DE ALLERBESTE SLAAPZAK???


Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

08-01-2003 00:07

Ik had ook zo'n mummyding...veel te klein: ik kon mijn schouders niet eens normaal recht houden...wel warm overigens.
Het lastige vond ik die rits bovenop.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
van der perren andy
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-01-2003 01:00
Locatie: ternat:belgie

08-01-2003 00:27

de powerplus slaapzakken
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-01-2003 01:38

henry,
je kunt ook goed mummy`s op maat krijgen indien je wat breder bent.
tevens zit er dan een emergencyrits op dus een rits die zo open kunt scheuren zonder dat je de rits geheel naar zn filistijnen helpt.

het voordeel zoals je al aangaf is dat een mummy je warmer houdt daar het luchtledig gedeelte bijna gereduceerd wordt tot 0 als je hem goed sluit.

Bij een grotere slaapzak die ik eerst had had ik het kouder dan in deze terwijl beide tot excact hetzelfde aantal graden below zero gaan.

groet,
peter

_________________
Wordt ook lid van de KSN, en help mee om een beter uitstraling te geven aan onze mooie levenstijl cq hobby :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-01-08 01:38 ]</font>
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

08-01-2003 11:04

Beste luitjes,

ikzelf ben in het bezit van een extrem 5 slaapzak van Fox, voordeel van deze slaapzak is de uitneembare binnenvoering van fleece voor gebruik in de zomer, een de bevestigingsriempjes voor om de stretcher in combinatie met ritsen aan beide zijden.
Als je je omdraait zitten de ritssluitingen tenminste niet op je rug.
Tevens is de slaapzak voorzien van een afneembar hoofdkussen.
Naar mijn mening echt een super slaapzak die mij ook met dit weer -8 graden goed warm houd.
AANRADER
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-01-2003 12:03

de prijs van zo'n dump zak kan erg varieren maar de zak die ik heb zal rond de 400 euro komen het is een mummie slaapzak maet een losse gore tex hoes eromheen een een dunne linnen binnenhoes in de zak zelf. Hij is redlijk groot om mee te nemen maar heel erg warm. Over de ritsen hoef je je echt geen zorgen te maken die zijn super(wel handig als je stelling in oorlog onder vuur word genomen als je ligt te pitten)

mvg martijn

ps fokke zal wel es ff kijken in groningen
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

08-01-2003 18:48

Ik had een Engelse zak uit het leger...die luitjes zijn wat kleiner dan Nederlanders misschien?

Ik heb nu 3 jaar de Heatcontroler slaapzak van "Sundridge"...is lekker warm & er zit een soort extra flap in die je extra over kan doen. De rits vind ik niet van superkwaliteit, te licht naar mijn idee.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

08-01-2003 19:55

Goedemiddag,

Tevens een goede keus zijn de slaapzakken van OMEGA.Dit zijn deken modellen en naar mijn idee idealer dan de MUMMYS.

IVM mijn lengte (2.05m) heb ik lang moeten zoeken naar een zak waar ook mijn schouders een beetje warm bleven.Heb ik dus gevonden in een van hun slaapzakken.

Tevens heb ik daar een GORTEX hoes bij gekocht van Terry Eustace.Daar ik alleen maar gebruik van een OVAL-PLU,jaja ook s'winters !!! Een zéér warme keus. :smile:

Zoals reeds eerder aangegeven,schut je slaapzak op voordat je er in kruipt.Zo ook het dragen van Thermo ondergoed is geen overbodige luxe.Zelf gebruik ik het van het merk "CRAFT" (buitensport/schaatssport),tevens is het (huis)merk van Perry Sport (INQ) een goede keus.

MVG "GRUM"
Willem Barnas

11-01-2003 17:45

Mensen,

Die slaapzakken die momenteel in gebruik zijn bij de landmacht zijn WEL te koop bij de dumpzaken. In de dumpzaak in Velp (Gld.) tenminste wel. Deze zakken zijn verkrijgbaar mét Gore-tex hoes, die je er aan kunt 'clippen'. Ik betaal voor de zak €55,- en voor de gore-tex hoes €80,-. Zeker veel geld, maar ook erg warm. Gore-tex is nu eenmaal een enorm duur materiaal. Deze slaapzakken komen uit de Nomad fabrieken en zijn van zeer hoge kwaliteit! Ik heb de zak zónder Gore-tex hoes en heb het nog NOOIT koud gehad, laatst nog bij -8 gebruikt en geen centje pijn, erg goede slaapzakken dus.....
Dit is zeker een aanrader voor mensen die de kwaliteit van Power-plus, Nash, Hutchinson of whatsoever willen, maar die niet bereid zijn die belachelijke prijzen te betalen. Zoeken bij de dump dus!!!

Dan nog iets over dons: begin er voor het vissen niet aan, veel te vochtige omstandigheden en als er iets slecht is voor dons dan is het wel vocht. De donsvezels kleven in de loop der sessies aan elkaar vast door het vocht en houden hierdoor de warmte niet meer vast, dit is geen mooi praatje maar een feit, vraag maar eens bij de betere outdoorshops. Liever synthetisch dus, hollowfibres, zijn het allerbeste voor slaapzakken die veel gebruikt worden in vochtige omstandigheden. Die dumpzak is ook gevuld met hollowfibres. Succes ermee enneh.....

Slaap lekker,
Willem Barnas
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

11-01-2003 21:09

Goedemiddag,

Over welke afmetingen hebben we het hier Willem ??

Pas ik daar bijvoorbeeld ook in met mijn 2.05 meter lengte ??

MVG "GRUM"
Willem Barnas

11-01-2003 21:27

Aiaiai,

Dat weet ik zo niet... Ik ben 1.86 en heb wel flink wat over, maar of er een visserman van 2.05 in gaat passen durf ik niet te zeggen, ik zal 'm zo 's opmeten, tot zo.

Willem
Willem Barnas

11-01-2003 21:32

Ja,

Daar ben ik weer. Meneer 'Grum', de slaapzak is (zonder dollen) 2.05m. lang en 75 cm. breed bij de schouders en 50 cm. aan het voeteneind. Voor mij is ie gigantisch warm en ruim zat, maar ik ben 'dan ook maar een klein menneke. Ik denk dat je eens moet gaan zoeken en passen heer 'Grum', succes daarmee en vang er nog een paar ook.

Groeten uit het noorden,
Willem
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

11-01-2003 21:44

Goedemiddag,

Das krap an....

Niet dat ik op zoek ben hoor,maar heb diverse malen "zakken" uit het leger aangeboden gekregen maar elke keer te klein.....

Voor "jullie" kleine mennekes is dit een zéér goed en goedkoop alternatief dacht ik zo.

MVG "GRUM"

P.s. de 31 ste aanwezig ??
Willem Barnas

11-01-2003 21:56

Jeroen (Ja die lange...),

Weet je wat het leuke is? Voor een vergelijkbare zak in de outdoorshop betaal je minimaal €240,-, dus al die mensen die mekaar hier naar de 'bergsportwinkel' sturen, hebben vast een te dikke portemonnaie of werken er zelf.....

En nou niet gelijk gaan lopen vitten....

Groet,
Willem Barnas
Willem Barnas

11-01-2003 21:57

p.s.: De 31ste NIET aanwezig.....
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

12-01-2003 11:32

Goedemiddag,

MAW,een dief van je eigen portemonnaie.....

Thanks for the info.....

MVG "GRUM"
Boudewijn Lips
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Maastricht

19-01-2003 11:52

Hallo, ik heb zelf al zo'n 3 jaar een slaapzak van de Zutter uit Genk(B) namenlijk "the Frost" . Het is een van de beste slaapzakken ooit!! Het ding heeft hele goede ritsen (panieksluitingen, perfect gevonden Hans), is ontzettend warm ook als het buiten echt koud is, en is makekelijk te onderhouden.
Er is bij elk voordeel ook een nadeel, en in dit geval zijn het er maar twee:
ten eerste, hij is ontzettend duur!!
ten tweede, hij is ontzettend groot om mee te nemen!! En met groot bedoel ik ook echt groot!!

Met slapende groet, Boudewijn
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

12-05-2007 17:54

ik heb een ultimate protect 5 seizoens
is erg warm en comfortabel en de ritsen zijn goed
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

12-05-2007 18:03

ik heb een trakker slaapzak...weet zo even niet welke maar die voldoet prima..ook in de winter, Een goede tent met dubbeldoek evt winterskin wil ook wel helpen! dan heb je het zeker niet koud in de winter
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

12-05-2007 19:21

de frotsbite van nash! top slaapzak, paniekrits, kun je aan de bedchair vasthangen, lang en breed genoeg, tot -20 gemakkelijk, uitneembare fleece, en ze zit in een zak waar de slaapzak zelfs nadien nog gemakkelijk in gaat
wie de kleine nie eert is de grote nie weert
manuel den hartog
Berichten: 41
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00
Locatie: zuidholland
Contacteer:

13-05-2007 10:00

Ik heb een slaapzak van Prologic.
Je kan er een warme fleece binnenzak in ritsen of een dunne katoenen zak..
Aan beide kanten een grove rits die super makkelijk open ritst.
Aan hoofd en voeteind een hoesje die je om je stretcher kan doen en in het midden een band die ook om je stretcher gaat..
verschuiven gaat echt niet meer..
Ook vind ik hem heerlijk breed.. 90 cm namelijk.. Ik kan echt niet slapen in een mummy slaapzak..

Ik had hem voor 129 euro, maar prijzen verschillen nogal.. Heb ze ook voor 159 gezien..
Wil echt geen andere meer..
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

13-05-2007 11:46

ik heb nou een legerslaapzak vind ik erg fijn ,, maar als je toch ereen wilt van zon vismerk denk ik dat fox 5 season wel de beste is alhoewel jrc er ook goede tussen heeft
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
elmer cents
Berichten: 175
Lid geworden op: 25-02-2006 18:57
Locatie: Raalte

13-05-2007 11:47

hoi

ik heb de JRC Stealth Plus With Zip Outliner zeer dik en warme slaapzak.

-5+ Seizoen Slaapzak
- binnenvoering is fleece
-Uitritsbare Fleece Binnenvulling
-uitneembare kussen
-je kan hem vast zetten op je stretcher
-de rits gaat zeer makkelijk open.
-als je je verdraait gaat de rits niet open door klitterband aan de het begin van de rits.
-in zomer kun je de rits open laten en alleen met klitteband dicht doen.
-hij is waterafstotend.

zeker een aanrader

gr elmer
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

13-05-2007 12:42

ik heb de prologic met dubbele uitzitsbare fleece voering en diverse bevestigins punten wel een groot pakket maar super warm
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

13-05-2007 12:51

JRC Stealth Plus.
Uitleg staat er al 8)
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

13-05-2007 19:32

Die slaapzakjes uit het leger zijn zeeeer zeker weten fijn. Ik heb er een met een goretex ''hoes'' die je er omheen kunt klikken, en een uitneembare voering.

En wat kost het?? Niets als je de goede mensen kent.... :lol:

Heb er ook maar een voor mijn vismaat geregeld 8)
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''