Schepnet


Gebruikersavatar
Marco Kroez
Berichten: 207
Lid geworden op: 19-10-2005 11:00
Locatie: merkelbeek

14-03-2006 12:01

heren,

ik denk dat men niet genoeg heeft aan 1 net. je kunt niet een net ontwerpen voor alle situaties. kijk maar na de hengels. er zijn zoveel verschillende hengels voor alle situaties

een penvisser zal meer voordeel hebben bij een rond net van rubber. dit komt doordat hij dan door wat struikjes heen kan duwen zonder dat het net erg verstrikt raakt in de takken. met een standaart net(driehoek met mazen) zal je door het koord de takken niet weg duwen en de takjes gaan door de mazen heen.

een afstandvisser die vanaf de kant drilt zal weer gebaad zijn bij een driehoekig net. hij hoeft er niet weel mee te slepen. en heeft meestal ruimte genoeg op zijn stek.

en dan heb je ook nog zoiets als persoonlijke voorkeur.

ik vindt persoonlijk de fox netten met een soort zak erin het fijnst. deze zak is uitgevoerd met handvaten en is dus vis vriendelijk. het grootste nadeel van deze zak is dat ze drijft en veel te veel stroming pakt waardoor hij niet te gebruiken is op stromend water.

een serie netten is dus het best
spiegeltje, spiegeltje van het waterland. ben jij de zwaarste op de kant?
Gebruikersavatar
Gert jan Prevo
Berichten: 223
Lid geworden op: 14-10-2005 11:27
Locatie: Rotterdam

14-03-2006 18:16

Misschien is het een idee, om het schepnet te verkopen met twee stelen erbij. Een korte voor weinig ruimte bijvoorbeeld in een boot en een langere voor als je de ruimte hebt. Dit zou ik super vinden omdat ik het prettige vind als iets uit een stuk is i.p.v. twee stukken.

Ik vind een 'klik' systeem zodat je, je net kan inklappen als je er een vis in heb erg gemakkelijk en veilig voor de vis. En als ik drijven vis bij obstakels (bijvoorbeeld tussen het riet) dan doe ik het onderste gedeelte van mijn net altijd met mijn handen beet houden bij de steel. Zodat je minder ruimte nodig hebt om te scheppen misschien zou je een soort klik systeem hiervoor kunnen ontwerpen omdat te vergemakkelijken.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

28-03-2006 16:09

Heren,

Bij deze wilde ik jullie bedanken voor de reacties hier en op het mail adres. Het was overweldigend. Duidelijk is dat er behoefte aan verbetering. Ook is duidelijk dat niet iedereen tevreden kan worden gesteld. Er zijn te veel verschillende meningen en soorten visserij om met één net alles te dekken. Als we de commercie een zet de goede richting kunnen geven en tegelijkertijd een aantal mensen tevreden kunnen maken met een goed net, dan is de opzet meer dan geslaagd.

Gisteren is de eerste vergadering geweest. De eerste twee ontwerpen zijn gemaakt. En hier gaan we verder mee. Op de website (vandaag geupdate) worden de vorderingen bekend gemaakt.

http://www.freewebs.com/ksnnet

nogmaals bedankt,

Leon