Fox Matrix


Plaats reactie
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

23-05-2006 19:17

Ik zat net in de karper te kijken en zag dat de Fox Matrix voor slechts 149,95 euro te koop werd aangeboden.
Ik zit al een tijdje aan andere hengels te denken en ben dan ook druk op Marktplaats aan het zoeken naar 2.75-3 lbs hengels in ong dezelfde prijsklasse maar dan 2e hands.
Mijn vraag is wie heeft er ervaring met deze hengels en zijn ze te vergelijken met de eerdere uit gegeven etos of Rod Hutchincon Dreammaker.
Ik wil dus weten of het even goed parabolische hengels zijn met een stevige body.(Ik wil er toch 140 gr vol uit mee kunnen gooien)
Gr Mark
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

23-05-2006 22:24

Heb er nog geen ervaring mee, maar toevavallig zat ik ook aan deze hengels te denken.
Ben dus ook erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen.

Ik heb de hengels wel in mijn handen gehad, body hebben ze zeker wel en als je een 2,75 of 3 lbs zou nemen lijkt die 140 gram me dan ook geen enkel probleem.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

23-05-2006 22:40

Hallo Mark,

Ik heb geen ervaring met genoemde hengels maar in het algemeen lijkt het me dat een hengel met een testcurve van 3 lbs niet geschikt is om 140 gram (5 oz.) met full power te werpen. Volgens mij komt 112 gram dichter in de buurt als optimum werpgewicht voor een 3-ponder.

Groeten,

Humphrey
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

24-05-2006 08:16

Mark,

zelf vis ik met de Matrix 3lbs.

Je kan er Full power 140 gram mee wegzetten, zonder problemen.
Of dit het optimale werpgewicht is... ik denk het niet.
Zo rond de 120 gram is het hele zaakje wat meer in ballans.
Dan kan je meer op techniek werpen ipv. op power, met als resultaat dat je weer wat verder komt.
De 140 gram zette ik, zo geschat, rond de 100 meter weg.
Dit met een Nylon voorslag, een 0.26 mm gevlochten hoofdlijn en een gestroomlijnd wartellood.

(Deze gewichten gebruik ik overigens alleen op rivieren en kanalen.)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-05-2006 08:25

Humprey,

Mark ook niet, daarom vraagt hij erom.

Wat Paul zegt klopt Mark.

Echter de ene 3 ponder is de andere niet. Zo heeft shimano een poosje alleen de stikkers veranderd en zo 2,5 en 3 ponders verkocht.

Die 5jes zijn ff wennen, maar ben je eraan gewend gooi je net zover, alleen hou je het langer vol met tegen- en dwars wind.

Moest ik hengels kopen zouden die dingen ook mijn keuze zijn. Tja alleen de duurzaamheid, da's afwachten.

MVG

Klaas
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

24-05-2006 12:42

Ik vind ze echt drie keer niks die hengels.
Ik mocht ze een dagje lenen van de hengelsporttoko hiero in de buurt maar ik had er meer van verwacht.[ gooien , body , look ]
Al met al een hoop geld voor weinig hengel maar dat komt waarschijnlijk omdat er fox opstaat.
Fox is leuk voor piepers, rodpods,tentjes,stretchers enz maar niet voor de hengels en molens.
Je kan dan beter gaan kijken naar wat andere hengeltjes.
Probeer eens een century of een greys hengels.
Helaas wat duurder maar wel tien keer beter.
Probeer anders 2 hansies te vinden succes.
peter andrae

24-05-2006 14:00

Klaas idd daar ben ik ook achter gekomen mijn 3 ponders bleken 2.75 te zijn,geen man overboord ook goed heb nu wel 3 ponders maar wat zijn die hengels strak :-? vlug andere kopen ik vind het niks.


Fox :lol: het meeste van fox is dikke shit ben er klaar mee.


groetje,s peet.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

24-05-2006 14:21

En hoe is de actie op 3 pond? Lekker parabolisch of toch vrij in de top?
Ofwel slow, medium of fast tapered?
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

24-05-2006 14:23

maar niet voor de hengels en molens.


Vind ik knap...
Of ben jij 1 van de gelukkige (in hoevere je gelukkig mag zijn met de fox molens) die 2 maanden voordat ze uitkomen al de molens heeft mogen proberen?

En je had er meer van verwacht qua look?
Je zag ze in de winkel en dacht, als ik ze een dagje mag lenen hebben ze aan de waterkant vast een andere look :o

Daarbij komt ook nog eens, Look= kwestie van smaak...

Edward:

Ik heb een visje van 10 kilo gevangen op de matrix en hij ging echt goed krom.
Ik moet wel zeggen dat het hier om een franse riviershub ging en die kunnen zwemmen.
Nederlandse vissen hebben, tot nu toe, weinig in te brengen op deze "pook".
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

24-05-2006 15:37

Bedankt voor alle reaktie,s
Ik heb o.a uit pb,s begrepen dat het hengels zijn met een redelijke top aktie zijn,ik ben toch op zoek naar parabolische hengels.
Ik vind het wel jammer want vind het kwa uiterlijk prachtige stokken.
Met de vraag of je er 140 gr mee kan werpen doelde ik er meer op of de hengels er zelf tegen bestand zijn wanneer je voluit gooit.(ik bedoel meer is er een kans dat de hengels op bijv de sluiting breken wanneer je te hard gooit)
Wanneer ik echt ver wil vissen vaar ik mijn lijnen namelijk uit,maar als ik naar Frankrijk ga om op een van de rivieren te vissen en ik wil hier met echt zwaar lood vissen moeten de hengels hier ook funktioneel voor zijn.
Ik denk dus toch dat ik verder ga zoeken naar 2de hands dreammakers.
Een vriend van me vist ook met deze hengels en ik weet dus ook dat deze hengels zeker aan mijn wensen zullen voldoen.
Gr Mark
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

24-05-2006 19:53

Ben ook eigenaar van 4 fox matrixen 12 ft 3 lbs.
En ben er meer dan tevreden van. Ik werp gemiddeld 10% verder dan mijn vorige hengels ( 3 lbs 13 ft dreammakers, en 12 ft 3 lbs imx elite )
De look, dat is idd naar ieder zin.
Ook is het een bus oversteek pen sluiting, zeer sterk en mooi afgewerkt.
Een goede reelhouder weer elke bigpit molen op past.
Een mooie actie, met een stevige body, een leuke stok voor weinig geld.

Mark, heb je al de dutch power van PB-products in je handen gehad, ook een zeer mooie hengel en goedkoper ( rond de 110€ dacht ik ) en het blijft een hengel van een firma van je eigen land.
Zeer warschijnlijk ga ik me enkele "lichtere" hengels aanschaffen en zullen het ook de deze zijn.
grtz Peeke

grtz Gino
Greets Gino
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

26-05-2006 21:22

Ik ben vandaag toch maar even gaan kijken bij Raven naar de Matrix en had metteen spijt dat ik voor deze hengel helemaal naar Lelystad was gereden zo stijf voelde de 3 ponds hengel aan in de hand.
Na verschillende andere hengels te hebben bekeken kwam ik toch weer bij de Matrix uit en besloot toen maar de 2.5 ponds hengel te nemen tot de verkoper me zei dat hij het toch wel zonde vond omdat ik al 2,25 ponds hengels in mijn bezit heb.
Hij stelde mij voor om met een molen op de hengel en een stuk lood van 140 gr even buiten te gaan gooien maar dan met de 2.3/4 ponds hengel.
Ik gooide metteen rond de 90 a 100 mtr ver,maar toen ik het lood weer binnen wou trekken bleek het lood vast te zitten in de modder en kon ik nu de hengel eens lekker krom trekken op een behoorlijke afstand en tot mijn stomme verbazing trok ik de hengel krom tot in het onderste deel van de hengel terwijl de slip niet erg strak stond afgesteld.
Ik heb dus toch maar 3 hengels van 2.3/4 ponds aangeschaft en tot op heden ben ik er erg blij mee.
Ik kan verder alleen maar zeggen dat de hengels er zeer gelikt uit zien,het enigste min puntje vind ik dat er maar 6 ogen op de hengels zitten en deze ook nog eens erg groot zijn.
Op de 2,5 pondshengels zitten trouwens kleinere ogen en volgens mij ook meer maar weet ik niet zeker meer.
Mischien dat ik ooit mijn oude Kevin Maddocks hengels nog eens weg doe en dan de 2.5 ponds hengels er bij koop.
Ohja ik wou ook nog even vermelden na alle kritiek die er op Raven geweest is op dit board(inclusief mezelf)dat ik zeer goed en vriendelijk geholpen ben,de persoon die mij hielp had in ieder geval veel verstand van zaken en heeft me van goede adviezen voorzien.


Gr Mark
Plaats reactie