fox digital scale


Plaats reactie
david de vlieger
Berichten: 46
Lid geworden op: 26-12-2006 20:13
Locatie: buggenhout

04-08-2007 20:54

hallo,

ben toe aan een nieuwe weegschaal en zat zo een beetje te twijfelen tss een waymaster gewone klokmodel of een fox digitale schaal.wie heeft hier ervaring mee,blijft deze ook nauwkeurig wegen als de batterijtjes leger worden ed.de prijs is ook best aan de hoge kant is het zijn geld waard of niet?
alvast bedankt.
gun me die run!
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

04-08-2007 21:28

ik zeg neem die waymaster!
veel handiger met wegen ook tijdens het wegen met een digitale moet je je weegzak/net er nog afhalen bij een analoge klok zet je hem gewoon op nul.
en een digitale moet je regelmatig nieuwe batterijen indoen zul je net zien dat je je pr op de kant hebt liggen en dat je batterijen op zijn en geen nieuwe bij hebt. dan baal je!
dus ik zou voor de waymaster gaan!
Beau van Antwerpen
Berichten: 135
Lid geworden op: 07-09-2005 17:25
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-08-2007 11:22

Idd, en dan kan je voorlopig niks digitaals meer zien, geloof me.

:evil:
<<< Some times i think i'm crazy, and some time i know i am not! >>>
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

05-08-2007 15:15

Absoluut kiezen voor de Waymaster, heb de mijne al jaren en doet nog steeds haar best.
Als je ziet hoeveel digitale scales er in 2e hands aangeboden worden, weet je het wel onmiddellijk!!
Ik vind die digitale maar niks en zijn nog duur ook.


Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-08-2007 15:42

nadeel digitaal ten opzichte van analoog:
batterij kan op \(gebeurt altijd bij een grote vis), daarnaast kan water een verwoestende werking hebben dus niet bijv ff in de boot laten liggen als het regent
Een analoge weegschaal zal het eigenlijk altijd doen enige wat miss een probleem kan zijn is zand, maar ik heb dit nooit ervaren
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

05-08-2007 21:58

Ja en vroeger reden we op houten wielen en die waren ook veel beter.
Kom op geef iets een kans, vroeger had je alleen maar hengels met een kurken handgreep , toen het foam nieuw was deugde het ook niet. Hoeveel hengels hebben nu een foam handgreep!!!!

Wakker worden!!!!!
Beau van Antwerpen
Berichten: 135
Lid geworden op: 07-09-2005 17:25
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-08-2007 22:25

En waarom zijn de meeste fabriekshengels met foam gemaakt?
Omdat de fabrikanten nog meer wilde verdienen, niet omdat dat foam beter is.
De kwaliteit van spullen loopt helaas bij een aantal merken sterk terug. (mijn mening)

Heb mezelf ook ooit eens gek laten maken om zo'n digitale weegschaal te kopen, en zoals hierboven al vermeld is zijn altijd de batterijen leeg wanneer je hem echt nodig hebt.
Murphy's law misschien.

Geplaatst: 27/05/2006 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja en vroeger reden we op houten wielen en die waren ook veel beter.
Kom op geef iets een kans, vroeger had je alleen maar hengels met een kurken handgreep , toen het foam nieuw was deugde het ook niet. Hoeveel hengels hebben nu een foam handgreep!!!!

Wakker worden!!!!!

''Truste''
<<< Some times i think i'm crazy, and some time i know i am not! >>>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-08-2007 23:18

Portugese kurk wordt gebruikt voor handgrepen vanwege kwaliteit, de hoge dichtheid. Er is een tekort aan Portugese kurk op de wereld. Die gaat op aan de schoenenindustrie. De reden dat veel wijnflessen tegenwoordig bijvoorbeeld een schroefdop hebben of een plastic kurk. Goede kurk is moeilijk verkrijgbaar en duur.

Foam is goed bruikbaar als alternatief. Wordt in de vorm aangeleverd en het is slechts een kwestie van op de blank schuiven. Veel goedkoper dan kurk dus, die in losse ringen wordt aangeleverd en in vorm geschuurd moet worden. Foam is wel zwaarder dan kurk. Vandaar de gedeelde handgreep van korte stukken.

Er zijn alweer alternatieven zoals Japanse krimpkous of het geheel weglaten van de greep en afwerken met RVS ringen. Karperhengels houdt je niet de hele dag in je hand, en daarmee is het toch minder kritisch. Maar voor een hengel die je de hele dag vasthoudt gaat er niks boven kurk. Een vliegenhengel of spinhengel met foam is een prul wat mij betreft.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
david de vlieger
Berichten: 46
Lid geworden op: 26-12-2006 20:13
Locatie: buggenhout

06-08-2007 00:17

bedankt voor de reacties.tis een waymaster geworden!
gun me die run!
Beau van Antwerpen
Berichten: 135
Lid geworden op: 07-09-2005 17:25
Locatie: Nederland
Contacteer:

06-08-2007 00:19

Verstandige keuze, zal je nooit in de steek laten.

Dat je er maar snel een leuke vis onder mag hangen.

Gr :wink:
<<< Some times i think i'm crazy, and some time i know i am not! >>>
Gebruikersavatar
hennie bodde
Berichten: 231
Lid geworden op: 23-08-2006 21:58
Locatie: assen
Contacteer:

06-08-2007 10:50

goede keus, heb een waymaster en een fox digital , maar die laatste ligt hier weg te rotten, ding vreet batterijen.
je kunt ze er niet tegen aanslepen , neem hem dus niet eens meer mee.
leg hem eem maandje ongebruikt weg en het digitale klokje trek wel ff die 2 aaa batterijen leeg! dikke shit........................

met analoog wegende groet..........................................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-08-2007 11:23

Alles wat zonder batterijen kan is mooi meegenomen. Een mechanische weger is natuurlijk veel robuster dan een electronische. De gebruikelijke klokken hebben zich inmiddels meer dan eens bewezen. Een goeie gaat jaren mee.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-08-2007 16:52

Tom Engel schreef:Ja en vroeger reden we op houten wielen en die waren ook veel beter.
Kom op geef iets een kans, vroeger had je alleen maar hengels met een kurken handgreep , toen het foam nieuw was deugde het ook niet. Hoeveel hengels hebben nu een foam handgreep!!!!

Wakker worden!!!!!


Ik heb het een kans gegeven vandaar mijn reactie! Maar natuurlijk krijgt de gemiddelde hedendaagse karpervisser een harde plasser, wanneer ie termen als carbon finish, digitaal, nieuw, high tech hoort uin de praktijk blijkt in dit geval analoog beter te werken!
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

06-08-2007 20:35

Ja jongens ik zeg niet dat kurk niet beter maar ook moier is, ik geef een voorbeeld van een vooroordeel. Ik heb een digitale weger die al 3 jaar met de zelfde baterijen werkt!!!

De eerste mobiele telefoons waren model koelkast en vraten baterijen, wie heeft er nu nog geen mobieltje en hoe werken ze nu!!!

Moet ik er nog 1 noemen, e-mail etc etc. De toekomst gaat er anders uit zien, als dat niet zo was geweest dan hadden we nu met een penhengel en een aardappel rondgelopen i.p.v. 15 kg statische spullen :wink:

Over 5 jaar zijn alle schalen digitaal :D
Gebruikersavatar
hennie bodde
Berichten: 231
Lid geworden op: 23-08-2006 21:58
Locatie: assen
Contacteer:

10-08-2007 17:38

de digitale fox van mij stamt echt niet uit de middel eeuwen hoor, ding is een jaar oud, en als ik de batterijen er telkens uithaal na het wegen , dan kan ik er ook wel 3 jaar mee doen.
maar wat heb je dan nog aan het geheugen van zo'n ding heh?
als ie niks meer vast houd en alles elke keer weer opnieuw in gesteld moet worden...................................................................blijft gewoon shit.
de uitklapbare handvaten zijn het enige plus punt wat ik kan noemen!
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

13-08-2007 13:39

Hennie bodde,dit was voor mij idd een reden om hem weg te doen.
Ik heb nu een gewone klokweger gekocht en bevalt prima.

Groetjse Piet
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Plaats reactie