Fox MX


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

07-07-2007 20:55

Goedenavond heren,

Voorheen beviel het mij prima met mijn low-budget Ultimate LSI+ piepers en heb ik hier eerders nog geen problemen mee ondervonden, echter toen ik gister terugkwam van een avondje vissen in een fikse regenbui kwam ik tot de conclusie dat de prijs/kwaliteit verhouding er inderdaad niet om loog en dat deze piepers inderdaad niet van de hoogste kwaliteit plank kwamen : kortom door de hevige regen hebben ze het begeven. Het was een kwestie van tijd :roll:
Enfin nu wil ik nieuwe piepers aanschaffen maar ik heb geen behoefte aan gevoeligheid instellingen e.d. Wat ik wil is een kwalitatief goede beetmelder met volume en toonregeling, zo kwam ik snel tot de keuze van de Fox MX Blue beetmelder. Wie heeft ervaringen met deze pieper, wat zijn de aanwezige nadelen en wat vinden jullie goede punten van deze beetmelder ? Hopelijk kunnen jullie mij het en een ander over deze pieper vertellen.

Alvast bedankt.

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

07-07-2007 21:03

En ik krijg mijn ultimaties niet kapot! :D

Ik heb ook aan deze piepers zitten denken.
Eenmaal in de viswinkel waren ze niet aanwezig :(
(deze hebben volgens mij 2 gevoeligheidsstanden)

Nu ben ik voor de mx2 piepers gegaan.
Opvolger van de mx lijkt me :wink:
Ik ben erg benieuwd of deze het lang vol gaan houden.
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

07-07-2007 21:07

Hoi, ik heb ook de fox mx piepers, in combinatie met een draadloos txr sounderbox. Ben hier heel erg tevreden over. Dus je zal er nooit spijt van krijgen.

Groetjes Henk.
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
Vaelen Tom
Berichten: 70
Lid geworden op: 10-09-2006 11:30

07-07-2007 21:18

Ik heb ze ook, prachtige biepers, wat moet je meer hebben... kopen zou ik zeggen je zal er geen spijt van hebben.

Slu
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-07-2007 21:42

Drie nadelen die aan de ( m ) mx ( mmx ) zitten.

Aan/Uit schakelaar, als je het laatste oog achter je pieper vist, opletten dat je hem niet perongeluk uitdrukt ( je hoort wel dat hij uitgaat dan, maar als je volume ook laag staat hoor je het bijna niet )
Zichbaarheid van de LED, als je het laatste oog achter je pieper vist, is soms de LED niet goed zichtbaar.... ( Wil nog wel eens irritand zijn )
Overdag zijn de leds met zonlicht op de piepers slecht te zien.
(Nu ziel je overdag al gauw genoeg welke hengel het is... maar het is wel irriterend )

Heb zelf enkele jaren geleden de mmx'jes gehad... ondervond dat wel als hinderlijk.
Later verkocht aan een kennis, die er nu nog steeds mee vist, ondervind dezelfde problemen.
Maaaaar.... dingen doen het inmiddels alweer een jaar of 4 zonder weigeren en problemen, in weer en wind!

Kortom goede piepers... let alleen op deze zaken... het ledje had prettiger geweest op het oortje, net als de grotere broers.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

08-07-2007 13:08

Oke, bedankt heren, ik ben eruit. Ze worden aangeschaft, ben er bijna zeker van dat dit voor mij de ideale beetmelders zijn, trouwens dat van die 2 gevoeligheidstanden was niet tot me doorgedrongen, leuk extratje :) Tevens een goed puntje om op te letten met dat ledje Edward, ik heb hier geen last van omdat mijn ogen altijd achter me beetmelders geplaatst zijn.

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Plaats reactie