Spinhengels
-
- Contacteer:
Hallo, een maat van mij vroeg zich wat beter is voor op karper te vissen een spinhengel van 2.40 met een werpgewicht van 30 gram of een spinhengel van 2.10 met een werpgewicht van 40 gram. Want hij heeft 2 spinhengels en die wil hij nog niet wegdoen voor karperhengels.
Size doesn't matter
-
Ik zou persoonlijk altijd de langste gebruiken, zowel voor statisch vissen als penvissen. Ik heb zelf ook ooit weleens met een 2.10m spinhengel op karper gevist, en ik kan je vertellen dat dat geen pretje is, vooral niet met de pen!
-
Heb het ook al gedaan met een goedkoop forelhengeltje van 1.80m. 't Was niet makkelijk maar sport heb je wel
.
Mvg Rob.

Mvg Rob.
-
- Contacteer:
Dus gewoon de langste pakken
Size doesn't matter
Veel zou het niet uitmaken, persoonlijk zou ik voor de 40 grammer kiezen.
Maarrre, gebruik lichte lijnen, 20/00 oid en zorg dat je de ruimte hebt dus niet bij obstakels
Ik ving mijn eerste karper ook aan een spinhengel (met 18/00 lijn ofzo)
Ik haakte de karper aan een korst en heb +/- een half uur nodig gehad om de karper(66 cm schub) mn net in te krijgen
Wel een leuke ervaring trouwens!
suc6 ermee.
groeten Hugo.
Maarrre, gebruik lichte lijnen, 20/00 oid en zorg dat je de ruimte hebt dus niet bij obstakels

Ik ving mijn eerste karper ook aan een spinhengel (met 18/00 lijn ofzo)
Ik haakte de karper aan een korst en heb +/- een half uur nodig gehad om de karper(66 cm schub) mn net in te krijgen

Wel een leuke ervaring trouwens!
suc6 ermee.
groeten Hugo.