Pouches of een foudraal?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leroy van Zundert
Berichten: 93
Lid geworden op: 18-04-2007 22:47
Locatie: Dronten (Flevoland)

29-07-2007 22:27

Nouja... Ik ben op zoek naar een nieuew foudraal of pouches.

Wat zouden jullie doen? Puches of foudraal?

En welke dan wel niet? ik wil het graag een beetje bij het JRC idee houden dus niet hele andere kleuren ofzo. Gewoon camo groen

Groetjes Leroy
P.R. 2008 : 27 Pond Schub!


Vangsten 2008: 3

Blanks 2008: 3

Bijvangsten: 0
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

30-07-2007 11:54

Je kan ook een combi doen :)

In een pouche is je hengel naar mijn idee maximaal beschermd. In een foudraal kunnen de hengels/molen nog weleens tegen elkaar komen.

Ik heb onlang een foudraal van dave lane gekocht. Het zijn 3 pouches maar dan aan elkaar vast. De compartimenten zijn wel los in ieder geval en er zit een kunststof plaat (gebogen) in het foudraal waardoor je goede bescherming krijgt. Je heb dan niet het nadeel dat je 3 losse pouches moet mee sjouwen maar dat het 1 geheel is.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Danny Loch
Berichten: 148
Lid geworden op: 14-01-2006 11:39
Locatie: Bergen op Zoom

30-07-2007 12:49

Hengels in je foudraal doen en dan van dat grijze schuim wat ze over waterleidingen doen nog eens op je hengels waar je ze vastzet in je foudraal. Op de goedkope manier beschadigen ze echt niet.

M.v.g. Danny
Gebruikersavatar
Ad van Workum
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-08-2005 15:59
Locatie: Delft

30-07-2007 19:24

Ik stond kort geleden voor dezelfde vraag. Ik ben voor een Quiver foudraal gegaan van Shimano met drie pouches. De Pouches van Simano zijn niet gevoerd, maar dat heb ik opgelost met de topbeschermers van Chub. Echter ben ik wel erg enthousiast over het pouch systeem, vind het idiaal. Ik werd namelijk gek van mijn grote Nashfoudraal, dit bevalt me qua groote veel beter.

Suc6 met zoeken.
That dreams may come true.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

30-07-2007 19:26

ik heb nu ook losse pouches, op zich wel handig en goed beschermd maar ik ga binnenkort een foudraal halen voor die pouches

het vervoer ervan is toch wat onhandig van die losse dingen
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

30-07-2007 20:17

leroy, wat moet je er allemaal in kwijt?
Ik heb een korum foudraal en ik kan er het volgende in kwijt:
- 2 opgetuigde hengels
- schepnet + steel
- mn oval
- werppijp
- horizon pod, met poten en al, past precies
- verschillende banksticks

Op zich wel veel, ik ben er heel tevreden over
Gebruikersavatar
Bart Olde Kalter
Berichten: 74
Lid geworden op: 05-05-2007 14:18
Locatie: Losser

04-08-2007 16:38

Heb zelf pas een quiver combo van fox gekocht met pouches helemaal gevoerd en er past ontzettend veel spul in. Bijkomend voordeel je kunt ook een keer een of twee hengels los in je pouches meenemen.
Het hangt een beetje van je visserij af
Jeroen Hendriks
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-12-2006 18:44

04-08-2007 16:59

Ik heb een jrc foudraal voor 4 hengels

Deze 4 hengels worden elk goed beschermd door een soort van pouche welliswaar niet over heel de hengel maar toch zeker wel een half deel ervan.

In het bovenste gedeelte van je foudraal zitten 4 verschillende goed gevoerde flappen die elke hengel afzonderlijk beschermen.

Op deze manier kan er geen 1 hengel tegen elkaar komen.

Koste mij toen 89,95 bij vos in Almelo
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

04-08-2007 17:05

Heb nu een foudraal, maar zou volgende keer toch voor pouches gaan.
Simpel weg omdat je hengels die je niet nodig heb gewoon thuis kunt laten. Scheelt weer wat gewicht, en als je ver moet lopen wil je echt zo min mongelijk meenemen! Maar ook als je ff snel wilt gaan peilen of pennen. Pak je een pouche, en je bent weg met de hengel veilig opgeborgen. Ook is in het deel waar je de pouches aan vast maakt genoeg ruimte voor een plu, rodpod en banksticks.
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

07-08-2007 13:26

Tim Sanders schreef:Heb nu een foudraal, maar zou volgende keer toch voor pouches gaan.
Simpel weg omdat je hengels die je niet nodig heb gewoon thuis kunt laten. Scheelt weer wat gewicht, en als je ver moet lopen wil je echt zo min mongelijk meenemen!


Een hengel die je niet nodig hebt, kun je toch altijd gewoon thuislaten?? :-? Zowel met foudraal als pouches..

gr.
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

07-08-2007 16:56

En als je je hengels uitgepakt hebt heb je altijd die losse pouches overal liggen. Het geeft zo'n rotzooi.

Voor een hele tijd terug heb ik eens via het forum tweedehands een Wynchwood pounche systeem gekocht, omdat ik dacht dat het fantastisch was. Nou, ik heb me vergist. Ik kon er totaal niet mee overweg. Allereerst kost het veel meer tijd om alles uit te pakken. Als ik aan het water ben wil ik zo snel mogelijk de hengels op de plek hebben liggen. Niet dat ellen lange geklungel met die pounches. Elke hengel apart in een hoes, strak in de ritsen, kans om je lijn tussen de ritsen te krijgen.
Ben ooit eens een pounch met hengel vergeten in het donker. Ben je lekker mee, kun je weer terug.
Het neemt veel meer ruimte in beslag. Een normaal foudraal past in mijn skikoffer(tje), een losse pounchesfoudraal niet. En ook had ik meer moeite om dat hele apparaat in een stationwagon te krijgen, terwijl ik een normaal foudraal er zo inschuif.

En er steken 3 van die losse pounches uit die ook overal achter kunnen blijven hangen. Ga maar eens verkassen en je moet lopen tussen de takken met het losse-pounche-foudraal hangend aan je schouder. Dan ben je hem snel zat.

En hengels beschadigen? Ik zie het als een stuk gereedschap, en gereedschap kan beschadigen. Ik gooi er niet mee ofzo, maar soms, in het heetst van de strijd komt er wel eens een krasje op. So what? Had het maar geen hengel moeten worden.

Als ik penvissen gaat neem ik enkel een losse hengel mee, om nu weer met verkassen elke keer die hengel weer in en uit die pounche te doen hou je na 2 keer ook wel mee op.

Oh ja, Spro Prestige hengels met het oude type Shimano 6500 zitten zo allemachtig strak in die (Wynchwood) pounche dat je hem amper dicht kunt ritsen. Dus heb je forse molens onder je hengels hangen dan eerst passen voordat je koopt.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

07-08-2007 18:18

Ik heb zelf pouches. En ik vind het ideaal als je bijv. 1 hengel mee wilt hoef je niet een heel foudraal mee te zuilen. Maar alleen een pouche die je hengel goed beschermt. En verder werkt het heel erg makkelijk. Wel zou ik dan alles kopen bij een pouche>ding waar je een pouche aan vast kunt klikken. Hier kunnen als het goed is. Steunen,Paraplu/oval en schepnet in. Al met al heb je dan een boel ruimte.

Maarja dit is mijn visie op pouches :lol: Foudraal kan eigenlijk soms net zo makkelijk werken bedenk ik me nu. :lol: :oops:
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

07-08-2007 18:47

Ik heb een combi van puch en foudraal van jrc
De onderkant van de hengel met molen zit in een pauch en de bovenkant van de hengel net zoals in een gewoone foudraal.
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

07-08-2007 19:39

Ik gebruik nu al tijd 2 losse pouches waarin ik mijn opgetuigde hengels en mijn landingsnet in kwijt kan, deze 2 pouches knoop ik met twéé stukken touw aan elkaar waaraan weer een schouderband zit. En wil ik mijn oval meenemen dan gaat deze erbij tussen. Mijn banksticks prob ik meestal tussen de onthaakmat of in de rugtas.
Het grote voordeel is van dit systeem dat het superlicht is! Fouderalen heb ik ook gehad maar deze prop je vaak zovol dat ie niet te tillen is, en als je zo en nu dan een paar uurtjes wilt vissen of mobiel wilt zijn dan heb je dat lompe ding weer eens te vol en dan is ie te zwaar absoluut niet handig naar mijn mening.

En overgens 2 losse pouches dus zonder een basis fouderaal, nemen vele malen minder ruimte in beslag dan een dik gevoerd fouderaal!


Met twee hengels vissende groet. :D
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

07-08-2007 19:50

Niks aan toe te voegen Gerrit :wink:
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

07-08-2007 19:53

ik gebruik een fouderaal
Plaats reactie