Deze keer weer eens een vraag van die zot die zo geilt op oud spul.
Voor de korte sessies en om regelmatig even helemaal niks met karper te maken te hebben was ik op zoek naar een visserij om er een beetje naast te gaan doen. Niks meer voorvoeren, geen enorme voorbereidingen, niet te duur en lekker simpel houden. Toen ik marktplaats een mooi, oud quivertje tegen kwam van Alan Brown wist ik het.
Zittend op een packaseat langs het kanaaltje met het kurk geklemd tussen mijn vingers. Een dot maden tegen de rand van de vaargeul. Even later gaat het zenuwachtig trillende topje helemaal krom. Een goudbronzen brasem, de vis die me soms het leven zuur kan maken maar ergens ook wel zijn charmes heeft.
Of met het kortje stokje dicht onder de kant op een klein vijvertje. Zeelten die de haarfijne lijntjes en kleine haakjes proberen te slopen met hun geweld.
Ik heb dus mijn oog laten vallen op zowel een packaseat (wilde ik zowiezo al hebben) en een oud pickertje ( http://watersport.marktplaats.nl/hengelsport/85688202-voor-de-verzamelaar-alan-brown-quivertip-hengeltje.html?return=&df=1&fta= ). Nu zoek ik echter naar een niet al te groot molentje dat er kwa looks bij past, niet te verslijten is en voorzien is van een lijnclipje dat de lijn niet beschadigd. Zijn er misschien mensen met suggesties?
Retro-pickeren
-
Met vriendelijke groet,
Kevin Diederen
Kevin Diederen
-
Kevin,
Ik heb hier een kleine Mitchell Garcia 308 liggen....
Voor 30 euro isie de jouwe...

Ik heb hier een kleine Mitchell Garcia 308 liggen....
Voor 30 euro isie de jouwe...