John Pannekoek schreef:John Pannekoek schreef:
De Aqua sling is er in een 4, 5 en 6 rod uitvoering. Groet,
John
Coen Aarts schreef:Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een Fox foudraal. Deze Quiver kan 'maar' vier pouches er aan vast maken.

Coen,
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je wilt hóór. Je vraagt hoeveel pouches er aan bepaalde foudraals (quivers/ slings) kunnen.Als ik je er dan een bevredigend antwoord op denk te hebben gegeven zeg jij vervolgens dat dit niet waar is en dat er máár vier aan kunnen??????
Ik zal proberen je een antwoord te geven op de vragen die je jezelf eigenlijk allang had moeten stellen alvorens hier te vragen hoeveel pouches er aan een basisfoudraal kunnen.
Belangrijk gegeven: de sleeve's (pouches) van Aqua bezitten geen rits. Die moet je gewoon over de hengel heen trekken tot onder je molens.
Dit heeft wat mij betreft alleen maar voordelen omdat je molens of lijn niet meer kunnen beschadigen door het geschuur tegen de ritsen en je zit niet meer te kutten om ze erin te krijgen.
Verdere voor - en/of nadelen van een basisfoudraal (quiver/sling) met losse sleeve's (pouches) ten opzichte van een foudraal zijn:
- veel betere bescherming voor je hengels. Wat alleen maar belangrijk kan zijn als je om je hengels geeft anders hoef je er lijkt mij sowieso niet aan te beginnen.
- een veel lager gewicht van het geheel. En dit omdat een (goed gevoerd) foudraal logischerwijs véél zwaarder is. Als voorbeeld was mijn vorige goed gevoerde foudraal léég al zwáárder dan m'n Aqua met drie hengels eraan, laat staan met zes. En daar is geen woord van gelogen!
- een foudraal kun je door z'n lengte niet makkelijk in je bivvy/brolly kwijt terwijl je een basisfoudraal met pouches tot een pakket kunt opvouwen. En ik zal je even voor zijn, dit geld voor als je je zes hengels al hebt ingegooid en niet als ze er nog in/aan zitten.
- geen ritsen die kapot (kunnen) gaan. Als je bijv. naar de JRC hieronder van YueOn Liu kijkt zie je overduidelijhk de knik onder in het foudraal dat een zwak punt in de rits is waar ie uiteindelijk het eerst kapot zal kunnen gaan.
- als je wilt pennen en twee verschillende hengels wilt meenemen kunnen die mooi in de losse sleeve's zodat je geen heel foudraal hoeft mee te 'struinen'
- is idd. iets kwetsbaarder dan een foudraal. Maar dat heb je helemaal zelf in de hand door gewoon wat verantwoordelijker met je spullen om te gaan.
Kortom, als je vijf minuten eerder vissen belangrijker vindt dan de levensduur van je spullen en je liever een breuk sjouwt moet je vooral geen los basisfoudraal met losse pouches kopen.
Zo, ik heb m'n best weer gedaan.
Goed lezen en tot je door laten dringen en de juiste afwegingen maken voordat je gaat reageren, áls je al wilt reageren Coen.
Sterkte ermee.
Groet,
John