Ervaringen met Kryston Quicksilver en/of PB Power Mussel


Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

30-03-2007 20:33

Cor Nannings schreef:Ik lees dat je weerhaakloos vist, en ook een safe lood systeem, ook de 30 cm 25lbs Jellywire is een goede keuze
.
Maar waarom een voorslag en bovendien geef je zelf al aan géén voorkeur voor een gevlochten voorslag, neem een nylon hoofdlijn van 50/00 of zwaarder desnoods 60/00 dan heb je geen voorslag nodig, dus geen knopen en aanpassingen en met die vrij zware stokken en dicht onder de kant heb je nog iets rek, met gevlochten voorslag/lijnen in combinatie zware stokken/ dicht onder de kant trek je zeker alle bekken kapot, bovendien mocht er iets onvoorspelbaars gebeuren dan is de vis met zo'n bruut geweld met de hele handel ten dode opgeschreven iets om over na tedenken. :roll:
CN


Beste Cor,

Dank voor je serieuze antwoord. (zit de laatste tijd in de lift...? :wink: )

Red Ant is ook een mono voorslag; een hele dikke nylon dus. Die rek zou ik voor geen goud willen missen. Een lijn vanaf 30/00 weet geen enkele karper meer op trekkracht door te trekken, daarom weerhaakloos en safety-lead.

Geheel 60/00 vind ik gewoon echt niet de beste olossing hier, wanneer nodig wil ik die voorslag er gewoon af kunnen halen... :wink: Dus toch de red ant?
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Jaap Heklar
Berichten: 41
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: Leidschendam

02-04-2007 17:18

Erik / Cor - ik heb werkelijk van alles geprobeerd tot zelfs 70/00 nylon voorslag waarmee (bijna) niet te werpen & vissen viel. De mosselkanten zijn echter zo scherp dat wij na een dag vissen de voorslag moesten vervangen en een paar, waarschijnlijk grote, vissen hebben verspeeld door lijnbreuk, d.w.z. voorslagbreuk.Vandaar het besluit om een gevlochten voorslag te gaan gebruiken, ik heb er inmiddels al een paar keer mee gevist en ben er uitermate tevreden over. Zelfs na een 3-tal weekends is de voorslag nog 100%. Ik vis wel met medium taper, hetgeen het drillen van de karper onder de kant een stuk visvriendelijker en makkelijker maakt !.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

02-04-2007 22:55

Jaap Heklar schreef:Erik / Cor - ik heb werkelijk van alles geprobeerd tot zelfs 70/00 nylon voorslag waarmee (bijna) niet te werpen & vissen viel. De mosselkanten zijn echter zo scherp dat wij na een dag vissen de voorslag moesten vervangen en een paar, waarschijnlijk grote, vissen hebben verspeeld door lijnbreuk, d.w.z. voorslagbreuk.Vandaar het besluit om een gevlochten voorslag te gaan gebruiken, ik heb er inmiddels al een paar keer mee gevist en ben er uitermate tevreden over. Zelfs na een 3-tal weekends is de voorslag nog 100%. Ik vis wel met medium taper, hetgeen het drillen van de karper onder de kant een stuk visvriendelijker en makkelijker maakt !.


Beste jaap,

Hmmm dat kan dus toch. Tsja ik heb nog nooit de noodzaak gehad om met een voorslag te vissen, maar nu dus wel.

Met welke/ wat voor gevlochten voorslag viste je dan (merk..). Gevlochten lijkt mij dus juist minder schuurbestendig. Wanneer je over kevlar met teflon praat lijkt me dit dus ook weer geheel anders te liggen.

Alvast bedankt! :wink:
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Jaap Heklar
Berichten: 41
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: Leidschendam

03-04-2007 16:46

Kryston Quicksilver Erik