nadelen hengels


Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

16-12-2006 17:30

he

overal staat wel wat er goed is aan hengels zoals dat ze krom gaan tot het handvat en goeie werp eigenschappen hebben maja dat heft iedere gemiddelde hengel wel. dus zet in dit een hengel of meerdere die je beslist niet moet kopen vanwege......
groet`n ramon
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

16-12-2006 18:12

Een hengel die je BESlIST niet moet kopen zou ik zo niet weten, echt slechte hengels zijn er m.i. niet. Wat ik bijvoorbeeld van de PB Dutch Ace een nadeel vind, is dat deze niet zijn afgelakt, wat krassen en andere beschadigingen niet ten goede komt. Verder zal ik niet zo snel een X2 hengel kopen.
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

16-12-2006 19:30

zelf vind ik de x2 hengels veel te lomp vooral in de prijs klasse van 40 tot 50 euro tegen over ultimate of spro heb je dan al redelijke hengels
groet`n ramon
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

16-12-2006 19:47

Slechte hengels bestaan bijna niet meer. Als ik zie hoe goed hengels van 30-40 Euro tegenwoordig zijn ten opzichte van de tijd dat ik in die prijsklasse shopte... bizar.

Of een hengel slecht is, hangt mijn inziens dus af van het type visserij dat je beoefent. Als je veel met de pen vist, is een 3 ponder een gevoelloze, zware pook. Wil je meer dan 100 meter werpen, dan blijkt die hengel bijzonder handig te zijn.
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

16-12-2006 19:57

er ging toch een verhaal over de fox euro"knappers"(masters)
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

18-12-2006 17:57

zo als al boven genoemd werd echt slecht hengels bestaan niet meer.
de hengels van tegewoordin woorden al van zoon kwaliteid gemaakt dat je met een stok van 30 euri makkelijk een 50 ponder zou kunnen drillen.(of je een mooie actie heb is natuurlijk weer wat anders.

maar nadelen van merken hoor ik wel degelijk.
ik zal er een paar noemen.

x2 te stug.
ultimate te goedkoop uiterlijk en ook niet een mooie actie.
shimano tedunne blank waardoor de stokken eerder breken.
fox hoor je dat bij shimano genoemde ook.
spro beschadigen snel
en van dam en albatros hoor je wel eens dat hand vaten zomaar afbreken.
long as i got lungs and a rod you can't stop me
wiebrand dragt

18-12-2006 22:20

zelf bouwen dan een optie
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

18-12-2006 22:52

wiebrand dragt schreef:zelf bouwen dan een optie


das een helen goeie ja :wink: :D :lol:
long as i got lungs and a rod you can't stop me
wiebrand dragt

18-12-2006 22:55

als je hem zelf bouwd heb je zeker een hele goeie en zo niet kun je alleen jezelf de schuld geven
Jan Peter Teerling

18-12-2006 23:07

Ian Deeben schreef:er ging toch een verhaal over de fox euro"knappers"(masters)

Heb ik mee gemaakt,2,75lb stokken.Met 80gr lood aanzetten,gooien en..krakkk sta je met een stukje hengel in je handen.. :-? Vlak boven het kurk dwars doormidden.Kennis precies het zelfde... :roll:
Jan Peter
Jan Peter Teerling

18-12-2006 23:36

Thomas de nieuwe schreef:zo als al boven genoemd werd echt slecht hengels bestaan niet meer.
de hengels van tegewoordin woorden al van zoon kwaliteid gemaakt dat je met een stok van 30 euri makkelijk een 50 ponder zou kunnen drillen.(of je een mooie actie heb is natuurlijk weer wat anders.

maar nadelen van merken hoor ik wel degelijk.
ik zal er een paar noemen.

x2 te stug.
ultimate te goedkoop uiterlijk en ook niet een mooie actie.
shimano tedunne blank waardoor de stokken eerder breken.
fox hoor je dat bij shimano genoemde ook.
spro beschadigen snel
en van dam en albatros hoor je wel eens dat hand vaten zomaar afbreken.


@Thomas wil je niet op je leeftijd ga afzeiken,maar waar jij nog nooit mee gevist hebt kun je ook niet beoordelen.En wat jij "hoort" wil niet zeggen dat dat waar is.Elke hengel heeft zn kwaliteiten,of het nou Spro,Albatros of Fox is..En een hengel van 2lb heeft net ff andere actie dan een hengel van 3lb.Dat heeft niks te maken met de dikwandigheid van de stokken of hoe mooi ze er uitzien,welk merk dr ook op staat.Mn eerste hengels (Ultimate) heb ik nog,zeker 16 jaar oud,heerlijke actie en buigen door tot in het handvat.Hebben me nog nooit in de steek gelaten!
Daarna Fox euromasters,halfjaar gehad ga een keer vissen,werp uit en knap!Sta je daar met je mooie foxies.. :lol:
Trek je eigen conclusies,wil je een nieuwe hengel aanschaffen,doe dat dan in een winkel waar de verkoper verstand van zaken heeft en je kan uitleggen welke hengel bij welke soort visserij past (Kanaal,plas,rivier etc),je goed advies geeft en je niet met een kluitje (lees hengel) het riet in stuurt.. :wink:
Groeten,
Jan Peter
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

19-12-2006 10:08

Ik hoor zelfs nare dingen over de harrison blanks.

Die moesten nogal eens knappen.
wiebrand dragt

19-12-2006 10:25

elke hengel heeft zijn voor en nadelen en elke hengel kan kapot de hengel die een levenlang mee gaat moet nog worden gemaakt en als hij op de markt komt koop ik hem meteen,maar dan zal hij wel weer te stug zijn of een verkeerd kleurtje hebben
Jan Peter Teerling

19-12-2006 10:28

Van horen zeggen..heb je niks aan..In elke serie blanks zal wel eens een van mindere kwaliteit zitten,dat wil niet zeggen dat de rest van die serie ook van slechte kwaliteit is.Of elke blank die ze produceren van slechte kwaliteit is.Kort om trek je eigen conclusies aan de hand van je eigen bevindingen of van zeeer betrouwbare bronnen.
Groeten,
Jan Peter
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

19-12-2006 11:37

Jan Peter Teerling schreef:
Thomas de nieuwe schreef:zo als al boven genoemd werd echt slecht hengels bestaan niet meer.
de hengels van tegewoordin woorden al van zoon kwaliteid gemaakt dat je met een stok van 30 euri makkelijk een 50 ponder zou kunnen drillen.(of je een mooie actie heb is natuurlijk weer wat anders.

maar nadelen van merken hoor ik wel degelijk.
ik zal er een paar noemen.

x2 te stug.
ultimate te goedkoop uiterlijk en ook niet een mooie actie.
shimano tedunne blank waardoor de stokken eerder breken.
fox hoor je dat bij shimano genoemde ook.
spro beschadigen snel
en van dam en albatros hoor je wel eens dat hand vaten zomaar afbreken.


@Thomas wil je niet op je leeftijd ga afzeiken,maar waar jij nog nooit mee gevist hebt kun je ook niet beoordelen.En wat jij "hoort" wil niet zeggen dat dat waar is.Elke hengel heeft zn kwaliteiten,of het nou Spro,Albatros of Fox is..En een hengel van 2lb heeft net ff andere actie dan een hengel van 3lb.Dat heeft niks te maken met de dikwandigheid van de stokken of hoe mooi ze er uitzien,welk merk dr ook op staat.Mn eerste hengels (Ultimate) heb ik nog,zeker 16 jaar oud,heerlijke actie en buigen door tot in het handvat.Hebben me nog nooit in de steek gelaten!
Daarna Fox euromasters,halfjaar gehad ga een keer vissen,werp uit en knap!Sta je daar met je mooie foxies.. :lol:
Trek je eigen conclusies,wil je een nieuwe hengel aanschaffen,doe dat dan in een winkel waar de verkoper verstand van zaken heeft en je kan uitleggen welke hengel bij welke soort visserij past (Kanaal,plas,rivier etc),je goed advies geeft en je niet met een kluitje (lees hengel) het riet in stuurt.. :wink:
Groeten,
Jan Peter



jan

nee ik spreek niet uit eigen ervaring van sommige hengels , maar de argumente die ik tehoren krijg zijn van goede bekende waar ik allen verterouwen in heb dat ze weten waar ze over praten, en hier mee wil ik overigens niet zeggen dat allen hengels van dit merk slecht zijn!
Ik heb zelf bijv. hengels van fox nooit problemen mee gehad.

En om nog even terug tekomen op dat ik nog jong ben dat slaat werkelijk nergens op!
Ik mag dan wel 16 zijn maar ik ben wel iemand die om de week aan het water zin en al meer dan 55 frankrijk sessies op zijn naam heeft staan :wink:
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

19-12-2006 12:25

Je hoort mij niet zeggen dat harrison slecht is,het zijn pracht blanks met een strakke actie.

Maar ik ken meerdere gevallen waarvan de top was geknakt en 1 zelfs het onderdeel.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-12-2006 13:02

Weet je ook welke blank dit betreft en wat de reden is?

Maw het betreft slechts één type blank en is geen algemeenheid.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

19-12-2006 15:00

Ik zal eens navagen,die beste man vanwie de hengeltop is geknakt wacht nu al zeker 6 maand op terug keer van zn hengels.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-12-2006 15:28

Ligt er aan bij wie hij deze hengel gekocht heeft. Harrison zelf heeft zo een paar regeltjes.
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

19-12-2006 15:33

zoals::::??
groet`n ramon
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

19-12-2006 15:47

ik ga niet met namen gooien,maar weet het wel.

volgens mij ging het om de ballista blanks van harrison.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-12-2006 16:44

Nee, ook al niet zondermeer. Alleen over de Ballista slim gaat het verhaal en niet over de normale Ballista. Maar daarna wordt het verhaal wat gecompliceerder.

De regel is dat Harrison alleen volledige garantie geeft op hengels die volgens hun specificaties door een door hun erkende bouwer zijn afgebouwd. Daar is er maar één van in Nederland.

Als klant moet je trouwens bij de winkelier zijn die de hengels heeft verkocht, onafhankelijk van waar ze afgebouwd zijn. Dus laat je niks op je mouw spelden wat dat betreft.

Groet, Kees
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

19-12-2006 16:54

ultimate van 16 jaar oud?????

uuuhm ik vis zoon 11 jaar op karper en ik heriner me de tijd dat ultimate nog een verdeler was van alerlij produkten maar volgens mij geen karperhengels van ultimate zelf...
en als ze die gehad heben dan zal het recreatie spul geweest zijn..

correckt me if im wrong...
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

20-12-2006 16:11

misschien was het een andere ultimate door las ik vd week iets over ??
groet`n ramon
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

20-12-2006 16:24

Nu rest mij de vraag...wat is de perfecte stok?