molens die al jaren een goede naam hebben
kijk maar een op http://www.goedkopervissen.nl
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

22-11-2007 20:13

mijn advies is gewoon niks kopen waar X2 opstaat!!!!!!!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

22-11-2007 20:32

stefan andriessen schreef:mijn advies is gewoon niks kopen waar X2 opstaat!!!!!!!



Maar bij jou heb ik de indruk,dat overal waar geen fox,shimano,aqua op staat niet goed en dit is natuurlijk niet zo.
Molens zou ik ook niet van x2 kopen nee,maar een heleboel andere dingen zijn wel goed hoor,zoals lampen,strechers,tassen,natuurlijk kwalitatief natuurlijk minder dan de eerder genoemde merken,maar je betaalt er ook een stuk minder voor,en bij goed gebruik gaat het nog lang mee ook.

groet,

gradus
....................
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

22-11-2007 20:54

ja tuurlijk daar heb je ook gelijk in maar bij gaat het ook niet zo zeer om het merkje wat er op staat(wel leuk natuurlijk)maaar zeker ook om de kwaliteit. alles wat ik van x2 gekocht heb is verrot gegaan. even een paar voorbeelden.
x2 cyber 3 trok ik er 3!!!! ritsen van af dat vind ik niet kunne.
x2 untouchble hengels kwamen zomaar een paar ogen uitrollen!!!
x2 carbon buzzerbars zo scheef als een hoer.
x2 endura deugde voor geen kant waren te slap en zwaar voor zoon grote molen. kan ook voor dat geld.
x2 bleuset ontvanger deed het maar af en toe en vreet batterijen en 1 pieper ervan geeft al geen geluid meer!! en dat voor 250 eu.
gelukkig heb ik nu alles vervangen wat mij dan ook een stuk beter bevalt nu. maar vind je het dan raar dat ik helemaal knettergek wordt van dat x2 alvast bedankt voor het begrip. (ps ik ben absoluut geen haat zaaier maar als ik iets vullus vind meld ik dat even om jullie ervan af te houden)

groeten stefan
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

22-11-2007 21:01

stefan andriessen schreef:ja tuurlijk daar heb je ook gelijk in maar bij gaat het ook niet zo zeer om het merkje wat er op staat(wel leuk natuurlijk)maaar zeker ook om de kwaliteit. alles wat ik van x2 gekocht heb is verrot gegaan. even een paar voorbeelden.
x2 cyber 3 trok ik er 3!!!! ritsen van af dat vind ik niet kunne.
x2 untouchble hengels kwamen zomaar een paar ogen uitrollen!!!
x2 carbon buzzerbars zo scheef als een hoer.
x2 endura deugde voor geen kant waren te slap en zwaar voor zoon grote molen. kan ook voor dat geld.
x2 bleuset ontvanger deed het maar af en toe en vreet batterijen en 1 pieper ervan geeft al geen geluid meer!! en dat voor 250 eu.
gelukkig heb ik nu alles vervangen wat mij dan ook een stuk beter bevalt nu. maar vind je het dan raar dat ik helemaal knettergek wordt van dat x2 alvast bedankt voor het begrip. (ps ik ben absoluut geen haat zaaier maar als ik iets vullus vind meld ik dat even om jullie ervan af te houden)

groeten stefan


Ja de meeste spullen van x2 die jij hier noemt zou ik ook nooit van dat merk kopen,maar ik heb tassen gehad,en die gingen wel lang mee,en het zelfde met strecher,zo ook lampen.
Maar ineen ander topic keur je ook een paraplu van ultimate af,dus vandaar dat ik even zo reageerde.
Dit was niet boos bedoeld of zo hoor :wink:
Maar ook speelt natuurlijk een rol hoe je met spullen omgaat.

groet,

gradus
....................
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

22-11-2007 21:05

heb ik een paraplu van ultimate afgekeurd ik heb er zelf 1 gehad van dat merk was ik wel tevrede over juist. moet iemand anders geweest zijn of ik was dronken ofzo :lol: mischien me tweeling broer alleen hij is 2 jaar ouder als ik :lol: maarja ik vatte je opmerking ook niet als boos op hoor wees maar niet bang ik ben niet zo snel boos te krijgen :wink:

groete
stefan
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

22-11-2007 21:07

mijn stretcher was trouwens wel okeey alleen hij was niet te tillen heb er nu 1 van spro dat scheelt een paar kilootjes zeg :)