onthaakmat


Gebruikersavatar
Ronald Steenblik
Berichten: 17
Lid geworden op: 24-01-2006 20:11
Locatie: Vorden
Contacteer:

24-03-2006 13:01

helemaal meej eens maar dat doen ze zichzelf aan jah maar als je hem op de kant heb is het wel noodzakelijk om de vis zo ongeschonden mogelijk terug te zetten (vind ik athans) en daarbij speeld de onthaak mat een grote rol in. Of je moet een beter idee hebben?
jij ligt in het water... ik sta op de kant
ik denk bij mezelf "nog even en ik hou je in mijn hand"
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-03-2006 18:23

Natuurlijk moet een mat groot en dik genoeg zijn, maar ik ben het wel met Kevin eens dat er af en toe wat overdreven wordt. Ik moet mijn maat ook op de fiets mee kunnen nemen en dan is een tempex mat van 110 * 80 * 10 gewoon te groot.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

25-03-2006 18:33

Kevin, had het niet beter kunnen zeggen. Amen!

Ik gebruik gewoon een Ultimate Culture mat. Heel klein mee te nemen en omdat je hem helemaal dicht kunt ritsen is dat ook weer veiliger voor de vis. Heel makkelijk als je in je eentje bent, hang je de mat met de vis gewoon even over je schouder als je bijv. opzoek naar je camera bent (als je die nog niet hebt klaar liggen) of als je je vis terug naar het water transporteerd. Knappe jongen (of vis) die de vis dan nog uit de mat laat pleuren.

@ Ronald: Dat is ook waar. Gewoon een degelijke onthaakmat is voldoende. Sommige mensen (bedoel niets persoonlijks, gewoon in het algemeen) doen zo spastisch over onthaakmatten en het welzijn van de karper dat je haast denkt: kerel, als je die vissen zo heilig vind waarom vis je er dan op? Eerst een haak in een vissenbek jassen, dan laten vechten voor z'n leven (tenminste, dat denkt de vis), soms nog een paar uur opsluiten in een zakje en daarna weer terugzetten is voor een karper alles behalve aangenaam.
Gebruikersavatar
niels brinkman
Berichten: 63
Lid geworden op: 02-02-2005 13:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

25-03-2006 19:27

Michiel ter Beest schreef: Heel makkelijk als je in je eentje bent, hang je de mat met de vis gewoon even over je schouder als je bijv. opzoek naar je camera bent .....



ben ik nou gek?

gr, niels
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

25-03-2006 19:55

Ik ben in het bezit van de X2 Crocodille onthaakmat. Deze gebruik ik in combinatie met de safety weighsling die ik in deze onthaakmat leg. Zo kan je super makkelijk wegen en vervoeren en ligt de vis toch goed en kan deze op een schuine ondergrond ook niet wegglijden. Misschien is de crocodille mat wel wat groot met vervoer maar als je de binnenmat eruit haalt en deze goed in elkaar vouwt dan is de transportgrootte (voor mij dan) nog wel prima in orde.

Hier even een foto van de Crocodille met de weighsling erin.

Afbeelding

Mvg, Koen
Niek Cornelissen
Berichten: 21
Lid geworden op: 07-02-2006 16:10
Locatie: Ulft

28-03-2006 16:22

Ik vind het allemaal ook een beetje overdreven allemaal!!
Ook ik ben het ermee eens dat er zowieso een onthaakmat gebruikt moet worden! Maar deze hoeft echt niet zo dik en groot te zijn dat de karper er in verzuipt! :-?
Ook vind ik dat gelul over Fox, Proline, Ultimate en noem maar op, ook dom. Een onthaakmat krijgt te lijden van slijm, zand en water. Ongeacht welk merk je hebt. Dus waarom dure matten kopen terwijl je voor 25 euro een goede grote tempex mat hebt bij vlemmix?!
Ikzelf heb ook zo'n mat, ja inderdaad, van x2! Met ook nog zo'n weightsling van x2 erop liggen. Zodat ik meteen makkelijk kan wegen zonder eerst weer de vis te moeten verplaatsen van mat naar weegzak. Ik moet ook met een viskar opweg, omdat ik nog geen eigen auto heb. Deze mat vouw ik dubbel en is zo net klein genoeg om mee te kunnen nemen.

Nee, visspullen moeten van goede kwaliteit zijn, maar dingen zoals onthaakmatten, weegzakken en bewaarzakken hoeven dat echt niet te zijn. Die mat van mij is ook alweer 3 jaar oud en mankeert nog niks, niet plat, niet lek........
Doe de miene moar in een tuutjen :p
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-03-2006 16:26

Koen Septer schreef:Ik ben in het bezit van de X2 Crocodille onthaakmat. Deze gebruik ik in combinatie met de safety weighsling die ik in deze onthaakmat leg. Zo kan je super makkelijk wegen en vervoeren en ligt de vis toch goed en kan deze op een schuine ondergrond ook niet wegglijden. Misschien is de crocodille mat wel wat groot met vervoer maar als je de binnenmat eruit haalt en deze goed in elkaar vouwt dan is de transportgrootte (voor mij dan) nog wel prima in orde.

Hier even een foto van de Crocodille met de weighsling erin.

Afbeelding

Mvg, Koen


he koen, je heb je slaapzak gefotografeerd man... :-?

gr vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

28-03-2006 16:41

vinnie kuiper schreef:
he koen, je heb je slaapzak gefotografeerd man... :-?

gr vin


Slaapt heerlijk, het is alleen soms wel aardig krap als er nog een mooie spiegelkarper naast me ligt, maarja tis wel te doen... :P

Mvg, Koen