Lood duur?


Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

05-11-2007 16:04

Ik kocht laatst bij ons stukken wartellood gecoat voor 1,35 per stuk .
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

05-11-2007 17:19

heb me laten vertellen dat de loodprijs vanaf 1okt. jongsleden met 30% gestegen is.


dus je gaat ook zon 30% meer betalen in de winkel,
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

05-11-2007 17:38

Fabian stukker schreef:heb me laten vertellen dat de loodprijs vanaf 1okt. jongsleden met 30% gestegen is.


dus je gaat ook zon 30% meer betalen in de winkel,


dat klopt, maar hier is het nog stukje meer dan 30%
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

05-11-2007 17:41

Als we met zn alle gewoon het veel te dure lood laten liggen van fox,etc,etc, dan wordt het vanzelf goedkoper,gewoon van een of ander goedkoop merk het lood halen.


groet,


gradus
....................
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

05-11-2007 17:44

ga ik nu ook doen Gradus!!!!
Mij werd verteld dat de coating laag die erop zat, geen troep afgeeft in het water, en daarom heb ik dat gekocht.


Maar nu heb ik ze van Ultimate met coating...
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
joost gerrits
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-11-2007 13:23

08-11-2007 13:32

Mark Uitenhoven schreef:ga ik nu ook doen Gradus!!!!
Mij werd verteld dat de coating laag die erop zat, geen troep afgeeft in het water, en daarom heb ik dat gekocht.


Maar nu heb ik ze van Ultimate met coating...


Hoi mensen,
eerste keer op forum hoop dat het lukt!
Lood van fox kost 1.50 e bij raven/flemmix. Hebben ook eigen merk voor 1 euro en dan per 5 weer goedkoper en dan per 10 is de stuksprijs weer goedkoper als ik het goed heb!!
karpers zien echt neit of het van fox is of van ander merk, toch?
gr j
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

08-11-2007 14:06

Ten eerste Welkom Joost...

Ten tweede,
Ik vind het ook belangrijk dat er geen giftige stoffen in het water terrecht komen...
Ik weet neit of echt daadwerkelijk giftige stoffen vrijkomen bij lood wat niet gecoat is...
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

08-11-2007 14:29

Danny Mieremet schreef:Loodprijs naar recordhoogteWOENSDAG 11 OKTOBER 2006, 18:58 | 480 keer gelezen
LONDEN (ANP-AFX) - De prijs van lood heeft woensdag op de grondstoffenmarkt in Londen een recordprijs bereikt van 1450 dollar per ton. De hoge prijs is het gevolg van delvingsproblemen in Australische mijnen en de aanhoudend grote vraag naar deze grondstof vanuit China.

Lood wordt sinds 1953 verhandeld op de Londense metaalmarkt. Het laatste record dateert van februari dit jaar. Toen bedroeg de prijs 1435 dollar per ton. Lood wordt hoofdzakelijk gebruikt voor de productie van batterijen.
.................................................................................................
Dat heeft hiermee te maken.

Gr Mieremet


Ik denk echt niet dat het "visserijlood" wat wij gebruiken in de karpervisserij , duurder gaat worden , lood kost nu 1450 dollar per ton , wat zijn de verwerkingskosten , centjes ! , wat betalen we dan ? , de winstmarges op deze producten zijn zo hoog , dat hierbij de grondstoffen in het niets vallen ! Waar zitten de winstmarges , bij de producent of kleinhandel , maakt niet uit , iedereen moet leven ! Mooi bewijs is het volgende , korda griplood , van 30gr tot 80gr ,.... 1.60€ , 140gr kost 1.75€ , dus de grondstof heeft geen invloed op de kost prijs hier !!! Moet ge ook nog eens nagaan , de het transport drijft de prijs ook nog eens op , want deze wordt per kg berekent , dwz , 100 loodjes van 30gr kost evenveel aan transport als 38 loodjes van 80gr ! Veel loodjes per kg als ge nagaat als 1 kg lood maar 2.32 € kost ! , daarbij komt dat de producent de grondstof in grote hoeveelheden aankoopt en werkelijk minder per kg betaald . Dus mannen als ze zeggen we moeten de prijs verhogen , vraag dan ook eens waarom , want we betalen nu al veel te veel ! Elke drogreden wordt tegenwoordig gebruikt om de prijzen te verhogen ! , in dit geval gaat deze ballon niet op om de prijs van het lood te gebruiken !
Grtzz
Benny
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

09-11-2007 12:44

Juist, de loodprijs kan wel hoger zijn dan ooit, maar als dat omgerekend op een lood eens 1 of 2 eurocent prijsstijging aan materiaal is is het op. Dat fox dat dan gelijk aangrijpt om hun loden aanzienlijk duurder te maken :-?

Maar goed, je hebt altijd mensen die graag genaaid worden :lol:
Gebruikersavatar
Thomas Kaslander
Berichten: 115
Lid geworden op: 17-10-2007 19:07
Locatie: ZH

09-11-2007 12:58

Dit is toch al jaren zo dat fox gewoon met al zijn producten een stuk duurder is. Tuurlijk hebben een hoop producten wel een betere kwaliteit maar net als tassen, lood en noem maar op hoef ik niet van fox te hebben. Ultimate bijvoorbeeld handhaafd veel reeelere prijzen voor kwalitatief goede producten. Ik moet wel toegeven dat ik zelf bijna altijd Korda lood van 1,80 ps gebruik aangezien ze verder alleen maar loodhebben waar je na een keer werpen de coating van verliest. Steenlood is wel goedkoper maar zeker geen optie voor mij aangezien dit totaal geen grip heeft op de bodem. Weet niet of jullie al gehoord hebben van de nieuwe transparante loodvervangers? : http://www.diamondweights.com/

Ziet er wel leuk uit maar ben bang dat je hetzelfde probleem hebt als bij steenlood kwa grip. Het is wel een stuk milieu vriendelijker
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-11-2007 17:12

Ten tweede,
Ik vind het ook belangrijk dat er geen giftige stoffen in het water terrecht komen...
Ik weet neit of echt daadwerkelijk giftige stoffen vrijkomen bij lood wat niet gecoat is...[/quote]

Lood is giftig, wanneer het corrodeerd kan het ook in het water komen. Een coating werkt corroderen tegen maar denk je nu echt dat die coating er voor eeuwig omheen blijft zitten?? of het nu of over 100 jaar vrijkomt, het maakt geen moer uit! Probeer zo min mogelijk lood te verliezen door zoveel mogelijk met goed werkend (en fox is hierin een goed voorbeeld) inline lood te vissen. Dan verspeel je alleen lood bij lijnbreuk. Daarnaast zijn de hakings en anti tangle eigenschappen vele malen beter....
Laatst gewijzigd door Martijn Nederpel op 10-11-2007 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

09-11-2007 17:52

Martijn Nederpel schreef:Ten tweede,
Ik vind het ook belangrijk dat er geen giftige stoffen in het water terrecht komen...
Ik weet neit of echt daadwerkelijk giftige stoffen vrijkomen bij lood wat niet gecoat is...


Lood is giftig, wanneer het coorodeerd kan het ook in het water komen. Een coating werkt corroderen tegen maardenk je nuecht dat die coating er voor eeuwig omheen blijft zitten?? of het nu of over 100 jaar vrijkomt, het maakt geen moer uit! Probeer zo min mogelijk lood te verliezen door zoveel mogelijk met goed werkend (en fox is hierin een goed voorbeeld) inline lood te vissen. Dan verspeel je alleen lood bij lijnbreuk. Daarnaast zijn de hakings en anti tangle eigenschappen vele malen beter....[/quote]

Om nu alles om te gooien vind ik ook weer zoiets...
Ik heb hier nog 15 loodjes liggen (Fox) en 2 doosjes safetyclips (compleet Fox)

Wordt me dan een dure grap...
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

09-11-2007 19:02

bij dat lood van bijv. ultimat gaat de coating eerder los.

als je paar keer hebt gevist met stenen bodem merk je dat de stukken coating al los laten.
dit is echter niet het geval bij korda, fox.
zelf pak ik altijd korda maar fox is ook wel te doen volgens mij

sander.
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
wim kamps
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-09-2007 16:36
Locatie: Houten
Contacteer:

06-12-2007 10:27

joost gerrits schreef:
Mark Uitenhoven schreef:ga ik nu ook doen Gradus!!!!
Mij werd verteld dat de coating laag die erop zat, geen troep afgeeft in het water, en daarom heb ik dat gekocht.


Maar nu heb ik ze van Ultimate met coating...


Hoi mensen,
eerste keer op forum hoop dat het lukt!
Lood van fox kost 1.50 e bij raven/flemmix. Hebben ook eigen merk voor 1 euro en dan per 5 weer goedkoper en dan per 10 is de stuksprijs weer goedkoper als ik het goed heb!!
karpers zien echt neit of het van fox is of van ander merk, toch?
gr j


Bij Raven in Lelystad (alleen in de winkel en niet via postorder !!) hebben ze een soort doorlopende aanbieding van X2 lood, te weten 20 stuks voor €10,= Verschillende modellen wartel- en inline-lood in diverse gewichten.
Helaas hebben ze niet altijd alle soorten en maten op voorraad, maar als je een keer in de buurt bent loont het om even te kijken of ze jouw gewenste soorten/maten hebben. Het lood heeft een grijze coating maar de coating is niet bestand tegen stenen op de bodem etc. Met andere woorden de coating slijt/beschadigd vrij snel, maar wat wil je voor dat geld ?
M.vr.gr. Wim Kamps
Gebruikersavatar
mario niemann1
Berichten: 263
Lid geworden op: 26-02-2006 20:35
Locatie: raalte

06-12-2007 20:25

hallo,


alleen lood duur :lol: :wink:

ppff.


mvg M
Gebruikersavatar
Rob Stam
Berichten: 31
Lid geworden op: 23-10-2006 15:12
Locatie: oud-beijerland

07-12-2007 15:38

Hallo Heren,

als de kwaliteit van de coating belangrijk is, waarom dan niet goedkoper lood zelf coaten ?
Ik heb nog wat oud lood liggen en ga daar eens mee experimenteren.

Groeten,

Rob
Hoe groter het wonder, hoe kleiner het publiek.
Gebruikersavatar
joris van Oyen
Berichten: 361
Lid geworden op: 08-07-2007 22:37
Locatie: beneden- leeuwen

09-12-2007 20:26

die aanbieding bij raven heb ik ook gehaald.
maar dan is het nog duur want na 1 keer vissen is de coating er meestal al af!
beter 1 vis op de mat dan 10 in het water!!

PR: 22,9 kg
Emile van der Jagt
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-10-2007 13:40

09-12-2007 21:01

Ik vind het lood van Raven (X2) helemaal niet zo slecht. Het lijkt als 2 druppels water op dat van Korda alleen voor een fractie van de prijs!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-12-2007 21:08

Lood in de afbijt leggen. Dan krijg je een donkergrijs loodje dat nog het meest lijkt op een willekeurig steentje. Minder dressuurgevoelig zo gezegd, maar dan met geschikte werpeigenschappen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Rick Op het veld
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2007 00:52

09-12-2007 22:08

Het lood van fox is vergeleken met andere merken inderdaad duurder
mja dat heb ik er ook wel voor over, fox lood is ook goed gecamofleerd.
Goedkopere loden glinsteren naar mijn idee nog teveel.
Maar idd je betaald ook voor de naam Fox.
een alternatief is natuurlijk het stenen ´´lood´´ en een soortemet glas ´´lood´´
waar ik nog niet eerder van gehoord heb.
zijn er mensen die hier al mee vissen?

http://karper-lisse.nl/index.php?main_p ... ts_id=1426

Greetz Rick