karperbewaarzak


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

04-03-2003 20:03

kun je een karperbewaarzak vergelijken met een leefnet of niet
en hoe werkt zoiets nou moet je hem net als een leefnet met een stok aan de kant maken of iets anders
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

04-03-2003 20:16

eigenlijk is het wel hetzelfde, maar de karperkan niet als witvis vrij zwemmen in de zak. je hoeft de zak niet met eeen stok vast te maken. je kan een haring langs de kant in de grond zetten en gewoon het touwtje waarmee je de zak dicht bind vast maken aan de haring.
Als je een bewaarzak gebruikt moet je op een paar dingen letten.je moet wel de zak eerst nat maken
is het diep genoeg
IS de zak groot genoeg
liggen alle vinnen langs het lijf
ligt de kop in de stroming, voor vers water

maar het beste is natuurlijk geen bewaarzak.
mzzl patje
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-03-2003 20:56

En ben je uitgevist dan biedt de bewaarzak nog 1 groot voordeel.
Alle rommel verzamelen, en bewaren tijdens transport naar huis en pas daar in de kliko leegmaken.
Scheelt weer vuilnis zakken.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

04-03-2003 21:08

als je die bewaarzak ook gebruikt als vuilniszak, moet je wel goed opletten of er niks achterblijft in je bewaarzak natuurlijk!!!
want anders zou je die karper kunnen beschadigen.
Als je van plan bent een bewaarzak te kopen koop dan niet een te kleine, want het gaat tenslotte om de veiligheid van de karper en dan kun je beter een paar euro meer uitgeven voor een ruime zak, dan een paar euro besparen en een klein zakje kopen waar de karper helemaal dubbel in ligt en als ik jou was zou ik dan ook meteen ff aan je hengelsportwinkelier vragen hoe je die karper precies in het water moet hangen met die zak.

mvgr Richard
-Edwin den Hartog-
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-08-2002 02:00
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

04-03-2003 21:39

Heyyy,
Nu staad er bijna alles in over hoe je een bewaarzak moet gebruiken, maar het aller belangrijkste staad er niet in.
Er mag nooit meer dan 1 karper in de bewaarzak anders zouden karpers sneller in de stres raken en zich sneller beschradigen.

Ook moet je erop letten dat altijd zijn vinnen langs zijn lichaam liggen, en dat zijn buik op de naad van de bewaarzak ligt.
(als je de vis in de zak doet)

MZzL Edwin
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

04-03-2003 22:06

een bewaarzak, over je hoofd, en aftrekken maar.
onder het motto, een grotere lul bestaat er niet.

nu ff zonder gekheid. hang een vis s'nachts ook niet weg tussen waterplanten, deze nemen dan zuurstof op van het water, waardoor de karper kan stikken.

overdag liever niet pal in de zon, op ondiep water. krijgt het wat te snel te warm, en gebakken vis haal ik wel op de markt
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

05-03-2003 19:35

Op 2003-03-04 20:16, schreef patrick de GRoot:
eigenlijk is het wel hetzelfde, maar de karperkan niet als witvis vrij zwemmen in de zak. je hoeft de zak niet met eeen stok vast te maken. je kan een haring langs de kant in de grond zetten en gewoon het touwtje waarmee je de zak dicht bind vast maken aan de haring.
Als je een bewaarzak gebruikt moet je op een paar dingen letten.je moet wel de zak eerst nat maken
is het diep genoeg
IS de zak groot genoeg
liggen alle vinnen langs het lijf
ligt de kop in de stroming, voor vers water

maar het beste is natuurlijk geen bewaarzak.
mzzl patje


En als je nou op een vijver zit dan heb je geen stroming!
wat dan?
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

05-03-2003 19:45

niet tussen de waterplanten hangen en zo diep mogelijk wegzetten.
Vissie kump zo!
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

06-03-2003 17:25

Vin ik een beetje onzin Jos...Als jij de vis van leven hebt om 2 uur s'nachts hebt zet je hem dan ook s'nachts op de foto, of helemaal niet?

Mits goed gebruik van de zakken kan er weinig fout gaan.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-03-2003 18:28

Hoi Jos,

Het moet me van het hart,datik kan maar een ding kan constateren,zo als jij het stelt zijn er maar weinig of geen serieuze karpervissers.Zelf reken ik me er wel onder.
Mijn stelling is, alleen een bewaarzak gebruiken als de omstandigheid het toelaat.
En niet langer dan strikt (nood)zakelijk.

Peter
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

06-03-2003 19:12

Beste mensen ik heb ook een bewaarzak en slechts 1 x gebruikt het was 3:30 ong. en ik ving een hele mooie spiegel van 22 pond die ik perse op de foto wilde hebben omdat het gewoon een heel mooi beestje was dus heb ik hem in mijn bewaarzak gedaan op de juiste manier dus de vinnen goed en goed diep weg gelegd aan de boot. S'morgens 6:00 het werd licht en toen heb ik een foto gemaakt en hem netjes zonder te beschadigen terug gezet ik denk dat je het als je het op de juiste manier doet en niet te lang ik houd mij eigen aan 4 uur daT er dan weinig met de karper fout kan gaan!

maar ik zie nog te vaak mensen overdag de vis in de bewaarzak doen omdat ze perse met 2 of meerde vissen op de foto willen en dat is FOUT daar kan ik nie tegen ook bekende vissers doen dat sorry maar als je Andy little wel eens ziet met 6 dikke 20/30 ers op een rij op de foto dat kan niet kloppen lijkt mij! :grin: geintjuh) maar dat klopt toch nie :???:

graag hier antwoord op ?

mzzl
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

06-03-2003 19:23

om ng ff te reageren op de stroming.
Zelfs op een vijver staat er een kleine stroming door de wind. Is het windstil of is de wind aflandig dan moet je de vis zo diep mogelijk en in de schaduw weg hangen. Soms gebruiken mensen ook een bewaarzak om de vis helemaal tot rust te laten komen.

en een absolute DON'T met een bewaarzak is dat je niet om de vijf minuten de bewaarzak uit het waters sleuren om je vangst te laten zien aan mensen. Spreek gewoon een tijdstip af dat je een foto gaat maken en vraag dan gelijk of je vrienden langs komen. Sla je twee vliegen in een klap.
mzzl pat
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-03-2003 00:40

Als de batterijen van je flitser op zijn. Dikke 20-er, dan maar in de bewaarzak dacht ik, maarja, water veel te diep onder de kant en een dikke blubberlaag op de bodem, toch maar vrijgelaten dus.

Naar mijn mening ga je te ver wanneer je er een bewaart voor een duo foto, of in bovengenoemd geval tóch de karper zakt...

Groetjes, Sjoerd
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

07-03-2003 07:25

Ik heb geen bewaarzak, en ga dat zo houden. Als er 's nachts een aan zit, dan gaat ie ook maar 's nachts op de foto. Ik heb al heel wat twintigers en een dertiger laten zwemmen omdat mn camera 200 meter verder in de auto lag.
Mvg Rob.
marcel vrolijk
Berichten: 39
Lid geworden op: 24-01-2003 01:00
Locatie: den haag

07-03-2003 11:43

hallo
dan moet je misschien is aan een vismaat gaan denken rob:D. is tog wel zonde als je steeds je vissen terug moet zetten omdat jij je camera vergeet
mvg marcel
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-03-2003 12:03

kevin die foto van andy litkle is alweer een paar jaartjes oud...toen werd daar nog ff heel anders over gedacht ook rini groothuis poseerde met meerder karpers op een rij en ook joris wijtjens de tijden zijn vernader ik doe het ook niet meer maar deed het wel(schaam schaam)

mvg martijn
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

07-03-2003 12:37

Martijn,
Maar dat klopt toch niet ze hadden toen de zelfde hersens ho'r je kunt toch wel zelf bedenken dat het niet goed voor de karpers is? Die mannen moeten moeten juist het goede voorbeeld geven!

En martijn dat doen die gasten nog steeds ho'r het wordt alleen minder gepubliceerd :wink:
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-03-2003 15:05

kevin... jaren geleden hadden ze ook nog nooit van onthaakmatten gehoord... gingen vissen niet in bewaarzakken maar jute zakken etc.

de karpervisserij is veranderd. als ik het nu zou zien dat iemand vissen opspaart om met een zooi karper op de foto te gaan dan zijn die visjes zo weer pleitte door mij... dat kan ik je verzekeren.

ik zelf heb ook wel eens met 2 vissen op de foto gezeten maar die vissen werden beide in de nacht gevangen kort na elkaar. Het is echter gewoon niet handig... je mat is dan te klein en je verliest de controle over de vissen.
om eerlijk te zijn: ik gebruik best vaak bewaarzakken en heb er gelukkig nog nooit problemen mee gehad. Het is gewoon belangrijk om te weten wat je doet en sommige hebben dat jammer genoeg nog steeds niet door.

Met-nog-steeds-rouwende-groet-om-de Witte,
Frank
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

07-03-2003 15:12

Frank,
Daar heb je helemaal gelijk in! maar hoe lang zou die Andy Little er over gedaan hebben om 6 dikke vissen te vangen die binnen 6 uur dat kan ik je toch verzekeren maar die man wilde perse op de foto met al zijn dikke vissen om speciaal voor de foto, zo'n gast denkt dan toch niet aan de karper? als ik het hem persoonlijk zou mogen vragen zal hij zeggen jongen dat deed ik wel ik heb ze netjes weg gehangen...oke maar dat doe je toch niet voor een foto maak dan 6 apparte fotos dan ben je goed bezig marja dit is mijn mening he :wink:

oja hij legt ze ook nog eens op de buik :???: is niet gezond ho'r
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-03-2003 20:29

dat andy little vaker foute dingen heeft gedaan mag duidelijk zijn...

gelukkig denken wij beter te weten

Frank
Plaats reactie