DVD review


Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-11-2006 10:36

Aangezien ik langzaam het idee krijg dat er een soort van behoefte kwam aan een dvd/video topic waarbij het niet de bedoeling is om downloads of kopietjes aan te bieden. Puur je mening en info over DVD's.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-11-2006 10:41

Redmire forever (Solar)

Afbeelding

Een dvd van ongeveer een uurtje over het befaamde Redmire Pool. Voor de verandering beelden van het water zoals je het tegenwoordig kan verwachten en hoe het ongeveer aan te pakken. Samen met Martin Locke en Steve Broad neem je een kijkje bij enkele vissers en zie je enkele van de vissen van deze beroemde poel water. Ook komen er enkele verassende dingen aan bod. Tips over het vissen en wier en mooie beelden van het water zelf.
Ik vind echter dat in de DVD A Passion For Angling (Chris Yates en Bob James) het water meer uitlokt om te gaan vissen. Toch blijft het gewoon een leuke dvd om eens te kijken. Is weer eens iets anders dan die, in mijn ogen saaiere, korda dvd's.[/i]
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

14-11-2006 11:44

Kevin,

Goed idee van je! Ik zal binnenkort ook een paar reviews posten van:

- Fox pool (gisteren nog gezien)
- Chantecoq Challenge
- Birch Grove
- 5 days in France

Naast deze films heb ik nog vele andere, maar voorlopig zal ik van deze 4 een review schrijven in de komende tijd.

Groeten Jorn
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-11-2006 19:10

Kom op mensen... Jullie gaan me niet vertellen dat jullie nooit een vis-dvdtje kijken. Posten!!!

Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!Wij willen reviews!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-11-2006 19:54

Tijdje terug een dvd'tje gezien met Piet Vogel...vond ik wel lachen ..nietwaar Bas 8) :D
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

14-11-2006 20:56

ik heb nog nooit een vis-dvd gezien

ik had alleen vroeger eens een video gewonnen, "Vissen, Mijn Sport", lachen!!!

Ook ooit "Gravel pit fishing" van Matt Hayes gekocht heel lang geleden. De man van de hengelsportzaak "jaja dit is de beste karpervideo die we hebben!!!". Er werd alleen op zeelt en snoek gevist en perongeluk een karper gevangen tijdens het zeeltvissen die dus ook op de voorkant van de video-doos-cover stond. Tof!
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

14-11-2006 21:07

Ik heb er hier 4 liggen van Nederlandsen makers.
Vind de film die ik heb met Piet Vogel wel een mooie.
ook heb ik er 2 van ronald de jong als ik het me niet vergist heet hij zo.
Vind dat ook wel mooie maar de voerstekken van hem zijn al lang onderhouden dat kan ik dus nooit toepassen in mijn visserij.
Soms vind ik het lachwekend hoe die chinees of wat dan ook er uit komt.
Binnekort eens een keer naar films van engelse makelarij mischien is dat wat meer soeps.

Thijs lutters.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

14-11-2006 22:38

Nou daar komt ie dan, zoals beloofd mijn bijdrage aan dit topic.
Ik begin met een review van de Engelstalige DVD "Fox Pool".

Om te beginnen effe wat feitjes:

Titel : Fox Pool
Taal : Engels (geen ondertitels)
Speelduur : +/- 60 min
Met : Ian Russel (Heathrow Bait Services)
Gary "Milky bar Kid" Lowe
Van : Original video productions - Len Gurd
Jaar van uitgave : 2003

Mijn mening:

Een leuke niet al te serieuze film over het legendarische water Fox Pool, vlakbij de luchthaven Heathrow. Het water, een gravelpit, werd in het verleden bevist door tal van bekende karpervissers als Ritchie McDonald, Martin Locke en de Famous Five van onder andere Rob Maylin (uitgever van Big Carp magazine). Door Maylin is zelfs een boek met het water als titel geschreven en gaat dus ook (deels) over dit water. In de tachtiger jaren was het een van de bekendste en hardste Engelse topwateren, samen met bijvoorbeeld Savay. Helaas werd eind jaren 80 de pool verkocht en werden het afgevist. De meeste topvissen zijn toen overgezet naar Horton Church Lake, waar ze nu zijn uitgegroeid tot dikke 40-ers.
Een paar jaar geleden echter is het water in handen gekomen van RMC (een soort van hengelsportvereniging) en is het nog resterende bestand aangevuld en kan er weer gevist worden.

Goed tot zover een stukje historie en achtergrondinformatie, nu maar eens over de DVD zelf praten. We volgen Russell en Lowe gedurende een sessie van een week op dit water. Beide hebben hun eigen manier van aanpak. Russell vist statisch en zit de hele week op dezelfde stek, die ook is voorgevoerd met vooral boilies (van zijn eigen firma!). Lowe heeft een meer actievere manier van vissen. Hij voert diverse kantstekjes aan met particles en pellets en vist ze 1 voor 1 af. Beide heren hebben succes, maar de vaste stek van Russell levert duidelijk meer en vooral grotere vis op. Zo vangt hij zelfs het lake-record op 33,12 lb/s. Een supermooie vis, genaamd Basil, naar de grote spiegel van Yately's North lake. Het is echter zeker geen film met alleen veel vis en drillen. Er is aandacht voor een stukje historie met foto's en filmbeelden van voor de afvissing. En ook het rig- en aasgedeelte komt vrij uitgebreid aan bod. Aangezien de film in 2003 is uitgegeven is dit natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste. De schitterende omgeving en wildleven wordt ook mooi in beeld gebracht. De rode draad door de hele film is een beetje het wedstrijdelement tussen Russell en Lowe. Lowe vangt in het begin van de film een kleine schub en moet dit de hele week aanhoren omdat Russell de zwaarste vissen vangt. Lowe vist dan ook in Little common corner :D

Waardering:

Amusement : ****
Informatie : **
Beeld/geluid : **
Humor : ***

Algemeen : ***

Conclusie:
Een leuke film, met mooie vissen. Niet overdreven veel. De nodige humor.
Redelijke informatie. Niet echt geschikt voor mensen die geen of weinig Engels kunnen, het is wel een beetje Steenkolen-Engels.


Tot zover mijn eerste review. Hopelijk vinden jullie het leuk. Ik zal komende tijd meer reviews posten, maar misschien is dit ook wel een idee voor een rotary letter?

Op naar de volgende!

Groeten Jorn
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-11-2006 23:22

Zal ik dan ook maar weer een uitgebreide review doen?

Afbeelding

Free Spirit - The Spirit Of Carpfishing

Het team van het engelse Free Spirit aangevuld met Lee Jackson, Pete Castle en Mark Hutchinson in Frankrijk. Een sessie die als vriendschappelijk begint aan de oevers van een frans water eindigt als een wedstrijd.
De groep vissers gaat met het idee een weekje leuk te vissen naar frankrijk. Aan het water aangekomen krijgen ze echter te horen dat het een soort van vriendschappelijke wedstrijd gaat worden om de grootste vis waarbij de winnaar (naast een dom hoedje) een gigantisch bokaal kan winnen. Vanaf dat moment begint het leuk te worden. Het loten van stekken, de manier waarop men begint en langzaam zien hoe de week vordert. Wie gaat er winnen? Hoe groot zal de volgende zijn? Een enkele vis kan genoeg zijn voor de winst.
Toch gaat het om meer dan een wedstrijd. Een groep vissers, vrienden eigenlijk, aan de waterkant. De lol onder elkaar. Een wijntje op z'n tijd en een makreel op een van de hengels van Lee. "Valse" runs veroorzaken door met de sounderbox van een ander te knoeien en veel meer. Het is dan wel typisch engels, ook weer een betaalwater en ja... ook weer gelikt spul dat ze krijgen om reclame mee te maken tijdens de DVD. Maar toch vind ik dat deze dvd er iets uitspringt tussen anderen. Een aanrader.

En om ook wat sterretjes als waardering te plaatsen:

Amusement : ****
Informatie : ***
Beeld/geluid : ****
Humor : ***

Algemeen : ****

En 4 sterretjes is gewoon goed hoor. Laten we uitgaan van 5 perfect? Maar welke dvd is nou perfect? 5 sterretjes voor de hele bijzondere gevallen hoewel 4 zeker niet mis is.
Wat mij betreft een topdvd.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

15-11-2006 09:15

De dvd van Cassien vond ik erg mooi en vooral interessant. Mede omdat ik graag nog een tweetal weken op dit meer zou willen doorbrengen en natuurlijk ook één van die prachtige cassien vissen zou willen vangen.

Afbeelding

Mocht je ooit eens naar Cassien gaan dan raad ik je zeker aan deze dvd van te voren te bekijken.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

15-11-2006 18:06

Mooie vis op de cover zeg :lol:
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

15-11-2006 18:43

Vind vooral spririt of carp fishing erg sfeervol, verder 5 days in France, Tacktical carp fishing en de Korda dvd's super. Cassien vind ik niet boeiend, leerzaam maar verder niets nieuws.

Gr Danny
Plaats reactie