Nieuwe molens


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-08-2006 10:25

Collegae,

Ik wil nieuwe molens kopen, de Spro's die ik nu heb zijn echt niet (meer?) goed (genoeg.

Heruit heb ik een meerledige vraag, maar ben niet op zoek naar het aanprijzen of afmaken van merken. Dus ben jij zeer content met jouw Daiwa / Shimano / Mitchell of zelfs Comaron, goed voor jou!

1. Hoe bepaal jij in de winkel of iets wel / niet goed opspoelt?
2. Wat is eigenlijk goed opspoelen?
3. Hoe bepaal jij in de winkel of de slip goed is?
4. Zit er verschil in slip bij dezelfde molens? M.a.w. als ik er 3 wil moet ik ze dan alledrie testen in de winkel?
5. Wat is een goede slip?
5a. Moet hij de lijn zonder onderbrekingen afgeven?
5b. Moet hij met een snelle / langzame slag instelbaar zijn?
5c. Moet hij traploos instelbaar zijn?
6. Hoe bepalend is het lijnrolletje?
7..


Dank voor de antwoorden / aanvullingen!

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

25-08-2006 13:59

Ik heb zelf de shimano's aero 5010gt, vind ze zelf erg fijn, enig nadeel van dit soort shimano's vind ik de slip, als ze ouder worden geeft die niet meer soepel lijn af gaat dan met stukjes maar dan laat ik ze een beurtje geven en is het weer goed :lol: , spoelt wel de lijn erg mooi en strak op en kan daardoor behoorlijk ver gooien, ik heb ze nu al een jaar of 8 en nog steeds perfect, wil niks anders meer als shimano :lol:
De amerikaanse shimamo's hebben geen problemen met de slip maar ik vind dat ze de lijn enigsinds bol opspoelen.
Over het algemeen zijn de molens met de slip voorop de molens met de betere/fijner in te stellen slip omdat de slipplaten groter zijn als bij degeen die hem achterop hebben.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-08-2006 11:28

(N)Iemand?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

26-08-2006 12:14

7 : groot of klein water?

wat voor water wil je bevissen ?
grote afstanden werpen ,of uitroeien ?
of vis je dichter bij de kant?


gr Sander.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-08-2006 12:17

Sander,

Beide .....

Maar heb jij naast de aanvulling ook een antwoord voor mij?

M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie