Voederboot vs rubberboot


Plaats reactie

boten

rubberboot
19
59%
voederboot
13
41%
 
Totaal aantal stemmen: 32
niels vanbaelen
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2005 17:24
Locatie: hechtel

06-06-2006 18:06

Zoals de titel al zegt gaat het over de keuze tussen een voederboot en rubberboot.
Het lijkt de laatste tijd wel of je een boot nodig hebt om vis te vangen. Is dit nu echt zo of wordt het ons de oren in geblazen door de commerciele karperwereld?
Wat zou jij kopen? Of wat heb jij?
Wat zijn de pro's en de contra's? Ervaringen met beiden.
kortweg gewoon alles wat hiermee te maken heeft.
Zet het maar op het forum en miss help je iemand met de keuze maken tussen beiden!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

06-06-2006 18:22

Hangt van het gebruik af, een 'goede' rubberboot kan ook in frankrijk bijvoorbeeld tijdens de dril heel goed van pas komen, zelfs soms noodzakelijk zijn.

Als je het over de stekken op werpafstand hebt vind ik persoonlijk dat het ook wel zonder boot kan. Een boot heeft wel het voordeel dat je preciecer ergens kan liggen en voeren waardoor je op sommige wateren misschien een voordeel hebt, echter lang niet overal, soms weer compact voeren juist averechts. Maar als je toch graag een boot wilt of omdat het noodzakelijk is voor stekken binnen werpafstand dan zou ik voor een voerbootje kiezen, dat werkt toch net even wat makkelijker dan zelf roeien, vooral als je alleen bent.

Mvg, Koen
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

06-06-2006 22:01

Ik zou voor rubberboot gaan!
Voerbootje is leuk en aardig maar hoor vaak genoeg mensen met problemen er over! Met een rubberboot kun je ook je spullen vervoeren naar stekken waar andere niet kunnen komen, of gewoon om geen pad naar je stek achter te laten. Ook kun je hier makkelijker met een dieptemeter op! En als het noodzakkelijk is de vis vanuit de boot drillen!
Enige voordeel wat ik in een voerbootje zie is dat die op sommige wateren wel wordt toegestaan en de rubberboot niet!
Gebruikersavatar
sybe mellema
Berichten: 82
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: franeker

07-06-2006 08:50

Hoi niels.
Ik bezit zowel een zodiac als een boilie bootje, en moet zeggen dat het moeilijk kiezen is.
In 95 % van de gevallen is de boilieboot voldoende, en makkelijker in gebruik.
Maar er zijn gevallen waar een rubberboot makkelijker is. Als je bijvoorbeeld diep onder overhangende takken wil vissen, is een rubberboot wel handig, want een boiliebootje kan in de laaghangende takken vast raken, of er gewoon niet onder door komen. OOk is het soms makkelijk om te drillen vanuit een boot, of om boeien of markers weg te brengen, of weer op te halen. Als je op extreem lange afstand moet vissen , of moet verkassen, dan is een rubberboot ook veel makkelijker.

Als ik moet kiezen , dan zou ik gaan voor de boilie boot in combinatie met een goedkoop bart smid rubberbootje voor de bijzondere omstandigheden.
Koop altijd een boilieboot met dieptemeter.
Vind je de dieptemeter te duur, dan zou ik zeker voor de rubberboot gaan , want dan kan je met een prikstok, of een hengel met een stuk lood de diepte en de hardheid van de bodem testen.
Succes met je beslissing.
sybe
BOILIES DRAAIEN : leuker kunnen we het niet maken , wel makkelijker
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

07-06-2006 15:51

Ik ga voor beiden. :wink:

Een rubberboot/polyester is makkelijk met de dril vanuit een boot als die noodzakelijk is. En makkelijk met het ophalen als de voerboot het plotseling begeeft :lol: . (heb dat regelmatig gelezen hier op het board)

En een voerbootje is makkelijk met het uitvaren s`nachts aangezien je dan op de kant kan blijven staan. Dit is wel zo makkelijk als je een run krijgt op je andere hengel. En je bent dan sneller klaar met het uit varen nu ben ik met een boot al snel een uur bezig met uitvaren. Met een voerbootje kan het wel in een kwatier denk ik. :wink:
Plaats reactie