Delkim TXI


Plaats reactie
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-11-2002 12:49

Ik had even een vraagje over deze beepers. Welke is de maximumafstand tussen je beepers en ontvanger
gr lode
Remko Grit
Berichten: 62
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Apeldoorn

23-11-2002 12:52

bij mijn weten 200 meter of zoiets.
m.v.g.,
Remco
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

23-11-2002 13:57

Lode,

de txi heeft een + en een - schakelaar. Op de - stand is het bereik zo'n 30 meter op de + stand ongeveer 200 meter maar ze vreten dan wel baterijen. Ik heb er het hele seizoen op de - stand mee gevist zonder baterijen te hoeven verwisselen, maarja ik vang dan ook niet zoveel :wink:

Groet,

Hans
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-11-2002 03:53

Beste Lode,

In een onderzoekende bui dit ooit eens getest. Op vlak en open terein, met nieuwe baterijen in de + stand tot ca. 240 meter. Met obstakels zoals huizen, auto's enz. werd dit al gauw tot de helft gereduceerd. Het grootste verschil is of je hengels lager of hoger staan dan je Receiver. 4 meter lager dan je hengels onder aan een dijk praat je nog maar over ca. 20 meter.

Ik vis 90% vanuit mijn boot, dus verder dan 3 meter van mijn hengels ben ik in vissende toestand nooit verwijderd.
De reden waarom ik dit getest heb is ivm. uitvaren/drillen en de mogelijkheid om dan je evt. run nog te horen.

Maar ja, wat dan?
Wat kan je doen als je met je maatje op het water zit te drillen en die run vanaf de kant/boot hoort gaan?
(Nog) Strakker drillen en terug roeien als een hoovercraft .... :smile:

Ik hoop dat je deze vraag gesteld hebt om dezelfde redenen als ik mijn TXI's getest heb, en niet om te kijken op welke afstand je bij je maatjes een biertje kan gaan drinken....

Met receivende groet, MB
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

25-11-2002 10:12

Gemiddelde is ongeveer 120 meter, afhankelijk van de barrieres die er zijn... Heb op gewone open vlaktes tegen de 160 meter.. Meer trouwens ook niet gehad.. Wist trouwens niet dat de - en + functie daar invloed op had.. Zoals ik het zie heeft het alleen met gevoeligheid van reageren te maken en niet op afstand..

met vr gr

Zie gebruiksaanwijzing delkim hieronder:

Schakelaar positie Hi(+):
Noot: De Hi(+)/Lo(-) instelling van de ontvanger werkt onafhankelijk en heeft geen enkele binding met de +/-
gevoeligheids schakelaar op de Delkim beetverklikker.
De Hi-stand is de aanbevolen positie om te gebruiken. De ontvanger scant aan en uit op een zodanige hoge frequentie
dat iedere impulse van de Delkim onmiddellijk onderschept wordt. In dez stand kunnen de voordelen van de speciale
gevoeligheid van de Delkim beetverklikker volledig benut worden. In de Hi scan stand van de ontvanger zal de levensduur
van de batterij ongeveer 400 uur bedragen.
Schakelaar positie Lo(-):
De Lo stand van de ontvanger wordt enkel gebruikt indien perfekte runs gegarandeerd zijn. De ontvanger scant aan
en uit op een veel lagere frequentie dan bij de Hi stand. Enkele bliepen of zelfs een reeks van onderbroken bliepen kunnen
door de ontvanger gemist worden. Perfekte runs echter worden binnen de 2 seconden door de ontvanger zeker
gesignaleerd. In de Lo stand van de ontvanger zal de levensduur van de batterij ongeveer 2000 uur bedragen.
Plaats reactie