Fox of Delkim


Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

11-01-2003 19:14

Misschien ligt dat dan aan jouw leeftijd Christiaan dat je dat doet, gaat doen of denkt dat het moet.. Maar deze topic gaat volgens mij over deze 2 merken is het dan raar dat mensen MET delkim of fox hierop reageren?? Volgens mij is dat de bedoeling..

Ik weet ook wel dat er met de beste ferrari iets mis kan zijn, maar dan gaat het ook om de service. En dat is dus naar mijn mening goed van delkim...

gr
Rogier


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rogier Koopal op 2003-01-11 19:16 ]</font>
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

11-01-2003 19:21

Rogier,

Gelukkig heeft dat weinig met mijn leeftijd te maken, en zal 't er ook niets mee te maken gaan krijgen hoop ik.

Ik wou gewoon mijn zegje even laten gelden, dat mensen zich veelsteveel naar dat bijv. Vosje op hun spullen kijken.
Die gaan een tafeltje kopen, en kopen 't dan maar van Fox, omdat tja.. waarom eigenlijk ?
"Omdat er fox op staat natuurlijk..!" zal je dan als antwoord krijgen.
Terwijl elk ander bivvy tafeltje net zo goed zal doen, maar dat boeit niet.

Begrijp me niet verkeerd, als hun er blij mee zijn, why not huh. Maar ga dan niet zeggen dat Fox JE van HET is met alles...
Ik weet zelf ook wel dat ze met bepaalde dingen supreme quality leveren.., maar daarom hoef je nog niet geil te worden op 't logo...
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

12-01-2003 01:24

Op 2003-01-11 11:50, schreef jordyopthof:
Vis met fox SXV.

Super waterdicht!!!
Bij aankoop uiteraard mijn twijfels, maar toch getest.

Verkoper zei, hou ze maar eens een uurtje in een super hard stralende douche.
Als ze kapot gaan krijg je nieuwe..

Ik rod pod in de douche gezet en na een uur met het water aan deden die krengen het nog steeds.

Baterij opening geopend en nergens kwam er ook maar een drupje uit.

Volgens mij geslaagd met een 9+ want het kan altijd beter zul maar zeggen :roll:





FF offtopic,

Da's een dure test jordy. Je kunt beter een afwasteiltje vol laten lopen en zo daar een uur in leggen, in plaats van een uur de douche superhard laten lopen. Die piepers kosten al zoveel... :razz:
mark hofman.

12-01-2003 01:53

er is kwa kwaaliteit meer weinig verschil russen de twee. alleen de prijs!

mark
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

13-01-2003 13:27

Christiaan,hebben jij en je maten de oudere versie of die nieuwe met dat display erop?
2 van mijn maten visn met de oudere versie en die gaf de minste problemen. De ander heeft de nieuwe versie en had 2 keer een probleem met de eerste drie en de nieuwe gaf ook weer problemen.
Misschien dat jullie met de oudere versie vissen. die geeft minder problemen bij mijn vismaten. Anders liegt één van ons :grin: of anders bestaat er toch zo iets als toeval.

mvg Rob
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

13-01-2003 13:29

Ja en sinds ik ben overgestapt op Fox van ik alleen nog maar 30-ponders!
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

13-01-2003 13:33

an heb jij geluk want ik blijf nog altijd steken op 18 pond. :sad:
mvg Rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rob van Os op 2003-01-13 13:33 ]</font>
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

13-01-2003 16:54

Rob,

Wij gebruiken de oudere versie, simpel weg omdat er op de uitvoering met display geen betere functies zitten.
Terwijl je wel een aanzienlijk hogere prijs betaald....
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

14-01-2003 11:04

Christiaan,
Dan zijn we er denk ik uit: Kennelijk geven die piepers van de nieuwe uitvoering de meeste problemen. Of is er nu weer iemand die betere ervaringen heeft met de nieuwe versie? :wink:

mvg Rob
Peter Quick
Berichten: 16
Lid geworden op: 05-08-2002 02:00
Locatie: Antwerpen

14-01-2003 11:36

Stefan,

heb sinds de aankoop van Fox biepers ook enkel 30ers.

Om enkel 40ers te vangen moet je echter veranderen van molens, sinds de aanschaf van gloednieuwe Daiwa's ipv Shimano schuif ik enkel m'n net onder 40ers.

Weet er iemand wat te veranderen aan m'n opstelling om enkel 50ers te vangen, want ben die knolletjes van 40 pond echt wel beu ?!?

Dank bij voorbaat,
Peter
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

14-01-2003 11:47

Hej Peter Grapjas,
Jij bent zeker de leukste thuis :lol: :lol:
mvg Rob
sterkmans tim
Berichten: 175
Lid geworden op: 22-01-2003 01:00
Locatie: belgië/limburg/zonhoven/hoekstraat 12

24-01-2003 07:18

hallo siegfried
ik heb hier al een aantal pagina's met fox mx blue zien staan
zeer goede tuuters maar BATTERIJEN ZUIPERS
daarom als je kleine tuuters wilt hebben pak dan maar de micron m zeer goede tuuters geen batterijen zuipers
wil je liever grote tuuters dan zal ik je de st of de str aanraden beide zeer goede tuuters
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

09-03-2003 21:50

De nieuwe fox ultrons (x3 en x5) zijn ook zeer goed, ik heb de x3, een perfecte kleine beetverklikker voor 60 euro(tjes) hij is digitaal en volgens mij waterdicht(heb het niet geprobeerd!) is best gevoelig
delkim zijn ook goede, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Niels Kunzel
Berichten: 38
Lid geworden op: 27-03-2002 01:00

17-03-2003 16:15

Delkims TXi Zeker te weten!
Ik heb 3 delkims TXi en een receiver! Nix over te klagen alleen je moet wel de batterijen gebruiken die ze voorschrijven! De Batterijen gaan heel lang mee (en FOX zuipt batterijen) Gelukkig ben ik ZEER tevreden! Over dat aan en uit knopje kan je makkelijk zijn gewoon een verhoging ertussen (zijn zo te koop) Mijn vismaat heeft de gewone Delkims die is daar ook zeer tevreden mee alleen zei hij pas tegen mij dat als hij het over moest doen dat hij dan de TXi had gekocht (als hij nu een receiver wil moet hij van die speciale blokken er tussen doen)
Ook bij mij hebben mij Delkims weleens in het water gelegen maar ze deden het daarna nog steeds....

Verder weet ik dat FOX ook goed is alleen dit zijn de verschillen:
negatief:
-duurder
-zuipen batterijen

Positief:
- zijn swingers met licht indicatie op te gebruiken
-bij zakkers ander geluid en signaal van led

Verder wil ik zeggen dat de vangsten weinig met de pieper te maken hebben! (behalve de gevoeligheidsstand kan heel handig zijn)

Koop duurdere ipv klungelen met goedkope en steeds nieuwe moeten kopen(ik spreek uit ervaring)

:smile:succes :smile:
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

18-03-2003 01:03

Even een kleine rectificatie van bovenstaande.

Je hebt twee modellen van Fox met ingebouwde zender en draadloze sounderbox.

1) Micron STR qua prijs gelijk aan de TXi van Delkim. Deze pieper heeft GEEN terugzak indicatie althans hij produceert geen ander geluid dan bij een normale run.
2) Micron RX qua prijs veel duurder dan de TXi. Deze pieper heeft wel terugzak indicatie en nog een hoop mogelijkheden maar dat kun je zelf in de folder/winkel nakijken/-vragen.

Ik heb ze allebei en kan je melden dat beide modellen "spaarzaam" zijn qua batterijverbruik. Dwz ikzelf gebruik ze al 1 jaar erg intensief op goede Duracell batterijen.
Het batterijverbruik valt dus wel mee.

Natuurlijk bepaalt de pieper niet of je wel of geen vis vangt. Maar zoals zovelen van ons vind ik dat ook het oog wat wil.
Over kwaliteitsverschillen durf ik geen uitspraken te doen. Wat ik wel weet uit de praktijk is dat Delkim piepers minder "lawaai" produceren en dat ik ze persoonlijk ook niet zo mooi vind klinken. Dit ongeacht de ingestelde toonhoogte!
Vergelijk ook eens de afwerking van beide piepers.
Ongeacht wat je keus wordt wens ik je veel succes.

Vriendelijke groet,

John Stoetzer
Niels Kunzel
Berichten: 38
Lid geworden op: 27-03-2002 01:00

18-03-2003 10:52

Jaah ik had het dus ook over de FOX rx!
Dat werd volgens mij een pagina eerder ook gevragen...