Nieuwe set aangeschaft goed aangedaan of niet ??


Plaats reactie
Pascal Krebbers

14-12-2006 23:37

Heb vandaag een nieuwe 2e hands set aangeschaft
2 x Twin Power Shimano hengels 12ft 2 ponds
2 x Shimano Molens 6010 GT plus reserve spoelen die met de dubbel hendel. 2 x Carpsounders 9v verstelbare qua toonregeling incl mooie fox Rodpod. En nog wat ander los spul erbij zoals plu met overwrap , landingsnet ven iskoffer met spul.
Heb voor het penvissen nog een oude schreiner penhhengle met reelhouder en een abu 66.

Maar wilde voor het statisch vissen eens wat anders.
Ik viste met voorheen met de Silstar powerwinds 2 x van 12 ft en 2 1/2 ponds met mijn super shakespeare ambidex 2401 (molens verkocht en de hengels gaan er ook uit ondanks de goede actie), de molens hadden weinig spoelcapiciteit en de hengels hebben een opknapbeurtje nodig.
Dus vandaar de verandering, zijn er mensen die ervaring hebben met mijn "nieuwe" set en of tips ?

En wat denk je is het een goed keuze ??
Laatst gewijzigd door Pascal Krebbers op 16-12-2006 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

15-12-2006 07:24

De set lijkt ok, behalve misschien de molens.
Voor een goede slipwerking heb je absoluut een molen met de slip
voorop nodig (3500 USA, Spheros 5000f enz...)

Groeten
En soms...... is er karper
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

15-12-2006 09:32

voor de normale stadsvijvers, kanalen etc waar je geen extreem gekke dingen hoeft te doen heb je er een heel leuk setje aan.


Groeten Joris
Stefan Maas
Berichten: 57
Lid geworden op: 11-07-2006 11:07
Locatie: Nuenen

16-12-2006 12:31

Ik heb ook een setje Twinpowers in mijn bezit ook de 2 lb versie.. Moet zeggen dat dit tophengeltjes zijn voor het mooie lichte werk..

Groeten
Pascal Krebbers

16-12-2006 14:46

Dank voor de reacties

Zo te zien vind men het een licht setje, ik kan mij herinneren dat toen ik met karperen begon 1ponds tot 1 1/2 ponds licht was.
In die tijd (voor het bollietijdperk en voornamelijk nog glashengels) had ik 2 jack hiltons 1 3/4 en als bijhengel een gerry savage glas en 2 en1/4 ponds dat was toendertijd een boomstam.
Met die hengel viste ik destijds op obstakels meestal met de pen zoals dukdalf, pompenblad e.d., ik denk dat het wat dat betreft ook een kwestie is van waar je gewend bent om mee te vissen.
En natuurlijk is het vissen met name op afstand erg veranderd dus in dat opzicht zal het ook wel licht zijn.

Ik ben erg benieuwd naar de actie, misschien in de laatste week van het jaar dat ik ze nog even ga uitproberen.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

16-12-2006 15:04

tjaa.. huidige generatie kent niets ander dan minimaal 2,75lbs.

vroeger dacht men met 3lbs hengels op walvissen te gaan vissen maar tegenwoordig gaan ze er mee brasemvissen..

als ik nu hengels moest aanschaffen zou ik een stuk lichter gaan dan ik nu heb. ik heb nu 2,75lbs maar vind het toch te stug.. (maar dat verschilt ook weer per hengel). denk dat je aan dat setje een prima hengel hebt..

en met 2 lbs stokken kun je de bekken ook prima uit laten scheuren hoor :wink:

als je het mooie hengels vind zou ik er mooi mee gaan vissen. mochten ze in loop der tijd toch te weinig power hebben kun je altijd nog kijken naar nieuwe hengels.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

16-12-2006 15:54

hay


ik denk dat je zetje kwa kwaliteid niks tekort zou komen :lol: , en zolang je niet in extremen omstandigheden vist zal je er geen problemen mee hebben.

en ja dat tegewoordig wat zwaarder woord gevist en niet snel op woord gekeken als iemand met een 3ponds hengel op een vijver komt zitten is een feit.

volgens mij is dit het gevolg geweest van weer zoon rage uit engeland, die ontdekken dat er ook bijv. op plekken met veel stroming karper te vangen is en dan gaan ze geleik weer iets maken op er zelijktief op te vissen.


maar ik denk dat jij je pas zorgen hoeft te gaan maken als je het op een hard stromende rivier in frankrijk wil gaan proberen :wink:


in iedergeval hoop ik dat je veel plezier van je materiaal beleeft en moge je hengels vaak krom staan :D :D :D 8)


m.v.g Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

16-12-2006 16:15

Ik zou inderdaad met dat setje niet gaan opstakelvissen nee.

Ook mis ik de power voor een lange afstandsworp, maar goed dat kan aan mij liggen.

Ik heb ook 6 jaar lang hengels gehad van 2,25 lb bogen door tot aan het handvat maar met sommige dingen kom je dan gewoon te kort.


Groeten Joris
Plaats reactie