Delkim TXI, gebruik van reset knop?


Plaats reactie
yves borgers
Berichten: 67
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00
Locatie: heusden-zolder (België)

02-04-2006 20:28

Hoi,

Ik heb me onlangs een tweedehands TXI setje aangeschafd...

Nu heb ik een vraagje ivm de reset knop in de RX2004 ontvanger; hoe vaak gebruiken jullie deze knop?

Het is namelijk zo dat bij mij regelmatig de RX2004 een van de delkims niet vindt?

Als ik alles dan reset, dan lukt het weer... Het is dus geen echt probleem, t is enkel zeer vervelend dat ik telkens alles weer moet resetten!

Zijn er nog mensen met hetzelfde probleempje, en belangrijker; hoe hebben jullie dit uiteindelijk opgelost?

Bestaat er eigenlijk een "gebruiksaanwijzing" voor de txi's (heb er namelijk geen omdat ik het setje 2dehands gekocht heb) want misschien doe ik wel iets fout :oops: (voor zover je iets fout kunt doen)?

Nog een bijkomend vraagje (want ik ben een complete leek op dit gebied); kan het gebeuren dat de ontvanger opeens het "contact" met een van de delkims "verliest" tijdens het vissen :-? ?

Alvast bedankt!

MVG,
Yves
gotta catch em all...
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

03-04-2006 11:12

Beste Yves,

Gelukkig heeft delkim een website met de manuals erop.
Ik heb ze even voor je opgezocht, je hebt echter wel acrobat nodig om het te openen, dus als je dit niet hebt moet je even surfen naar http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html

De manual voor de oude Delkim TXI http://www.delkim.co.uk/support/pdf/dutch/std_dutch.pdf

De manual voor de oude ontvangers http://www.delkim.co.uk/support/pdf/dutch/system2000_dutch.pdf

Hoop dat je er iets mee kunt, ik heb de oude txi's ook gehad en ken het probleem niet, klink alsof het van de frequentie afloopt ofzo... en denk niet dat het zomaar op te lossen is, maar ik kan er ook erg naast zitten.

Groet,

Edward
yves borgers
Berichten: 67
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00
Locatie: heusden-zolder (België)

03-04-2006 12:46

Hoi Edward, bedankt voor de reactie!
Ik ga straks de gebruiksaanwijzing eens grondig doornemen...

MVG,
Yves
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

24-04-2011 13:23

Heb hetzelde probleem.

Iemand enig idee hoe het op te lossen?? Gebruiksaanwijzing biedt ook geen oplossing..
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

24-04-2011 22:41

Nog een vraagje;

als ik met de ontvanger ga lopen, dan blijft die op een bepaalde noment om de zoveel seconde piepen.. bereik weg??

en na elke piep op de ontvanger een lage piep. Toevallig ook iets met bereik/batterij?
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

25-04-2011 12:25

Ik heb zelf een rx2000 en dan een paar van die txblokjes. Als de ontvanger van mij een lage toon geeft na een normale piep dan is dat de batterij. Als ik deze nl vervang dan is het over. Kreeg laatst in de nacht een hele serie van die lage piepen, schrok me kapot en snel uit gezet. De volgende ochtend was het over..? Toch batterij vervangen en ok. Bij deze oude ontvanger krijg ik iig geen melding als ik te ver weg ben, mischien bij de nieuwere types wel.

Yves, mischien kun je eens proberen om de delkim die hij niet vind op een ander kanaal erbij te zetten dus 2 delkims op 1 lampje van je ontvanger.

Gr.
©
Plaats reactie