Wat voor stoomkoker gebruiken jullie?

Plaats reactie
joeri onkelinx

18-12-2006 14:22

Ja je ziet het, welke gebruiken jullie voor je boilies en hoeveel gaat erin.

adios
Joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Jan Peter Teerling

18-12-2006 23:59

De vraag is Joeri hoeveel boilie's wil jij tegelijk stomen.Het kan van 500 gram tot kilo of 80 kilo in één keer.En ben je een beetje creatief kan je dat opschroeven tot 1000 kilo in een keer..Lijkt me alleen niet nodig.
Groeten,
Jan Peter
(Ps heb je eindelijk je "perfecte boilie mix" klaar dat je kan gaan draaien en stomen? :wink: )
joeri onkelinx

19-12-2006 06:55

op die laatste vraag ja, heb hier in de buurt alle producten kunnen kopen bij mijn vroegere boilieboer, ik koop nu geen freezers meer van hem, maar zijn wel vrienden gebleven. Ik heb dus zo van alles een paar grammetjes gekregen net genoeg om 1kg van mijn mix te rollen (sommige producten zal ik echter nog wel in het buitenland bestellen, kwestie van de prijs.....die kerel is duur).

==> De mix rolt dus wel degelijk, alleen is hij een beetje grof (door het hoge crunchgehalte waarschijnlijk), maar dat los ik nog op. Ze zijn nu aan het uitharden, maar dat doen ze blijkbaar niet zo goed. (is dus nog een beetje werk aan).

Nu het stomen: 1.5kg à 3kg is genoeg? lequelle? :lol:
Adios,
Joeri

Jan Peter Teerling

19-12-2006 11:04

Dan zul je aan de wat kleinere stoomers vast zitten.Krups heeft bijv. een stoom machientje op de markt voor groentes ed. kun je drie bakjes op elkaar stapelen beetje water onderin de machine,timer op 20 min en je boilie's zijn klaar.Je kan ook gewoon met een stoommandje bovenop een gewone pan zetten.Mocht je een kennis met een restaurant kennen kun je hem vragen of die je boilie's in de combi steamer voor je wil doen.
Het principe van stomen blijft gelijk,je boilie,s in een korf/bak oid doen en in een afgesloten omgeving plaatsen(pan,bak oid) die voorzien wat een laagje water(zonder dat je boilie's in aanraking komen met het water) en die pan,bak oid verhitten tot 100C.Boilie,s afhankelijk van de grote(diameter) 15 tot +- 23 min stomen.
Succes!
Groeten,
Jan Peter
joeri onkelinx

20-12-2006 10:06

15 tot 23 minuten?

En komaan mannen welke stoomkoker gebruiken jullie????
Adios,
Joeri

Jan Peter Teerling

21-12-2006 00:32

@Joerie,
Ga je zelf nog wat uitvinden of wil je alles als hap klare brokken voor geschotelt krijgen.. :wink:
Plaats reactie