saftyclip of inline lood


Plaats reactie

safty clip of inline lood

saftyclip
31
60%
inline
21
40%
 
Totaal aantal stemmen: 52
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

19-07-2006 00:06

hej mede boarders ik heb een vraagje over loodmontage.ik heb voor heen met vanalles en nog wat gevist,maar wil nu toch wel 1 specefieke montage gaan gebruiken.ik weet wel dat safty beter is voor de vis maar je verliest er meer lood door en met inhaking komt het eerst op het lichtste gedeelte van het lood te hangen en bij inline niet ik zat zelf te denken aan safty maar wil jullie meningen ook wel horen ik ben toch nog wel een ''jonge'' carphunter :oops::D dus alle info is welkom


mvg Remco
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

19-07-2006 10:28

het is duidelijk saftyclip op dit moment
4 stemmen saftey 0 inline :P
tralalala....
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

19-07-2006 13:03

Hoi,

Absoluut inline lood omdat dat veel sneller los komt van de wartel dan safety clips. Het rubbertje zou moeten los laten echter als je het er te strak opdoet dan laat het rubbertje alsnog niet los. En tsja... om de kostten van het lood te besparen doe je al snel het rubbertje wat vaster. Ik ga er overigens vanuit dat er geen voorslag gebruikt wordt. Ga je voorslag gebruiken dan geen inline lood gebruiken daar deze niet over de knoop van de voorslag kan schuiven.

Maar waarom zou je gebruik willen maken van 1 systeem? Want soms is wartellood beter en soms inline lood. Of zit je echt zo vast geroest op het zelfde stuk water?

gr. Rene
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

19-07-2006 13:05

Remco,

Op je poll is eigenlijk niet te stemmen, omdat het per situatie verschilt.
Kijk maar eens bij de "zoek functie"...

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

19-07-2006 23:03

Rare poll.
Puur afhankelijk van de situatie.

Een stffrig zou ik bijv. al nooit of te nimmer aan een inlinelood vissen en een compleet soepele onderlijn nooit met een wartellood.

Er is dus per definitie niet 1 die beter is dan de andere.

Niet voor mij tenminste.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

20-07-2006 12:04

[quote="Eus Molewijk"]Rare poll.
Puur afhankelijk van de situatie.

Een stffrig zou ik bijv. al nooit of te nimmer aan een inlinelood vissen en een compleet soepele onderlijn nooit met een wartellood.

Er is dus per definitie niet 1 die beter is dan de andere.

Niet voor mij tenminste.[/quote]

Hey Eus leg dit eens uit???
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

20-07-2006 12:17

Ik gebruik altijd safetyclips,al is het alleen al puur om de werpeigenschappen en makkelijk verwisselen van loodtypes.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

20-07-2006 12:33

inline lood land met de neus van het lood eerst,dus waar je wartel zit,in
de bodem,dus bij alle onderlijnen waar het scharnierpunt bij de wartel
essentieel is,leadclip.behalve wanneer de bodem van steen is,maar dan doe ik tegenwoordig een pva foampje om het warteloogje,wat het deuken hiervan als deze bodem raakt,ernstig beperkt.

soms bij korte soepele onderlijn wel inline,voor een directere inhaking.

maar bijna altijd leadclip,of helicopter rig.
8)
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

20-07-2006 12:42

Dennis de Wilde schreef:
Eus Molewijk schreef:Rare poll.
Puur afhankelijk van de situatie.

Een stffrig zou ik bijv. al nooit of te nimmer aan een inlinelood vissen en een compleet soepele onderlijn nooit met een wartellood.

Er is dus per definitie niet 1 die beter is dan de andere.

Niet voor mij tenminste.


Hey Eus leg dit eens uit???


Hoi Dennis, tijd geleden. :wink:

Een inline lood valt altijd met het zware gedeelte naar beneden en zou met dat stuk dus een stuk(je) in de bodem kunnen zakken, dit is precies het gedeelte waar de wartel zit.

Als je dan hiermee een stiffrig met een lusknoop bij de wartel zou vissen is het hele scharniereffect van de lus en de wartel weg wat essentieel is bij een stiffrig.

Bovendien komt de rig dan in een vreemde hoek omhoog te staan.

Met een volledig soepele onderlijn zou ik ook weer niet voor een leadclip kiezen i.v.m. in de war gooien.

Ik gebruik dus beiden. :)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

20-07-2006 16:20

Zeker lang geleden, bedoelde het ook een beetje plagerig. Ik bedoel, nooit gebruiken is wat extreem, ik durf best inline met stiffrig te gebruiken waar ik op een harde zandbodem vis. Een een soepele onderlijn met clip is ook zeker mogelijk ( stick bv). Voor het grootste gedeelte heb je ook gelijk maar ik kon het niet laten.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

20-07-2006 16:29

Wat een doerak ben je ook he. :D

Zelfs in een harde zandbodem zakt het lood nog weg hoor, daar zal je nog van staan te kijken.

Nooit was misschien een beetje overdreven van me maar ik bedoelde liever niet.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

20-07-2006 16:51

Ik vis graag met In-line lood en 12cm korte "semi stiff" rigs van 40/100e nylon. dit ook op en wat zachtere bodem, met vuil wat vanuit de bomen naar beneden komt. Ik heb gemerkt dat dit lood ook minder snel vast komt te zitten, en niet bij voorbaat sneller de hele montage mee de bodem in trekt.

Ik stond laatst wel te kijken toen ik mijn 3 oz Korda peertje 90 meter verderop net langs het water gooide, op de kant in de grasmat. ik ernaartoe, wat bleek het lood zat wel zeker 5cm diep in het gras :P

Vang mijn visjes op de bovenstaande manier, dus waarom hier iets aan veranderen?
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

21-07-2006 00:00

ik ben er nog bij vergeten te zetten dat ik alleen met soepele onderlijnen vis en bij takken vis en er liggen veel opstakels op de bodem.Die poll was meer uit nieuwgierigheid maar wat raden jullie mij aan,vaar mun montages 9 van de 10 keer uit :o
Plaats reactie