Hellup, transducerprobleempje. Hulp gevraagd


Plaats reactie
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

29-08-2007 21:02

Ik heb nu zelf een transducerstang gefabriceerd maar weet niet hoe hoog de transducer op de stang onder water moet worden geplaatst. De stang wordt verschuifbaar dus ik heb speling maar dan nog!!!!!!

Volgens de beschrijving moet de transducer(skinner) zo diep mogelijk, maar niet dichter dan 30 cm. (1 voet) van het laagste deel van de motor worden geplaatst. Bedoelen ze hier de onderkant van de staart mee?

- De boot (spiegel) is totaal 40 cm. hoog.
- De afstand van bovenkant transducerstang tot aan wateroppervlak is 35 cm.
- De afstand van bovenkant transducerstang tot onderkant (staart) is 70 cm.

Hoever onder het wateroppervlak plaats ik de skinner???????
Ik moet dat ding zaterdag gereed hebben dus enige haast is wel geboden.
Ik begrijp overigens heus wel dat het wat simpeler, effectiever en luxer had gekund maar daar was helaas geen tijd voor.
Bvhd.
Groet,

John
Ps. Ik hoop dat de mods. er begrip voor hebben dat ik dit topic ook hier heb geopend.
Laatst gewijzigd door John Pannekoek op 30-08-2007 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

29-08-2007 21:39

mss verschilt het per fishfinder, de transducer van een maat van me die moet net onder het wateroppervlak
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-08-2007 22:07

Sonny,
een stang van 4,37 meter doet ut wel op jou stekkie.. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

29-08-2007 22:59

John,minimaal de helft van de transponder onder water.Vanaf daar meet hij de diepte.Dit is mijn ervaring dan he.Kijk maar naar de smartcast,die ligt half in het water.Ook hebben wij een CUDA die we ook zo bevestigen dat hij half of net onder water hangt.volgens mij staat het ook in de beschrijving,weet ik niet zeker.

Heb je wel een verstelbare transducerstang voor het geval het water zakt? :D :D :D Hoop lol in mijn eentje haha

Gr.Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

30-08-2007 22:04

Gewoon zorgen dat de tranducer volledig onder water is maar zoveel mogelijk uit de turbulentie van de motor zit, dit om de dieptemeter zo fijn mogelijk te kunnen afstellen zonder al teveel ruis te krijgen van de luchtbellen die de schroef veroorzaakt.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

30-08-2007 22:12

Poe, poe!!!!

Ik heb eindelijk kunnen kiezen tussen alle antwoorden en heb het kreng gewoon afgezaagd op het punt waar ie net onder water hangt (35 cm.) Kan dan nog uitgeschoven worden tot 60 cm.
Hier wat foto's. Vroeg me trouwens af of de koppen van de boutjes geen turbulentie zouden geven waardoor er een vals beeld zou worden gegeven en daarom heb ik de bevestiging inmiddels alweer zo aangepast dat de bouten nu aan de achterzijde van de stang zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Dennis, bedoel jij dat het transducerblokje half onder water hangt???? Of bedoel je met de transponder de transducer?

Wil, dat had ik al deels begrepen en hoe hoog mag dat dan wel niet zijn om het gunstigste resultaat te krijgen gezien de maten die ik heb opgegeven??

Ps. het houten bevestigingsblok zit inm. al vast gemonteerd aan de spiegel van de boot dus kon ik het geheel (nog!) niet fotograveren.

Groet,

John
Plaats reactie