welk schepnet?


Plaats reactie
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

04-12-2002 14:19

hallo medekarperaars,

in de tijd rond de kerst en de komende Carp 2003 is natuurlijk het onderwerp materialen een populair onderwerp.

Ik zou graag willen weten met wat voor schepnet jullie vissen en wat jullie ervaringen ermee zijn. Ik heb zelf de volgende netten op het oog:

- Kevin Nash pursuit strongbow karpernet
- Fox extreme landingnet
- Het duurste model van Fox met het schuif-mechanisme

Ik vind namelijk dat bij de netten met spreiderblok heel snel slijtage optreed van de armen (overigens is dit bij het Fox extreme landingnet minder omdat je de armen óp pinnen op het spreiderblok steekt en niet erín). Soms ben ik zelfs bang dat ik de armen breek bij het in elkaar steken en uit elkaar halen van het net. Toen ik in een winkel bij een net de armen los wou maken begon het zelfs te kraken en waren de uiteinden van de armen (bij het spreiderblok) erg beschadigd. Hebben jullie ook deze ervaring?

groeten,
karperlimbo
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

04-12-2002 14:32

hoy,

ik heb zelf een mk2 net van select met 1.30m armen. ik ben er zeer tevreden over. het net is aleen aan de smalle kant.

een vriend van me heeft een terry eustace.(gold label tackle) ook met 130 armen en dit is echt een super net!!! hij heeft het nu al zon 4 a 5 jaar en dat ding stinkt nog steeds niet, ook de armen zijn nog niet afgesleten!!

het net ksote toendertij 200 gulden zonder steel!! het is te krijgen in groen en zwart geloof ik. ik zou echt eens kijken voor dit net!

groet rob
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

04-12-2002 23:47

Hoi,
Ik weet dat midi ook een nieuw net op de markt heeft gebracht wat op zich handig i
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

05-12-2002 14:14

hoi

ik heb een spro net wat ik al vanaf het begin dat ik begon met vissen heb, en ik ben er zeer tevreden over het slijt niet ik hoef niet bang te zijn dat ik de armen breek enz.
maar volgens mij is dit net niet meer te koop maar zijn er wel netten die erop lijken.


dingen waar je op moet letten zijn:

zitten er metalen "busjes" op de uiteinden van de armen, dit gaat slijtage tegen.
vraag natuurlijk even of je het in de winkel in elkaar mag zetten, dan kan je zien of het net makkelijk in elkaar is te zetten (de armen raken na een tijdje ook wel wat soepeler)
zit er een goede lange steel op, dat is wel zo handig bij het scheppen.

veel mensen die ik ken hebben een spro net en hebben er nog nooit problemen mee gehad.
ik zou voor een net gaan van spro, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur en een spro net is meestal ook niet zo duur.

mvgr richard
_________________
het is niet het materiaal, maar de visser die het em doet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: richard van der vliet op 2002-12-05 14:15 ]</font>
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

05-12-2002 15:31

Ik gebruik al jaren de netten van keenets.

Simpelweg superdegenlijk materiaal, ijzersterke netten en mooie afwerkingen.

Ik gebruik de big carp van keenets. 1,20 of zo breed en mooie lange steel. aan het net zitten ook van die draagriemen. Erg handig bij zware vissen.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

05-12-2002 17:21

Ikzelf zou geen Fox- of Nashnet kopen. Bij deze netten betaal je flink wat voor de merknaam.

Zorg gewoon voor een degelijk, fijnmazig net met metalen spreidblok.
M'n eerste net had een kunststof spreidblok, en dan moet je de sleet er bijnemen.

Op dit moment heb ik een TNT Ultra landingsnet. Met carbonsteel, RVS spreidblok, glasvezel armen. Kost ongeveer 80 euro, en je hebt zes maanden garantie.

Topnet, voor een zachte prijs...
jo wuyts
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

06-12-2002 13:12

Zo is het Mark ik heb het mijne (TNT) al een 3 jaar,gekocht bij vlemmix voor een 89 euro idd topnet voor weinig geld.

Groeten Jo
joris hermans
Berichten: 11
Lid geworden op: 13-12-2002 01:00
Locatie: enkhuizen/ijmuiden

05-01-2003 20:06

hoi jurgen ik heb zelf dat duurste net van fox het is echt waar een super net het systeem is erg gemakkelijk en beschadiging is haast onmoggelijk het eenige nadeel wat ik heb ondervonden is de diepe zak het is de bedoeling dat je je sprijtblok ontspant als je een vis heb geschept en dan de armen uit het sprijtblok haalt en het net inclusief vis oprolt en transporteert naar de onthaak mat het probleem wat zich kan voort doen is dat je tijdens het onthaken van de vis je weer een run krijgt en dus met een uit elkaar lichent net zit dat is het enige probleem voor de rest is het een super ding wat de extreem aangaat is het iets minder je armen van het net zijn erg stug en zo moet je veel kracht zetten om ze over de rvs pinnen heen te halen met als gevolg je ze er niet in een keer goed over heen doe je een schurtje gaat krijgen in de armen van je net hoop je zo een beetje de info te hebben gegeven die je wilde hebben groetjes joris
Plaats reactie