Tent/Brolly/Bivy gezocht die.......


John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

15-06-2006 12:15

Klaas,

Ben echt wel hard bezig, maar de winkels hier in de buurt die uitgestald hebben staan wat ik zoek zijn op de vingers van anderhalve hand te tellen. En ervaringen van anderen kun je ook delen, ik kan immers door jouw ervaringen twee stuks van m'n lijstje schrappen.

Marcel,

Bedankt, maar de naam Fox is de laatste tijd nou niet echt aan een opmars bezig. Ik krijg i.i.g. veel negatieve informatie door!

Henk,

Ga je bellen.

Fred,

d.h.??????????????. Ken alleen C.C. met zo'n ruim uitgestald assortiment.

Overigens werd me wel iets anders aangeboden wat me wel interessant leek voor de eventuele Frankrijkgangers die met een paar man (door bepaalde omstandighedn?) één tent willen delen, of de Fam. Visser aan de Sloterplas !!!!!!!:
En mocht er niets gevangen worden, wat me sterk lijkt, kun je altijd nog je belabberde conditie op het bij de prijs inbegrepen aanwezige 'krachthonk' bijschaven. 8)

------------------------------------------------------------
Beste,
als reactie op uw vraag heb ik een meer dan tegelijke tent te koop.
Deze tent is één vd grootste en sterkste op de markt. In minder dan 5 minuten staat ze opgesteld.
Het frame vd tent is zit in elkaar met een soort kliksysteem. de tent laat zich opvouwen en
openzetten als een spinnenweb (zeer snel). Ik heb deze tent in speciaal in Frankrijk gekocht.
Ik doe ze weg daar ik er nog amper mee vis ( wegens geboorte van mijn joingste telg ga ik met de caravan op stap).
De tent is amper op drie sessie gebruikt. ik doe ze weg voor 450 euro. Niewprijs is 700 euro.
Er kunnen 4 bedchairs in staan.
in bijlage twee foto's vd tent.
mvg

Afbeelding

Afbeelding

Groet,

J :P hn
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

15-06-2006 12:38

Dave Lane brolly van JRC (of was die al besproken)


Afbeelding

Met ovahwap

Afbeelding


Ik vind hem relex en nog stevig ook (zelf getest)


PS hengelsport de Catfish in Hellevoet heeft zat uitgestald staan! (is reclame geef het toe)
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Marcel Boogert
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Locatie: Achthuizen
Contacteer:

15-06-2006 13:18

John Pannekoek schreef:
Bedankt, maar de naam Fox is de laatste tijd nou niet echt aan een opmars bezig. Ik krijg i.i.g. veel negatieve informatie door!



Zoals? :-? Ik ben echt geen verkoper van Fox, maar het is echt een beresterke tent. Makkelijk op te zetten en een goede winterskin/overwrap. Een los grondzeil. Een uitritsbare voorkant.

MB.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

15-06-2006 16:57

Kan iemand me vertellen waar in de regio Den Haag Trakkers uitgestald staan en/of wat nou de wezenlijke verschillen tussen de Aqua's en Trakkers zijn waar ik vooral op moet letten? En wat is er mis met de 'specimen' range?
Die Aqua's zijn zeker alleen via Henk Martens te verkrijgen?

Lexus,

Wát heeft die Catfish zoal uitgestald staan? En wat is nu eigenlijk het essentiële praktische verschil tussen de Dave Lane en de STI, behalve het Bivy/Brollyverschil? Want Ik denk dat ik met m'n two man Twin Skin toch wel een minuutje of twintig lig te vechten voordat ie écht helemaal rondgeprikt en strak staat.

Marcel,

Behalve het niet geheel waterdicht zijn kan ik geen specifieke dingen noemen. Het zijn meer algemenere berichten over de Fox onderkomen de me ter ore komen.

Groet,

John
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-06-2006 19:28

John,

Je kan dingen uitzoeken, je kan dingen opzoeken. Sommige dingen moet je ervaring opdoen. Die ervaring kan je delen.

Was eigenlijk ff uitleg richting die Amerongen.

BTW Zelf ben ik ook zoekende. Ik ga eens die prologic opzetten. Ik leen er gewoon 1 uit de winkel. Dat mag wel van Harry. Grootste voordeel voor mij is die luifel. Het liefst heb ik weer een ouwerwetse bivy van 3 meter of zo. Alleen de helft bij de ingang wordt altijd zeikes.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-06-2006 19:29

John,

Je kan dingen uitzoeken, je kan dingen opzoeken. Sommige dingen moet je ervaring opdoen. Die ervaring kan je delen.

Was eigenlijk ff uitleg richting die Amerongen.

BTW Zelf ben ik ook zoekende. Ik ga eens die prologic opzetten. Ik leen er gewoon 1 uit de winkel. Dat mag wel van Harry. Grootste voordeel voor mij is die luifel. Het liefst heb ik weer een ouwerwetse bivy van 3 meter of zo. Alleen de helft bij de ingang wordt altijd zeikes.

MVG

Klaas
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

15-06-2006 19:43

Klaas,

Ik zou graag zo spoedig mogelijk je Prologic -ervaringen delen. :)

Er zijn me overigens ook diverse Frontiers aangeboden. Zal vast niet door de kwaliteit komen??
Groet,

John
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

15-06-2006 19:53

Verschillen tussen de STI en Dave lane die ik heb zijn de vorm (Dave Lane is breder opgezet, zeg maar vierkanter) en opgevouwen is het een langwerpig ding die ik zo in m'n foudraal kan schuiven. En hij is steviger dan de STI, doormiddel van de tussen stukken die je kan klikken tussen de buizen. Ze hebben vast meerdere verschillen..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

15-06-2006 22:39

Lex,

Maar zeker geen zip-front en wat voor groundsheet?? Opzettijd???
I.i.g. bedankt voor de moeite.
Groet,

John
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

15-06-2006 23:00

Nee geen zip front, maar ik geloof niet in ECHT water dicht EN enkel doeks. Dus doe mij maar een overwrap..

Die opzet tijd valt reuze mee, zeker als je alleen het eerste deel (shelter) opzet. Pak em beet 3 minuten.

groet
Als je er maar vertrouwen in hebt.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

15-06-2006 23:28

Lexus,

Is ook niet wat ik zoek, want dat bestaat simpelweg niet. Wél enkeldoeks en nagenoeg CONDENSvrij. Staat of valt natuurlijk grotendeels met de eventuele aanwezige ventilatie in óf het doek óf het systeem, danwel beiden.
Wat ik zelf een beetje vind tegenvallen van 'het' zgn. Rapid(?) JRC twinskin- systeem is het feit dat je na veel 'rapid' werk er nog immer weinig staat behalve een soort van drainage -doek op je stek waar ze i.i.g. in de Amsterdam Arena blij mee zullen zijn.
Mócht het dan nog licht zijn kun je met wat hulp de hele zooi alsnog binnen afzienbare tijd hebben staan maar goed. Ik heb er i.i.g. geen klote aan als ik onder slechte weersomstandigheden een onderkomen moet hebben dat pretendeert snel te zijn, en waarin ik tenminste m'n strecher en slaapzak voorlopig snel en droog kan opbergen wat er voorlopig niet is. Laat staan snel.
Ik wens u een zeer goedenavond.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

15-06-2006 23:40

John je hebt PB.

(waarom kan er op een discussieboard geen discussie worden gevoerd.)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-06-2006 08:21

Omdat men te snel overgaat op PB 8) :wink: :lol:

John,
Waarom in 4 minuten opzetten terwijl jij je de andere 1436 minuten van het etmaal toch maar zit te vervelen??
Groet'n Henk..

still growing Old.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

16-06-2006 14:04

M'n tante tegen m'n oom in de viswinkel:

waarom nou die dure molen en niet die andere? Je gooit je lijntje in en haalt hem einde van de dag weer binnen..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

19-08-2006 20:09

AL wat gevonden?
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-08-2006 11:53

john je hebt een pb

mvg

viktor
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-08-2006 16:32

Mensen,

Excuses voor het te laat aanpassen van dit topic aangezien ik inmiddels voorzien ben van een Aqua Armo MK1 met heavy duty ground sheet en overwrap. Materiaal-kwaliteit is werkelijk top en 100% waterdicht, en met wrap ook nog eens 100% condensvrij. Staat als een huis, al trok ik er gisteravond tijdens het plaatsen een compleet peg-bevestigingsband vanaf :( :o , maar is mét wrap (met luifel) en opgerold front een stúk minder stabiel. Maar wellicht dat ik iets fout doe! Kan me bijna niet voorstellen. Met name het punt waar het 'frame support system' oftewel de buis waarmee je de luifel spant, wordt een zwak punt met wat wind tegen omdat er twee bevestigingspunten voor bivy-pegs wegvallen.

De luifel heeft zeker het voordeel dat je véél minder last van 'binnenregenen' hebt. En dat durf ik na gisteren en vandaag hardop te zeggen.
Wat tevens een voordeel danwel nadeel is, is dat het werkelijk aardedonker in de tent is met name door de dichte structuur van het doek maar ook doordat er geen zijraampjes aanwezig zijn. Iets wat ik ook weer als een klein nadeel ervaar omdat het in sommige situaties prettig is als je wat zicht naar links en rechts hebt als het front naar beneden gespannen staat. Aanstormenden pinken of waterscooters bijv.

Bedankt allen voor de reacties.
Groet,

John
Peter van der Vaart
Berichten: 9
Lid geworden op: 20-09-2005 13:34

21-08-2006 08:52

John,

Proficiat met je Armo. Hoe zit het met de opzettijd van de tent ten opzichte van de 2 persoons twin skin van jrc die je, als ik het goed gelezen heb, had of misschien nog steeds hebt ? Heb nooit een aqua armo gezien maar het systeem lijkt hetzelfde als de jrc. Zou je aan kunnen geven wat in jouw ogen de grote verschillen zijn tussen de aqua en je "oude" jrc.

groet,
Peter
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

21-08-2006 09:28

Peter,

De JRC gaat never meer de deur uit maar is meer voor de langere (frankrijk) sessies.
Ik denk dat ik voor de JRC een kwartier nodig heb om 'm compleet op te zetten. Ben ik wel een éx-timmerman die kritisch is en alles strak wil wat ook weer tijd kost.
De Armo alléén staat in ong. vijf minuten. Skin erbij drie minuten.
Zet die instructie-fake filmpjes waar ze die handel in twee minuten opzetten maar uit je hoofd. Bullshit!!!!!!

Het verschil zit, behalve ie een kilo of acht lichter is o.a. in het feit dat je de JRC, door het gaas in het dak, alleen zonder skin kunt plaatsen als je zeker weet dat het niet gaat misten of regenen. M.a.w. je bent bijna altíjd verplicht de skin ook nog rondom vast te gaan prikken. Aangezien de bevestigingspunten van de skin voorzien zijn van dezelfde metalen driehoekige ogen als de bivy. Dit in tegenstelling tot de Armo die rubberen ringen als bevestigingspunten heeft waardoor je 'm op de meeste punten aan de pegs van de bivy bevestigd.
Moet ik er wel bij vermelden dat de skin van de JRC ruimer is ten opzichte van de bivy zodat de afstand tussen beide doeken ruimer wordt wat de isolerende werking goede komt. Iets wat de Armo niet nodig heeft. Die blijft toch wel droog.

De poten van de Armo schuiven véél makkelijker in elkaar. Soms wil je er een paar in elkaar schuiven blijken ze al te zitten.
Het systeem met de haken in het grondzeil t.b.v. de poten werkt sneller maar vooral de ogen aan het grondzeil die je gelijk met de bevestigingspunten van de bivy vastzet werkt prettig en zorgt dat het geheel snel en strak staat. Dit in tegestelling tot het klittenbandgedoe van de JRC.
Zo!
De groeten,

J :wink: hn
Peter van der Vaart
Berichten: 9
Lid geworden op: 20-09-2005 13:34

21-08-2006 10:19

Ok John,

Reden van de vraag is dat ik ook bezig ben met aanschaf nieuwe tent en voor mij de jrc twin skin zeker een optie is. Het feit dat jij een jrc hebt en op zoek was naar een andere tent zaaide toch een beetje twijfel.

Dus:

JRC Twin Skin goede tent, waarbij je iets meer tijd kwijt bent om hem goed op te zetten, maar zeker geschikt is voor langere sessies en eigenlijk alleen te gebruiken met skin.

Aqua Armo op alle fronten (opzettijd en kwalitet) een top tent
maar daar betaal je dan ook de prijs voor.

John bedankt voor de info.

groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

21-08-2006 10:35

Marcel Boogert schreef:Ik zou voor de Fox Frontier met Winterskin gaan. Echt een wereldtent, staat als een huis en voldoet aan jouw eisen zoals je ze beschrijft.

MB.


Blah Neem geen Fox frontier die van mij is al 2 keer terug naar belgien geweest en nu moet die weer gerepareert worden..

Winterskin lek zwembadjes op het dak enzenzenz

Heb zelfs toen ik me oude frontier inleverde een nieuwe X versie gekregen dat is helemaal huilen met de pet op.. 6 lose stokken.. ipv 1 centrale noemen ze een verbetering.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

21-08-2006 11:14

Peter,

De minpunten wat mij betreft staan hierboven. Komt bij dat de Armo MK1 wat kleiner is met een vrij lage instap van h.115 x br. 80 cm.
Totale afm. bivy = br. 280 x d. 230 x h. 135 cm.
Groet,

John