gewoon een tip, m.b.t. bewaarzak


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

15-03-2006 21:45

mannen, ik lees hier en daar dat er vissen worden gevonden in een bewaarzak, niet helemaal de bedoeling natuurlijk....


ik heb het volgende: bij de plaatselijke smid heb ik een rvs ring bovenop een rvs pin laten lassen. het koordje van de bewaarzak heb ik vervangen door een stevig wit touw. hieraan heb ik een karabijnhaak ( word door bergbeklimmers gebruikt) gemaakt. wanneer ik s'nachts half slaperig een karper zak dan hoef ik alleen een knoop in de zak te leggen. vervolgens clip je de karabijnhaak aan de ring, klaar....

( mocht ik de knoop in de zak niet goed leggen is alleen de vis weg...)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

16-03-2006 10:31

Afbeelding

Hoi Mark,

Goed idee natuurlijk, veiligheid voor alles.
Echter zie op de foto de Ultimate Carpsack holder.
Deze kan je netjes op een bankstick schroeven en ook hier zit een clip aan waaraan je de bewaarzak vast kan clippen.

De prijs van dit artikel compleet zoals op de foto is ong. € 4.95

Een andere tip is misschien de bewaarzakken met rits en "lock system". Hier rits je de bewaarzak dicht en zit er een extra begrendeling op waardoor de rits niet meer open kan en de karper dus niet kan ontsnappen. (Ultimate No Escape bewaarzak en de Pro^tect Carpsack.)

MIsschien heb je wat aan deze tip>

Groeten,

Marcel Ulje
==--- catch your dream ---==
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

16-03-2006 16:35

Dit zijn leuke systemen. Maar meestal is het volgens mij zo wanneer een vis in een bewaarzak gevonden wordt, de vis de bankstick heeft losgetrokken uit de oever.

Dan kun je em nog goed vast maken aan de bankstick, maar dit heeft geen zin..
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

16-03-2006 16:42

He Elco,

Als je een stormstick gebruikt met een boorsysteem aan de onderzijde. (En dan wel een waar het draad naar binnen valt en niet naar buiten anders maak je het gat in de grond alleen maar groter) dan draai je deze echt muurvast de grond in.
Zo vast dat je deze er ook weer uit moet draaien.

Ligt dus duidelijk ook aan hoe je je bank- stormstick in de grond plaatst!

Dit is wel een punt waar je niet te makkelijk over moet doen, een karper die loskomt terwijl deze in de bewaarzak zit is normaal gesproken ten dode opgeschreven, en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Dus een punt heb je zeker..........!

Groeten,

Marcel
==--- catch your dream ---==
Gebruikersavatar
mario niemann1
Berichten: 263
Lid geworden op: 26-02-2006 20:35
Locatie: raalte

16-03-2006 16:53

dus gewoon geen bewaar zak gebruiken he.

zo een foto in donker heeft toch ook wel wat toch.

gr mario :lol:
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

16-03-2006 16:58

Marcel Ulje schreef:He Elco,

Als je een stormstick gebruikt met een boorsysteem aan de onderzijde. (En dan wel een waar het draad naar binnen valt en niet naar buiten anders maak je het gat in de grond alleen maar groter) dan draai je deze echt muurvast de grond in.
Zo vast dat je deze er ook weer uit moet draaien.

Ligt dus duidelijk ook aan hoe je je bank- stormstick in de grond plaatst!

Dit is wel een punt waar je niet te makkelijk over moet doen, een karper die loskomt terwijl deze in de bewaarzak zit is normaal gesproken ten dode opgeschreven, en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Dus een punt heb je zeker..........!

Groeten,

Marcel


Marcel,

Natuurlijk heb je gelijk dat een vis een bankstick met schroefdraad moeilijk uit de grond krijgt. Maar er zijn meer mensen die een standaard bankstickje gebruiken om een bewaarzak vast te zetten dan zo'n stevige paal met schroefdraad waar jij over praat. En als je zo'n paaltje nonchalant in de losse aarde zet ben je em natuurlijk zo kwijt.
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

16-03-2006 17:06

Helemaal mee eens...

Altijd zo min mogelijk tot niet zakken die vis......maar soms he...dan is een uitzondering verantwoord.

En natuurlijk dan ook verantwoord zakken, en net als wat al wordt genoemd.....liefst aan een vast object.
En anders............idd die bankstick/ stormstick zo vast zetten dat je 'm er eigenlijk nooit met gemak uit krijgt.

Elco heeft hier een PUNT VAN AANDACHT en noodzakelijkheid.

Gr.

Marcel
==--- catch your dream ---==
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

17-03-2006 10:37

marcel, dank voor je tips betreffende de ultimate spullen!
mooie pet heb je trouwens... :D :wink:
Gebruikersavatar
fred kwist
Berichten: 63
Lid geworden op: 04-03-2006 21:43
Locatie: roosendaal
Contacteer:

17-03-2006 10:50

het liefst zak ik geen vissen........
maar als ik gebruik maak van een bewaarzak(komt bijna niet voor)
dan zorg ik dat de zak aan 2 banksticks zit vast gemaakt.
gewoon een extra zekerheidje.
Plaats reactie