Meedenkers gevraagd!!!!!!!


Martin Brandt
Berichten: 45
Lid geworden op: 18-10-2006 15:06

15-05-2007 13:32

Misschien iets te groot en wat duurder:
Daiwa Tournament S 5000 T, zijn volgens mij nog nieuw te verkrijgen op een aantal adressen. Met de bite 'n run connector is de molen om te bouwen tot een beetrunner.

Naar aanleiding van de eerdere Tica vragen:
http://www.catch-company.de/index.htm?r ... __neu!.htm
Zijn in meerdere maten te verkrijgen.

Groeten,
Martin
Stefan Maas
Berichten: 57
Lid geworden op: 11-07-2006 11:07
Locatie: Nuenen

15-05-2007 15:33

Een paar mooie Sigma's de 050 ofzo.
Passen er kwa kleur ook erg mooi bij met dat zwart en rood.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

15-05-2007 21:29

Goedenavond allen,

Allereerst excuses voor het late replyen maar ik heb het erg druk gehad en al jullie hints tussendoor echt wel ter harte genomen. Helaas ontbrak het me aan de tijd om eerder dan vanavond te reageren.

Bedankt voor alle lovende woorden wat betreft m'n staaltje huisvlijt en alle goedbedoelde adviezen. Wél, dan wel niet onderbouwd, mét of zonder links.

Allereerst:
Remco van Hal schreef:
kevin diederen schreef:Penn heeft ooit zilverkleurige baitrunners gehad die me erg deden denken aan een soort van USA's.

In ieder geval heel erg veel succes met de zoektocht.


Daar dacht ik ook aan. Gooi er goudkleure lijn op en ze lijken erg klassiek. Ik heb ze zelf ook al vele jaren en ze bevallen erg goed. Je kan ze qua eigenschappen met een usa 4500 vergelijken.


Iets specifieker graag heren (specs/series/model/links/hits) want jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt en ik kan niet veel vinden over Penn baitrunners.

En Peter,

Je hebt helemaal gelijk!!! Bijna perfecte slip, goed gewicht en ideale kleurstelling. Moest ik afg. zaterdag bij Henk in Didam ook al toegeven, wat overigens niet een van m'n sterkste punten is. Dus werd ik acuut doch subtiel het in verregaande staat van ontbinding zijnde huis uit gemanouvreerd om weer onverrichtterzake huiswaarts te keren. Maar de ballen waren binnen dus 'what the fuck'!!!

Maar terzake Peter, ik vindt de Sigma's nu net even té retro net als de Ambidexen van Ruben vd Worp!!! Prachtige molens met een welhaast perfecte slip, maar er moet ook wel een paar meter mee gegooid kunnen worden.

Dennis,

M'n baitrunnervoorkeur had ik inmiddels al min of meer laten vervallen totdat ik die Daiwa Regals zag. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je voor die prijs een kwalitatief goede molen hebt. Bedankt voor alle hints trouwens.
Ik vind die Daiwa Galdia er wel aardig uitzien. De rest van de Daiwa's zijn me net wat te 'goldy'.
Overigens staat je Emblem aanbod nog altijd in m'n geheugen gegrift. Wat kan jij me over die oude blue Sphero's vertellen. Zal ik nog eenvoudig aan een derde kunnen komen als ik op het aanbod van Kevin inga??

Kevin,

Ook bedankt, je hebt een pb.

Zoals het er nu naar uitziet genieten de Sphero's m'n voorkeur, maar ik heb nog tijd.
Nogmaals iedereen bedankt voor jullie energie en lovende woorden.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-05-2007 00:19

Hoi John,

Een 3de Spheros 5000F is wel te vinden, als zal het niet supersimpel zijn.
Helaas zijn er veel "versleten" exemplaren in omloop.

Ik denk dat als je van de baitrunner af stapt, dat dit wellicht een hele goede keus zou kunnen zijn:
http://www.campbellsprotackle.com/store ... xceler.jpg

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-05-2007 18:05

John Pannekoek schreef:Goedenavond allen,

Allereerst excuses voor het late replyen maar ik heb het erg druk gehad en al jullie hints tussendoor echt wel ter harte genomen. Helaas ontbrak het me aan de tijd om eerder dan vanavond te reageren.

Bedankt voor alle lovende woorden wat betreft m'n staaltje huisvlijt en alle goedbedoelde adviezen. Wél, dan wel niet onderbouwd, mét of zonder links.

Allereerst:
Remco van Hal schreef:
kevin diederen schreef:Penn heeft ooit zilverkleurige baitrunners gehad die me erg deden denken aan een soort van USA's.

In ieder geval heel erg veel succes met de zoektocht.


Daar dacht ik ook aan. Gooi er goudkleure lijn op en ze lijken erg klassiek. Ik heb ze zelf ook al vele jaren en ze bevallen erg goed. Je kan ze qua eigenschappen met een usa 4500 vergelijken.


Iets specifieker graag heren (specs/series/model/links/hits) want jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt en ik kan niet veel vinden over Penn baitrunners.

En Peter,

Je hebt helemaal gelijk!!! Bijna perfecte slip, goed gewicht en ideale kleurstelling. Moest ik afg. zaterdag bij Henk in Didam ook al toegeven, wat overigens niet een van m'n sterkste punten is. Dus werd ik acuut doch subtiel het in verregaande staat van ontbinding zijnde huis uit gemanouvreerd om weer onverrichtterzake huiswaarts te keren.
Maar de ballen waren binnen dus 'what the fuck'!!!

Maar terzake Peter, ik vindt de Sigma's nu net even té retro net als de Ambidexen van Ruben vd Worp!!! Prachtige molens met een welhaast perfecte slip, maar er moet ook wel een paar meter mee gegooid kunnen worden.

Dennis,

M'n baitrunnervoorkeur had ik inmiddels al min of meer laten vervallen totdat ik die Daiwa Regals zag. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je voor die prijs een kwalitatief goede molen hebt. Bedankt voor alle hints trouwens.
Ik vind die Daiwa Galdia er wel aardig uitzien. De rest van de Daiwa's zijn me net wat te 'goldy'.
Overigens staat je Emblem aanbod nog altijd in m'n geheugen gegrift. Wat kan jij me over die oude blue Sphero's vertellen. Zal ik nog eenvoudig aan een derde kunnen komen als ik op het aanbod van Kevin inga??

Kevin,

Ook bedankt, je hebt een pb.

Zoals het er nu naar uitziet genieten de Sphero's m'n voorkeur, maar ik heb nog tijd.
Nogmaals iedereen bedankt voor jullie energie en lovende woorden.
Groet,

John


Gaat het enkel om meedenken Sonny, of word het al ietsje meer?? :o 8) :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
peter andrae

16-05-2007 18:32

Henk sigma,s retro wat moeten we daar nou mee goed dat je hem de deur uit hebt gewerkt,zou precies het zelfde hebben gedaan.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-05-2007 19:07

Té retro Peter, hij vindt ze ..
En als er 1 iets, ding, iemand of wat dan ook retro is dan is die ^%$#&*(%$#@*() het wel. Schaam me nog kapot voor de buurt met die pooierbak onder m'n nette carport.. :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

16-05-2007 19:15

WHOEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Volgens mij had je me niet eens binnen gelaten Peet.

Dat 'meedenkers' was sowieso een lokkertje Hendrika! Trouwens, nooit geweten dat ze zo'n gammel asbest afdakje op gestolen steigerpijpen, boven een stapel beschimmelde championnekistjes 'Carport' noemen. Zegt veel over het type 'car' waarvoor ie ooit gemaakt is.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-05-2007 21:12

Gestolen steigerpijpen?? :o

Weet trouwens nog ergens een stuk of 4 van die steigerpijpen voor weinig, zijn wel met rode wikkelingen en ringetjes beplakt maar die scheur je d'r zo af.
Ook wel geschikt voor gebruik als trapleuning, waar overigens ten tijde van de Neanderthalers zelfs mee op karper gevist werd, vandaar zeeeeeer waarschijnlijk nog die opgeplakte ringen..

En nu word er weer naarstig gezocht naar "bijpassende" molens met vrijloop.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaarrghh!!

Tralalalallaa
Groet'n Henk..

still growing Old.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

16-05-2007 21:32

John

Hou gewoon die usa 3500,mistaat die hengels niet.
Wees tevreden met wat je hebt mien jong.

Ik denk dat je er niet uitkomt


gegroet
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

16-05-2007 21:34

Auw,auwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauwauw!!!!!!!!!!!!!!!!!!

J :lol: hn
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

17-05-2007 10:46

Nou weet ik niet wie hier met bivakmuts en een inventarislijst aan het shoppen gaat ?

Maar ene H.t.M. te D. is toch wel erg vrolijk over die steigerpijp.

Afbeelding

:oops:



On topic maar weer :lol:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-05-2007 12:19

Henk ter Maat schreef:Gestolen steigerpijpen?? :o

Weet trouwens nog ergens een stuk of 4 van die steigerpijpen voor weinig, zijn wel met rode wikkelingen en ringetjes beplakt maar die scheur je d'r zo af.
Ook wel geschikt voor gebruik als trapleuning, waar overigens ten tijde van de Neanderthalers zelfs mee op karper gevist werd, vandaar zeeeeeer waarschijnlijk nog die opgeplakte ringen..

En nu word er weer naarstig gezocht naar "bijpassende" molens met vrijloop.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaarrghh!!

Tralalalallaa


Heb hier een setje molens liggen die misschien wel passen ?
Te koop voor niet te veel.....



En Henk,
kijk maar uit dat je Soeb niet in de Soep word gereden door een verdwaalde tank ........ 8)
CarpeR Diem
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

17-05-2007 14:58

Beste John,

Waarom bouw je ze niet even om voor reels? Die zijn in alle kleuren te krijgen en ben je van het probleem verlost. "Alles eraf!", weet je nog? Moet je wel even triggerreelhouders monteren, dus je kurk moet er ook af.

Bij voorbaat geen dank voor het meedenken hoor!

Mocht je dit idee afkeuren dan is dit misschien wel wat:

Afbeelding

Bas

P.s. Je zou haar toch in de gaten houden?! Vind ik overal weer dure plastic tassen in de kliko.
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

17-05-2007 16:47

Dan zal ik nog maar eens een poging doen met mijn Dam molens, ik heb ze op het board al een paar keer aangeprijsd... Weinig reactie op gehad, waarschijnlijk omdat er niet veel vertrouwen in het merk is??? Net zoiets als bij de foxs stratos.
Ik heb molens met een heel klassieke uitstraling die wellicht bij jouw hengels passen, dof zwart en zilver. Ik weet niet of u ze vertrouwt vanwege de lage prijs maar daar zijn het nu eenmaal dammolens voor goed en goedkoop. Ik heb ze gekocht voor 87 euro per stuk, terwijl ik op heel veel sites zie dat ze 130 -150 euro kosten, hier een link...
misschien is het wat, mag ik misschien ook een reactie waarom het niks is in dat geval????
mvg lukas,

http://www.yatego.com/angel-zoobedarf-s ... lager-2006
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

17-05-2007 16:53

oja vergeten te zeggen, ik vis er zins kort mee en het zijn echt supermolens hoor!! Heb er 2 zwaarvechtende kanaalkarpers mee gevangen zonder problemen, verder hebben ze een hoge inhaalsnelheid!! (de 860 uitvoering)
De 860 uitvoering is echter wel groot, ik zou dan kijken naar een slag kleiner of 2 of 3 slagen,
om mijn molens past 300m 35/00, om de veel kleinere molens dus makkelijk 200m 32/00, er zit ongetwijfeld iets bij wat exact tussen de 3500 en de 4500 inzit zeker weten!!....
de slip is echter wel anders dat de 4500b, die slip hoor je echt hard ratelen en ook heel goed hoor!! deze dam molens ratelen ook lekker door alleen dan met weinig volume... geeft verder neit klein detail, ze lopen verder goed.
gr lukas,
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

17-05-2007 18:12

Michel,

:lol: :lol: :lol: :lol:

Baseman,

Ziet er niet slecht uit die ABU, weet je waar ik 'm in de buurt 'live' kan zien en wat ie kost?
Overigens, zolang 'ze' plastic tassen verdonkeremaant zou ik me niet al te sappel maken man! Pas als het van die luxe dikke gereciclede papieren bruine of zwarte krengen zijn zou ik proberen(!) er tegenin te gaan.
Als het echter plastic tassen met logo's van Mis Etam of 'Pliable' betreft, geeft dat weer sores van een geheel ander kaliber.

Lukas,

Bedankt voor je tip. Ik vind het best wel redelijke molens om te zien maar vind ze niet echt bij m'n hengels passen.

Kan IEMAND me vertellen waar ik die Shimano Spheros SP 5000 FA voor een redelijke prijs kan krijgen??????? Voorlopig zie ik ze overal voor rond de € 200,- staan wat me nou weer net teveel van het goede is!!!!!!!!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

17-05-2007 18:26

dacht toch werkelijk molens te hebben die exact aan de eisen voldeden, ook het zwart met zilverachtig... maar ja smaken verschillen en heb jou hengels nog nooit int echt gezien....
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

17-05-2007 19:08

Lukas,

Ik vindt ze zelfs érg mooi, maar niet echt klassiek aandoend. Als je alleen al naar de baitrunnerknop kijkt moet ik aan een vlammende accelerende motor denken. Daarbij heeft de Spheros zich al door dik en dun bewezen, wat je van de DAM niet kunt zeggen.
Nogmaals érg mooi.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

17-05-2007 20:47

John,

als je je hengels zo´n persoonlijk karakter meegegeven hebt (lees: ik ben jaloers), waarom dan je molens ook niet?

Kies gewoon een molen waar je vertrouwen in hebt en die qua gewicht en formaat bij je hengels past, en verander het uiterlijk! Spoel wordt lastig, maar de body lijkt me toch vrij simpel van kleur te veranderen. zo heb je ook unieke molens onder deze unieke hengels!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-05-2007 22:16

Ben eigenlijk wel benieuwd welke molen het word. Zit min of meer in hetzelfde schuitje.
Heb al reels geprobeerd, passen wel mooi qua gewicht etc, maar komen te kort op inhaalsnelheid. Ook de Shimano 10.000 XTE gehad, maar qua slip blijft er wel eea te wensen over.

Vis nu met de 6500 B, wereld molen, enkel een beetje erg GROOT én lomp en zwaar..

Mocht je omgaan John, dan weet ik mss nog wel iemand voor die 3500 8)
CarpeR Diem
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

17-05-2007 23:29

Stefan,

Dank voor je compliment. Het uiterlijk van een molen 'aanpassen' is optioneel, al hou ik het e.e.a. liever zo origineel mogelijk. Wat bij de hengels niet mogelijk was omdat het vijf verschillende 'ontwerpen' op dezelfde blanks waren. Twee waren Jim Gibbinson designed en de andere drie waren door een belgische hengelsportwinkel afgebouwd. Althans, dat wat er nog van over was.
Dus was ik min of meer verplicht om de originaliteit te laten voor wat het was om vier exact dezelfde hengels te krijgen. Kwam me overigens goed uit omdat ik er toch al die jaren al liever kurk op wilde i.p.v. het aanwezige duplon.


Foos,

Zoals het er nu naar uitziet wordt het Spheros of de ABU's 800 serie. De 3500's hebben al een bestemming.
Overigens zitten je wikkelingen er eindelijk op en ga ik volgende week of de week erop lakken.
Ga te bedde.
Groet,

John
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

18-05-2007 23:29

Shimano Spheros. Waar redelijk geprijst in de randstad?????????
Groet,

John
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-05-2007 23:42

John,

Ik wil geen dromen in duigen gooien ,maar die nieuwe Spherosjes zijn helaas niet zo heel veel soeps...

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

18-05-2007 23:50

Den,

Wat mankeert er zo al niet aan dan? Zonder de paar dromen díe ik had in duigen te gooien????
Groet,

John