Betaalbare zinkende gevlochten lijn


Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

09-05-2007 21:34

Vind wel dat je de lat erg hoog legt, 2,4 km aan gevlochten lijn waarvoor je bereid bent 65 euro de 100 meter te betalen zolang deze maar zinkt? Zou ik mijn heil op een andere manier zien te behalen. Er leiden meer wegen naar rome ;) Dichterbij vissen misschien, ander water kiezen, etc. Voor dat geld zijn er heel wat opties te overwegen. Als je die lijn niet koopt kan je van het geld dat je overhoud wel een 2e keer naar frankrijk 8)

Gr
Gewoon doen..........8)
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

09-05-2007 21:37

Hans Brinkel schreef:Lijkte me dat dat een beetje ligt aan de visafstand :wink:


Dat bedoel ik ook, maar dan wel met het verschil tussen een gladde nylonlijn en een ruwe gevlochten lijn. Ik vraag me af of het voordeel van gebrek aan rek opweegt tegen de weerstand van de gevlochten lijn t.o.v. nylon? Ik weet het antwoord, dat is ooit serieus getest. Dat is dan wel weer merkgebonden natuurlijk...

Je had nog een mailtje van me, Hans.

Groetjes,

Bas
Laatst gewijzigd door Bas B. op 09-05-2007 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

09-05-2007 21:38

Dat is 65x24=1560 euro voor een gevlochten lijn. :o
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

09-05-2007 21:39

Haha, daar koop je een boot voor. Kun je er bovenop gaan zitten met een pennetje :D
Gebruikersavatar
jos van Elburg
Berichten: 71
Lid geworden op: 07-01-2003 01:00
Locatie: Landgraaf

09-05-2007 21:46

Whahah, heb ik ook nog gedaan inderdaad...uit de boot overdag met een tijgernootje..leverde nog vis op ook!!

Ik ben wel bereid wat uit te geven, maar dat zeker niet >1000 euro. Lukt ook wel met nylon, maar hebben 2 maal een run gehad zonder ook maar 1 biepje (als je je lijn ophaalt s'morgens met de boot en hij ligt 20mtr links dan weet je genoeg...lijkt me ook niet ideaal voor de vis.

Vandaar ook de overleg voor aanschaf..
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-05-2007 21:59

Bas Breetveld schreef:
Hans Brinkel schreef:Lijkte me dat dat een beetje ligt aan de visafstand :wink:


Dat bedoel ik ook, maar dan wel met het verschil tussen een gladde nylonlijn en een ruwe gevlochten lijn. Ik vraag me af of het voordeel van gebrek aan rek opweegt tegen de weerstand van de gevlochten lijn t.o.v. nylon? Ik weet het antwoord, dat is ooit serieus getest. Dat is dan wel weer merkgebonden natuurlijk...

Je had nog een mailtje van me, Hans.

Groetjes,

Bas


kan je er geen antwoordt op geven, heb het niet getest.

Je mail heb ik gisteren trouwens gelijk beantwoord, heb hem zojuist nog eens verstuurt :wink:
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

10-05-2007 09:50

Sjors en Dhr Willems.! :wink:
Sorry, even te snel iets neergezet zonder goed na te lezen.
Het zal niet weer gebeuren (hoop ik)
Maar het is en blijft een goed stukkie lijn dat gewoon via zijn webwinkel te betalen is en de prijs valt reuze mee.
Ik moet er wel bijzeggen dat hij op het ene water wel zinkt en op de andere niet. Hoe zou dat komen?
Grt Cor
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

10-05-2007 11:44

waarom zou je persee zinkende gevlochten lijn moeten hebben voor frankrijk, ik gok dat je naar een stuwmeer gaat.... en wat voor teringzooi ligt daar op de bodem ? boomstronken, grote stenen, keien, wellicht ook wier. nou lekker hoor een zinkende lijn. zal je vast meer gaan vergokken met en zinkende gevlochten lijn.

pb gator braid, zinkt niet echt, drijft ook niet maar zweeft een beetje ertussen is. opzich niet verkeerd toch ?
minder last van boomstronken etc. want je lijn loopt erover heen.

en tja, die franse snoekbaars vissers in frankrijk...........
maakt niet uit, die gasten die hebben toch een hekel aan ons. ze knippen alles door, ze dreggen ook op de bodem, dus zinkende lijn pakken ze ook.... of ze varen dicht langs de kant en pikken dan je lijnen op.
zeg dan maar gedag tegen 4 x 500 m gevlochten lijn ! :evil:

ik vis trouwens met pb gator braid 24/100 ( of 24 ponds sterkste ) goed lijntje, betaalbaar en sterk en heb hierbij geen voorslag nodig. gaat ongeveer 300 tot 350 m op een spoel van shimano ultegra 10.000

wel de lijn nat opspoelen voor het eerst, want als je dit niet doet en je vult de lijn droog op je spoel dan zet hij uit tijdens het binnenhalen, kan je zo 50 meter eraf halen. beetje zonde.

groeten