FOX line clips


Plaats reactie
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

02-01-2003 20:54

Vis er iemand van jullie wel eens met FOX line clips.

Hoe zijn jullie ervaringen daar mee?
Zijn ze niet te groot zodat ze allen discht tegen het handvat aan kunnen?
moet je steeds weer bij het binnen draaien je lijn er tussen uit trekken of kun je gewoon beginnen te draaien?

Een paar vraagjes.... ik hoop er andwoord op te krijgen.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-01-2003 23:40

Luuk,

Persoonlijk gebruik ik een ander fabrikaat, maar ik ken de Fox'en wel van anderen. Zijn in verschillende diameters te koop. Moet je even de blank opmeten en in de catalogus kijken. Je kunt gewoon je lijn binnendraaien.

Kees
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

03-01-2003 00:28

Beste luuk,

Vis al 2 seizoenen met dit product.

Ben er erg tevreden over alhoewel ik bij producten van dergelijke aard ook denk dat goedkopere merken net zo goed zijn.

Ik moet toegeven dat ze mooi gemaakt zijn, en de optie om de lijnclip te veranderen in een lijnclip met 2 knoopjes of een platte strak langs de hengel lopende lijnclip.

Je kan dus gemakkenlijk verwisselen van type, lijnclip.

De balletjes zijn eigenlijk alleen geschikt om het zware gewicht van sommige swingers van de lijndruk af te halen. Ander voordeel is dat je de swinger heel erg hoog kunt afstellen. Vis namelijk zelf met de alluminated euro van fox en die wegen met vol loodgewicht toch best wel zwaar, zodat de hoek waarin de swinger valt bij een zakker erk klein zou zijn. Met de lijnclip verleden tijd.

Het andere model dat langs de hengel loopt heeft als voordeel dat je met een open beugel kan vissen zonder dat de lijn gaat springen of door wind van de spoel gewaaid word.

Ik kan ze je dus best aanraden!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

03-01-2003 01:35

Hoi,

Dit soort clipjes hebben vele voordelen en ik gebruik ze dan ook regelmatig.

Toch wil ik even wat twijfel zaaien met een klein nadeel: Als ik extreem ver moet werpen gebeurt het weleens dat de lijn achter de clip blijft hangen. Dit kan voor een "vogelnestje" zorgen. Mocht je echt ver willen werpen dan is het verstandig om eerst even het clipje van de hengel te halen.

Jeroen
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

03-01-2003 20:30

Goedemiddag,

Afgelopen jaar ook deze clips aangeschaft.

Zoals Jordy al aangaf om de hoek tussen molen en pieper te verkleinen,om zo een betere registratie waar te kunnen nemen.

Zoals (mijn naamgenoot) jeroen al aan gaF,is het verstandig om bij verre worpen de clips ff te verwijderen.

Onlangs met een redelijke pittig worpje plots een harde knal en "SNAP" lijnbreuk en een montage ver voorbij de horizon....Trouwens mijn clip was ook nergens meer te vinden. :eek:

MVG "GRUM"
Plaats reactie