Slechte en goede ervaring winkels


Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-09-2002 11:08

Bob, een aantal van die verkopers die uit Lelystad over gekomen waren, wisten nergens wat vanaf. Ik was geinteresseerd in een bepaalde rodpod, dus ik vroeg dat aan zo'n gast: Die wist niet eens dat ze die verkochten! Hoezo deskundig!? :eek:

Het klopt trouwens ook dat ze je altijd het duurste proberen aan te smeren.

Plastic kogeltjes, warteltjes, krimpkous, allemaal van Nash, en als je ff niet oplet koop je het ook nog allemaal, want het hangt achter de toonbank dus je kunt ( zelden ) goed bekijken wat er allemaal hangt.

Op een gegeven moment ben ik gaan zeggen: " En nog een zakje wartels svp, maar die mogen best van PB zijn hoor, daar heb ik geen problemen mee."
Als ze nou eerst zouden vragen welk merk je wil, maar nee, ze proberen je het duurste aan te smeren.

Raven heeft trouwens ook wel z'n goede kanten hoor, maar hetgeen boven beschreven vind ik toch echt een zwaar minpunt.

Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Jurgen vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 23-08-2002 02:00
Locatie: Roquebrune sur Argens - France
Contacteer:

07-09-2002 15:36

Een engelse postorderzaak die ik iedereen aan kan raden is http://www.bivvyup.com
Deze week heb ik er dinsdagmiddag drie hengels besteld voor de laagste prijs te vinden prijs en vrijdagmorgen had ik ze al in huis (zuid frankrijk), verpakt in koker en wel.
Kan Vlemmix nog wat van leren!
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

07-09-2002 23:57

Goh, weer een klacht over Raven, alhoewel zij er weinig aan kunnen doen; Vandaag werd me een niet-werkende optonic verkocht, en mn maat kreeg een buzzerbar waar een beeeeeetje te veel speling op zat.. maar, dat had hij overigens wel zelf kunnen testen daar

Robbert
Martijn Schild

13-09-2002 22:30

Ik heb goede ervaringen met Carps Cabin (Benthuizen). Wel wat prijzig, maar daar staat wel erg goede service tegenover. Ze weten waar ze over praten en zijn vriendelijk.

Paddy vind ik erg opdringerig. Gelijk wordt je besprongen en daar houd ik niet zo van. Ik wil eerst even rondkijken. Dan kom ik wel met vragen. Ze zijn wel wat goedkoper dan eerder genoemde winkel, maar ja.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-09-2002 22:42

Martijn,

Right you are!!!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

14-09-2002 18:48

Wat dat betreft is Carps Cabin wel erg veranderd. Vroeger toen ze nog aan de overkant zaten kwamen ze ook meteen naar je toe en in sommige gevallen bleven ze zelfs achter je aan lopen. Nu scheelt het wel dat ze me er nu ondertussen wel kennen, maar bij Paddy kennen ze me ook en daar komen ze nog steeds meteen naar je toe. Er zullen best mensen zijn die dit prettig vinden maar ik dus niet.
Jeroen Keijzer
Berichten: 27
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

17-09-2002 16:11

Heren,

Wat is er mis mee als iemand vraagt of hij je ergens mee kan helpen? Je kan ook gewoon nee zeggen toch? Dan kan je gewoon op je gemak rondkijken zonder dat men continu achter je aanloopt om te kijken of je iets in je broekzak stopt. Waarschijnlijk bestaat er bij jullie meer achterdocht dan bij de mensen die in de winkel staan.

groet,

Jeroen Keijzer



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jeroen Keijzer op 2002-09-17 16:12 ]</font>
Martijn Schild

21-11-2002 10:40

Bestellen doe ik dus ook niet meer bij Raven! Ik heb nu ondertussen dik drie weken geleden wat besteld en nog steeds niets ontvangen. Binnen 5 werkdagen zou het geleverd worden. Nou, ik na een week bellen. Spullen die ik had besteld van Fox niet meer in voorraad. Dat kan gebeuren, ja toch. Okee wanneer krijg ik het dan? Volgende week vrijdag... nou het is alweer een anderhalve week later dan die vrijdag en nog steeds niets. Volgende keer betaal ik wel iets meer bij mijn plaatselijke hengelsportwinkel. Daar krijg je tenminste wel een goeie service!

Als iemand van Raven dit leest, ik zou graag een paar gratis batterijen bij mijn beetmelder willen hebben. Een beetje service na bijna 4 weken kan geen kwaad toch?
michel van neerven
Berichten: 65
Lid geworden op: 02-12-2002 01:00
Locatie: mierlo

06-12-2002 16:40

DB- hengelsport in Helmond. Zonder twijfel de beste in de regio Eindhoven. goede service, nette prijzen, ruim assortiment en verkopers met verstand van zaken.

Groet,

Michel
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

06-12-2002 16:53

Van Stekeleburg in Valkenswaard en De Stek in Eindhoven zijn beide zeer goede karper zaken je kunt er werkelijk alles halen.
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

14-12-2002 17:27

Henk Theunissen in Leiden.
Klein familiebedrijfje en pa heeft het niet op de karpers. Dochterlief die staat altijd achter de balie en die helpt je zo verschrikkelijk vrienndelijk.
Krijg altijd koffie, prijzen worden ongevraagd wat naar bendeden afgerond en als er iets mis is met het materiaal gaat het gewoon terug.
Als ze iets niet hebben dan wordt het gewoon besteld.
Zlefs als ik iets te weinig in contanten betaal mag ik het later alsnog even komen betalen.
Paddysport (de proffesionelere winkel) is te veel een machine. Humorloos en ademen geen gastvrijheid uit. allen de ouwe baas zelf is wel o.k, maar ik kom er niet meer, ga wel weer naar m,n kleine top tokootje.

Richard
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-12-2002 10:32

Heb ik alle berichten gelezen , en veel zaken tegen gekomen , en wat schetst mijn verbazing Avicentra staat er maar 1 x in terwijl en ook niks negatiefs is gezegd over die zaak , ik ben bevooroordeeld , dus ik kan niks zeggen over andere zaken daar avicentra op mijn site word gepromoot, maar zou toch willen weten of er mensen zijn met slechte ervaringen , anders blijft die zaak in mijn ogen toch echt de beste .
Een beetje begrip dus ook voor bv Paddy , die jongens krijgen heel wat volk binnen per dag , en daar zitten echt heel wat tussen die wel weer wat klein spul in de zak steken .

Voorbeeld
stel elke week leg jij je portomee op een vaste plaats , elke week is er €25 euro uit , wedden dat jij elke keer als er iemand de kamer in komt met hem meeloopt .
Nu paddy
1000 mensen over de vloer 1% heeft slechte bedoelingen (en dat is echt niet overdreven zeker niet in de randstad) stel ze steken 6 x lood in hun zak dat is zeker 5€ x 10 = 50 €
en dan vragen wij ons af , Waarom laten ze me niet met rust . Nee dit is puur omdat die zaak echt in de randstad zit en dan krijg je veel van die gasten binnen .
Verder hebben ze veel verstand van zaken , garantie is oke , ze zijn niet te duur , en de kwaliteit is altijd goed .
gert-jan terluin
Berichten: 74
Lid geworden op: 23-09-2002 02:00
Locatie: Steenwijk

15-12-2002 20:05

geachte mede consumenten...

misschien is het een idee een discussie als deze eens wat grovere vorm te geven. Waar ik op uit wil: op een grote internetsite (bijvoorbeeld karperwereld) een poll plaatsen waar de winkeliers met cijfers eens onder hun kont kun worden getrapt. concreet: winkelnamen plaatsen waarbij iedereen ze op enkele punten kan beoordelen. waarbij er een gemiddelt cijfer tevoorschijn komt.

Ik heb al meerdere winkels bezocht net als veel van jullie maar de hedendaagse mentaliteit en service is mij vaak dik tegengevallen. ze hebben het liefst dat je niets vraagt en voor 2500 euro afrekent. als je iets gaat vragen over dat ene product van 10 euro dan wordt et snel kortaf.
de kwaliteit van de levering is ok diep triest. er zijn voorbeelden bij de zogenaamde "grote" jongens dat ze met een product of 10 "spotgoedkoop" (is meestal duurkoop) adverteren terwijl ze nog niet de helft ervan kunnen leveren.
hierbij wil ik de arrogante mentaliteit van de "grote jongens" hier nog ff aanhalen. Ik wil echt niet generaliseren maar dit is mij en mijn vismaten iets te vaak opgevallen...

heel veel bedrijven weten graag wat hun consument van hen denkt. ik kan enkele namen van hengelsportbedrijven noemen die dat liever niet weten.

zoals in het begin al gezegd is lijkt het me goed dat op internet een soort poll komt. hieraan kan gezien worden hoe we er met zn allen over denken op een overzichtelijke manier. Ik hoop ook dat de "grote jongens" hier zelf eens kijken.
ik hoop ook dat hier eens goed geaccentueerd wordt dat de kleinere winkel nog altijd het beste presteert op ieder vlak behalve dan bij de enkele aanbiedingen die de grote jongens door gezamelijke inkopen en prijsafspraken wel kunnen (=proberen) leveren.

wat denken jullie ervan?
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

15-12-2002 22:13

Was precies waar ik gister aan zat te denken Gertjan.

tegenwordig heb je allerlei prijzen en verdiensten. Waarom niet eens een hengelsportwinkel van het jaar en de slechtste zaak van het jaar.
Zou misschien een leuke rubriek zijn voor het blad de karperwereld ofzo.
Heb heel veel op de weg gezeten en ken ondertussen heel veel zaken, inderdaad het zijn vaak de kleinere zaakjes waar je goed wordt geholpen en waar je graag naar binnen stapt.
Persoonlijk maakt het mij dan niet zoveel uit om wat meer te betalen.
Betreft het eerste voorstel, iemand een idee hoe dit op poten te zetten?

vr.groet Richard
michel van neerven
Berichten: 65
Lid geworden op: 02-12-2002 01:00
Locatie: mierlo

16-12-2002 18:09

Zeker weten een goed initiatief. Op deze manier worden winkeliers verplicht goed met elkaar te concurreren op allerlei velden. Dus niet alleen met prijs (wat op zich ook al mooi is natuurlijk) maar ook met dingen als service en klantvriendelijkheid. de winkeliers moeten er dan natuurlijk wel op gewezen worden dat ze worden afgerekend op hun prestaties. Maar waar haal je de ruimte op het internet vandaan om iets dergelijks gestalten te geven of wilde je dit gewoon op het forum doen Gert-Jan?

Groet,

Michel
gert-jan terluin
Berichten: 74
Lid geworden op: 23-09-2002 02:00
Locatie: Steenwijk

16-12-2002 18:52

ik denk dat de meesten onder ons hier wel belang bij heeft. het zou geplaatst kunnen worden op deze site http://www.karperwereld.nl
hoeo iets dergelijks gemaakt moet worden weet ik zo niet, hierbij de oproep: wie kan dat en wil dat, nog een vraag; wil de beheerder van deze site zoiets?

vr. groet Gert-Jan
michel van neerven
Berichten: 65
Lid geworden op: 02-12-2002 01:00
Locatie: mierlo

22-12-2002 14:05

en toen stilte................ niemand????
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

22-12-2002 20:26

Ik heb zeer goede ervaringen met de winkel Van Stekelburg in het centrum van valkenswaard!! Men krijgt er de beste uitleg die er is en men gaat je echt waar geen prul verkopen!!

terwijl ik hier met hengelsport janssen in lommel mindere goede ervaringen heb!! Als ik dingen bestel voor mijn boilliemix zeggen ze dat ik het binne 1week heb maar ik kan er meestal 3-4weken op wachten!! Maar het onthaal is er wel goed!! maar ook dee hengels en de service is ook niet zo goed!

vriendelijke karpergroeten nick
Boudewijn Lips
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Maastricht

19-01-2003 00:23

Hallo, ik moet zeggen wat ik hier heb gelezen, en dat was nogal wat, dat er goede en slechte zaken bijzitten. Jullie mogen van geluk spreken!! Jullie hebben nog zaken!
Waar ik vandaan kom hebben we helemaal geen zaak die redelijke karper-spullen verkoopt!!
Wij hebben hier in Maastricht zegge en schrijven twee viszaken en beide hebben zich toegelegd op het witvissen en het forellen!! Voor ons als karpervisser is er niets. Ja hun zullen natuurlijk wel een piepertje hebben liggen ergens, maar jullie begrijpen wat ik wil zeggen, hoop ik.
Als wij ons materiaal willen "updaten' moeten we de auto in en naar de Zutter rijden in Genk (Belgie) en daar wordt je toch vriendelijk geholpen, nou dat wil je dus echt niet weten!! Ik heb hier ergens gelezen dat iemand er zo over te spreken was, deze persoon zou ik graag willen uitnodigen om er samen naar toe te gaan, om te kijken of ze hem dan wel mij zo netjes behandelen! Nou mooi niet hoor!! Het zijn een stelletje arrogante kl..te Belgen die alleen maar interesse tonen in hun landsmannen. Dat ze dat doen moeten ze zelf weten maar ik ga over mijn nek als ik lees dat ze zo "klantvriendelijk" zijn!! Dat zijn ze dus echt niet, maar een goede keus, voor ieders zijn portomonee hebben ze daarintegen weer wel.
Ik zou het graag willen zien dat een of andere grootheid, op winkel gebied dan, zich zou vestigen in Maastricht! Deze winkel zou dan echt een rage worden hier. Ik hoop dat iemand van de grotere winkels dit leest en er iets probeert aan te doen, dat dit niet een "achter gebleven gebied" blijft zoals bij zoveel dingen het hier al gebeurt!!
Met afwachtende groet Boudewijn
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

19-01-2003 14:03

Laten we ook een 'gouden koffiekan' in het leven roepen, voor de zaak met de beste koffiehoek! :razz:
sander de kamper
Berichten: 111
Lid geworden op: 22-09-2002 02:00
Locatie: bodegraven

19-01-2003 23:48

hengelsport Osdorp in amsterdam mooie winkel toffe gasten altijd goede tips en een lekker bakkie
sander de kamper
Berichten: 111
Lid geworden op: 22-09-2002 02:00
Locatie: bodegraven

19-01-2003 23:49

hengelsport Osdorp in amsterdam mooie winkel toffe gasten altijd goede tips en een lekker bakkie
Joop Nijkamp
Berichten: 81
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00

20-01-2003 00:06

Ja beste mensen iedereen gaat waar hij zelf de meesten komen er zelf wel achter je kunt beter een paar centjes meer betalen en een goede garantie hebben dan dat je iedere keer naar tilburg moet rijden en moet zeuren als je iets moet ruilen als het stuk is want dat is allemaal troep uit taiwan ik heb zelf goede ervaring met hengelsport vos in almelo wat voorheen cte was van de fam roelfsema . Met vriendelijke vis groeten Joop
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

27-01-2003 23:30

Aldus Sander de kamper

hengelsport Osdorp in amsterdam mooie winkel toffe gasten altijd goede tips en een lekker bakkie

Ben er laatst ook een keer geweest en vond het anders helemaal niet zo,n vriendelijk ontvangst, koffie zoiezo al niet en op al mijn vragen kreeg ik zeer plichtsgetrouwe kortaf antwoorden. Voelde me er alles behalve welkom.
Het kan zijn dat Bertus (die me die dag "hielp") gewoon zijn dag niet had maar het was allemaal niet zo tof als ze in hun advertenties voor doen laten komen.

Richard
Jeroen Leuven

28-01-2003 09:44

Hengelsport 2000 in Amsterdam leuke winkel toffe gasten, ook goede tips en hier krijg je wel een lekker bakkie koffie.

Kortom naar mijn mening een goede klantvriendelijke hengelsportzaak.

Gr.